Poslovni rezultati Luke Koper nadmašili su očekivanja, ostvarene su nove prekretnice u pretovaru s rekordima u nekoliko segmenata, piše SEEbiz.
Čisti prihodi od prodaje u 2023. godini iznosili su 312,8 milijuna eura i na razini su prihoda ostvarenih u 2022. godini. U okviru čistih prihoda od prodaje, prihodi od većeg brodskog prekrcaja kontejnera i automobila, većeg volumena, veći su za 20 milijuna eura. Usluga punjenja i pražnjenja kontejnera, veći izbor ostalih dodatnih usluga na robi, te veće cijene usluga. U odnosu na prethodnu godinu, zbog normalizacije situacije na globalnom logističkom tržištu i skraćivanja vremena skladištenja kontejnera, prihodi od skladiština manji su za 21 milijun eura.
Neto dobit pala je 24 posto, na 56,4 milijuna eura.
Poslovni rezultat (EBIT) u 2023. godini iznosio je 60,9 milijuna eura i niži je od onog ostvarenog u 2022. godini za 27 posto ili 22,2 milijuna eura. Najveći utjecaj na ostvareni niži operativni rezultat (EBIT) u 2023. imali su niži prihodi od skladiština, dok je Grupa Luka Koper imala veće operativne troškove, u iznosu od 23,3 milijuna eura, koji su rezultat inflatornih pritisaka, većeg broja zaposlenika i agencijskih radnika, uglavnom kompenziranih prihodima od ostalih usluga, navodi SEEbiz.
U 2023. godini ostvareni su rekordni prometi na obje strateške robne grupe kontejnera i automobila, kao i na putničkom terminalu, terminalu rashladnih tereta i terminalu tekućih tereta. U segmentu kontejnera u 2023. godini pretovareno je 1.066.093 kontejnerskih jedinica (TEU), što je 5 posto više nego u 2022. Pretovar automobila iznosio je 916.728 automobila (u jedinicama) u 2023., što je 14 posto više nego u 2022. Time je Luka Koper ojačala svoju poziciju i potvrdila primat među lukama sjevernog Jadrana (kontejneri) i Mediterana (automobili). Putnički terminal je 2023. godine primio 120.553 putnika u luku, nadmašivši postignuće iz 2019. godine, kada je luka ugostila 115.581 putnika.
Ukupni brodski promet, mjeren u tonama, manji je za 4 posto od ostvarenog u 2022. godini, ponajviše zbog 15 posto manjeg prometa generalnih tereta i 15 posto manjeg prometa skupine rasutih tereta. U robnoj skupini generalni tereti ostvaren je manji prekrcaj proizvoda od čelika i gume, a u robnoj skupini rasutih i rasutih tereta manji prekrcaj soje, aluminijevog oksida, fosfata, ugljena i željezne rude. U 2023. godini 48 posto tereta prevezeno je cestom, a 52 posto željeznicom. U odnosu na 2022., u 2023. omjer se promijenio za 2 postotna boda u smjeru povećanja cestovnog prometa, navodi SEEbiz.
U 2023. godini većina financijskih pokazatelja premašila je planirane. Čisti prihodi od prodaje veći su od planiranih za 8 posto, odnosno za 22,7 milijuna eura. Ostvarenom većem neto prihodu od prodaje najviše su pridonijeli prihodi od skladiština, koji su premašili planirani iznos za 19 milijuna eura, budući da je poslovnim planom predviđeno smanjenje vremena zadržavanja kontejnera zbog smirivanja tržišne situacije. Poslovni rezultat (EBIT) veći je od planiranog za 76 posto, odnosno za 26,4 milijuna eura. Uz veće neto prihode od prodaje, na veću ostvarenu dobit iz poslovanja (EBIT) pozitivno su utjecali niži troškovi materijala, rada i amortizacije, dok su viši troškovi usluga rezultat povećanja troškova lučkih usluga povezan s većom propusnošću robne skupine automobili i troškovima agencija za zapošljavanje.
Prema planu, ostvaren je 21 posto veći promet robne skupine vagoni (u komadima), dok je promet robne skupine kontejneri (u TEU-ima) zaostao za planom dva posto. Ukupni brodski promet, mjeren u tonama, manji je od planiranog za 5 posto.