O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Prvi na svijetu: Norvežani naručili potpuno autonomne RoRo trajekte na električni pogon

Norveška nastoji biti predvodnik u razvoju novih pomorskih tehnologija, kako za unapređenje dekarbonizacije, tako i za povećanje operativne sigurnosti i učinkovitosti plovila. Projekti su dovršeni i predana je narudžba za četiri potpuno baterijska RoRo trajekta koji će također biti sposobni za potpuno autonomne operacije kao dio programa koji sponzorira Norveška uprava za javne ceste, piše Maritime executive, a prenosi Otvoreno more.

Fjord1, operater velike flote trajekata i putničkih brodova koji pružaju usluge domaćeg prijevoza u Norveškoj, dobio je ugovor s Upravom za ceste i naručio četiri trajekta koje će izgraditi tursko brodogradilište Tersan. Oni bi trebali ući u promet do rujna 2026. i započeti s postupnim pristupom certificiranju potpuno autonomnih operacija tijekom sljedeće dvije godine.

“Bilo je vrlo važno za Fjord1 dobiti ovaj razvojni ugovor gdje je Norveška uprava za ceste vidjela zahtjev za razvojem zelene trajektne industrije korak dalje sa zahtjevima za većim stupnjem autonomije i automatizacije kroz korištenje nove tehnologije”, rekao je Nils Kristian Berge tehnologija i direktor projekta u Fjord1. “Imamo dobar koncept koji jedva čekamo realizirati”.

Dizajnirani za rad uz autonomnu navigaciju i visok stupanj automatizacije funkcija plovila, trajekti će moći zamijeniti ručne operacije. Prema Fjord1, implementacija funkcija automatizacije i autonomnih sustava, uključujući autocrossing i autodocking, dogodit će se 2027., dok će se autonomna navigacija implementirati 2028. godine.

Svaki od trajekata imat će prostor za 120 vozila i utovarne rampe na oba kraja. Bit će potpuno na električni pogon s velikim baterijskim sustavom napajanja. Namijenjeni su za rutu koja prelazi Sognefjorden otprilike 60 milja sjeverno od grada Bergena na zapadnoj obali Norveške. Trajekti će prometovati između grada Lavik i Oppedal, navodi Otvoreno more.

Fjord1 i Tersan imaju dugu povijest zajedničkog rada na izgradnji pionirskih trajekata. Brodogradilište trenutno radi na tri električna trajekta koji će biti isporučeni ove godine za rad u regiji Vestland u Norveškoj.

Norveška nastoji biti predvodnik u razvoju novih pomorskih tehnologija, kako za unapređenje dekarbonizacije, tako i za povećanje operativne sigurnosti i učinkovitosti plovila. Projekti su dovršeni i predana je narudžba za četiri potpuno baterijska RoRo trajekta koji će također biti sposobni za potpuno autonomne operacije kao dio programa koji sponzorira Norveška uprava za javne ceste, piše Maritime executive, a prenosi Otvoreno more.

Fjord1, operater velike flote trajekata i putničkih brodova koji pružaju usluge domaćeg prijevoza u Norveškoj, dobio je ugovor s Upravom za ceste i naručio četiri trajekta koje će izgraditi tursko brodogradilište Tersan. Oni bi trebali ući u promet do rujna 2026. i započeti s postupnim pristupom certificiranju potpuno autonomnih operacija tijekom sljedeće dvije godine.

“Bilo je vrlo važno za Fjord1 dobiti ovaj razvojni ugovor gdje je Norveška uprava za ceste vidjela zahtjev za razvojem zelene trajektne industrije korak dalje sa zahtjevima za većim stupnjem autonomije i automatizacije kroz korištenje nove tehnologije”, rekao je Nils Kristian Berge tehnologija i direktor projekta u Fjord1. “Imamo dobar koncept koji jedva čekamo realizirati”.

Dizajnirani za rad uz autonomnu navigaciju i visok stupanj automatizacije funkcija plovila, trajekti će moći zamijeniti ručne operacije. Prema Fjord1, implementacija funkcija automatizacije i autonomnih sustava, uključujući autocrossing i autodocking, dogodit će se 2027., dok će se autonomna navigacija implementirati 2028. godine.

Svaki od trajekata imat će prostor za 120 vozila i utovarne rampe na oba kraja. Bit će potpuno na električni pogon s velikim baterijskim sustavom napajanja. Namijenjeni su za rutu koja prelazi Sognefjorden otprilike 60 milja sjeverno od grada Bergena na zapadnoj obali Norveške. Trajekti će prometovati između grada Lavik i Oppedal, navodi Otvoreno more.

Fjord1 i Tersan imaju dugu povijest zajedničkog rada na izgradnji pionirskih trajekata. Brodogradilište trenutno radi na tri električna trajekta koji će biti isporučeni ove godine za rad u regiji Vestland u Norveškoj.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here