O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

APOLLON XI: Dubrovnik je koristio kao home port, a ime je dobio po svemirskom brodu koji se prvi spustio na Mjesec

Medu brojnim putničkim kruzerima koji su sedamdesetih godina prošlog stoljeća redovito uplovljavali u grušku luku bio je i Apollon XI, kojeg na priloženoj fotografiji vidimo na vezu uz još jedan grčki brod, dobro nam znani Atalante, piše Dubrovački dnevnik.

Putničko-teretna novogradnja broj 1461 porinuta je u more 8. svibnja 1952. godine s navoza brodogradilišta Harland & Wolff u irskom Belfastu za kompaniju Coast Lines Ltd. iz Liverpoola. Krštena imenom Irish Coast zaplovila je pod britanskom zastavom 17. listopada iste godine u sestrinskoj floti Burns & Laird Lines na dobro uhodanoj noćnoj pruzi Belfast – Liverpool.

Imala je 3.824 bruto registarskih tona, bila je duga 103,5 i široka 15,7 metara. Dva desetcilindarska motora Harland & Wolff diesel pogonska stroja ukupne snage 4.849 kW koja su joj preko dvije propele omogućavala plovidbu brzinom od 17 čvorova. Mogla je prevoziti ukupno 1.200 putnika i 880 tona generalnog tereta.

TRI IMENA, POSLJEDNJE NAJZANIMLJIVIJE

Irish Coast održava redovne putničko – teretne pruge između irskih luka Cork, Belfast i Dublin, velškog Fishguarda, engleskog Liverpoola i škotskog Glasgowa sve do sredine kolovoza 1968. godine kada je prodan u Grčku gdje ga je kupio karizmatični brodovlasnik George Potamianos za svoju tvrtku Epirotiki Steamship Navigation. Preuređen je u Pireju u brod za kružna putovanja maksimalnog kapaciteta prihvata 343 putnika pod imenom Orpheus, navodi Dubrovački dnevnik.

Svoja prva krstarenja započinje sredinom svibnja sljedeće godine tičući luke: Pirej, Iraklion, Rodos, Kos, Patmos, Delos, Mikonos te povratkom u Pirej. Do konca 1969. godine tri puta mijenja ime, prvo u Semiramis I, nedugo potom u Achilleus te konačno u Apollon XI, nesumnjivo pod snažnim dojmom prvog iskrcavanja ljudske posade na Mjesec u misiji Apollo 11 u srpnju iste godine.

PRESUDIO MU TAJFUN

Skladno građeni kruzer prvi put uplovljava u grušku luku 15. rujna 1971. godine, da bị se u sljedećih devet godina ovamo vratio ukupno 20 puta, od čega po dva puta 1974. i 1975. koristi Dubrovnik kao svoj home port. Ostalo je zabilježeno da je u jednotjednoj plovidbi započetoj u Veneciji 7. svibnja 1976. godine Apollon XI posjetio luke Dubrovnik, Krf, Catania i Napulj.

Posljednji put posjetio je naš grad 28. listopada 1979. godine. Već sljedeće godine ime modificira u Apollon 11 da bi 1980. bio prodan panamskom brodaru Corporacion Naviera Intercontinental de Panama za kojeg medu filipinskim otocima plovi pod još jednim novim imenom, ovaj put Regency. Raspremljen je u filipinskoj luci Batangas na jugozapadnom otoku Luzon nakon što ga je sredinom listopada 1989. poharao tajfun “Dan” i toliko ga demolirao da je Regency odmah morao biti ponuđen za prodaju u staro željezo. Otegļjen je u Manilu u rezalište Navotas gdje je uskoro završio u hrpi sekundarnih sirovina.

Medu brojnim putničkim kruzerima koji su sedamdesetih godina prošlog stoljeća redovito uplovljavali u grušku luku bio je i Apollon XI, kojeg na priloženoj fotografiji vidimo na vezu uz još jedan grčki brod, dobro nam znani Atalante, piše Dubrovački dnevnik.

Putničko-teretna novogradnja broj 1461 porinuta je u more 8. svibnja 1952. godine s navoza brodogradilišta Harland & Wolff u irskom Belfastu za kompaniju Coast Lines Ltd. iz Liverpoola. Krštena imenom Irish Coast zaplovila je pod britanskom zastavom 17. listopada iste godine u sestrinskoj floti Burns & Laird Lines na dobro uhodanoj noćnoj pruzi Belfast – Liverpool.

Imala je 3.824 bruto registarskih tona, bila je duga 103,5 i široka 15,7 metara. Dva desetcilindarska motora Harland & Wolff diesel pogonska stroja ukupne snage 4.849 kW koja su joj preko dvije propele omogućavala plovidbu brzinom od 17 čvorova. Mogla je prevoziti ukupno 1.200 putnika i 880 tona generalnog tereta.

TRI IMENA, POSLJEDNJE NAJZANIMLJIVIJE

Irish Coast održava redovne putničko – teretne pruge između irskih luka Cork, Belfast i Dublin, velškog Fishguarda, engleskog Liverpoola i škotskog Glasgowa sve do sredine kolovoza 1968. godine kada je prodan u Grčku gdje ga je kupio karizmatični brodovlasnik George Potamianos za svoju tvrtku Epirotiki Steamship Navigation. Preuređen je u Pireju u brod za kružna putovanja maksimalnog kapaciteta prihvata 343 putnika pod imenom Orpheus, navodi Dubrovački dnevnik.

Svoja prva krstarenja započinje sredinom svibnja sljedeće godine tičući luke: Pirej, Iraklion, Rodos, Kos, Patmos, Delos, Mikonos te povratkom u Pirej. Do konca 1969. godine tri puta mijenja ime, prvo u Semiramis I, nedugo potom u Achilleus te konačno u Apollon XI, nesumnjivo pod snažnim dojmom prvog iskrcavanja ljudske posade na Mjesec u misiji Apollo 11 u srpnju iste godine.

PRESUDIO MU TAJFUN

Skladno građeni kruzer prvi put uplovljava u grušku luku 15. rujna 1971. godine, da bị se u sljedećih devet godina ovamo vratio ukupno 20 puta, od čega po dva puta 1974. i 1975. koristi Dubrovnik kao svoj home port. Ostalo je zabilježeno da je u jednotjednoj plovidbi započetoj u Veneciji 7. svibnja 1976. godine Apollon XI posjetio luke Dubrovnik, Krf, Catania i Napulj.

Posljednji put posjetio je naš grad 28. listopada 1979. godine. Već sljedeće godine ime modificira u Apollon 11 da bi 1980. bio prodan panamskom brodaru Corporacion Naviera Intercontinental de Panama za kojeg medu filipinskim otocima plovi pod još jednim novim imenom, ovaj put Regency. Raspremljen je u filipinskoj luci Batangas na jugozapadnom otoku Luzon nakon što ga je sredinom listopada 1989. poharao tajfun “Dan” i toliko ga demolirao da je Regency odmah morao biti ponuđen za prodaju u staro željezo. Otegļjen je u Manilu u rezalište Navotas gdje je uskoro završio u hrpi sekundarnih sirovina.