Poslovni konzultanti AlixPartners sugeriraju da bi preostali članovi THE Alliance, koju nakon odlaska Hapag-Lloyda čine HMM, Yang Ming i ONE, trebali pokušati sklopiti savez o dijeljenju plovila s Mediterranean Shipping Co (MSC), najvećim brodarom kontejnerskog sektora.
Podsjetimo, MSC se odvaja od Maerska, čime se savez 2M okončava iduće godine. Maersk je nedavno najavio da će s Hapag-Lloydom u veljači iduće godine formirati Gemini Cooperation, dok je MSC najavio da namjerava poslovati sam, navodi Splash247.
U međuvremenu, u pokušaju da utišaju nagađanja o raspadu saveza, članovi treće globalne grupacije Ocean Alliance – CMA CGM, COSCO, Evergreen i OOCL – krajem prošlog mjeseca obvezali su se na produljenje saveza do 2032. godine. Time su HMM, Yang Ming i Ocean Network Express (ONE) ostali u THE Alliance kao najmanja grupacija.
“Pomalo iznenađujuća najava Ocean Alliancea o nastavku suradnje do 2032. zahtijevat će promjenu strategije za preostale članove THE Alliance, ili pak potencijalni sporazum o dijeljenju plovila između THE Alliancea i MSC-a”, predlaže AlixPartners. “Ako MSC ostane neovisan, ovo preslagivanje rezultirat će s četiri različita saveza koji će se natjecati za ključne trgovačke putove, što će zaustaviti rast vozarina.”
U svom govoru na TPM-u, godišnjem mega summitu kontejnerskog sektora koji se ovog tjedna održao u Long Beachu, glavni izvršni direktor Hapag-Lloyda Rolf Habben Jansen rekao je da će Gemini Cooperation ostati ekskluzivni savez između Hapag-Lloyda i Maerska.
Na istom događaju, izvršni direktor ONE-a Jeremy Nixon rekao je da će njegova kompanija sljedeće godine pronaći bolja rješenja nego ove godine. Nixon je dodao da su još uvijek u tijeku brojne rasprave o potencijalnim novim partnerstvima. Priopćenje za javnost trebalo bi biti objavljeno početkom sljedećeg mjeseca.
Neki nagađaju da bi se THE Allianceu mogao pridužiti Wan Hai, ali Lars Jensen, osnivač konzultantske tvrtke Vespucci Maritime, primijetio je u da bi tajvanski brodar “teško mogao popuniti prazninu koju će ostaviti odlazak Hapag-Lloyda”.
Prema Jensenu, MSC će vjerojatno poslovati sam. “Imaju uvjete za to, a fleksibilnost koju dobijete ako ne morate raditi kompromis s partnerima je doista vrijedna”, naveo je.