Švicarski proizvođač motora WinGD i Mitsubishi Shipbuilding javljaju da su postigli ključnu prekretnicu u razvoju pogona na amonijak. Dvije su tvrtke dovršile osnovni dizajn sustava za opskrbu gorivom amonijakom za veliki dvotaktni brodski motor. Mitsubishi Shipbuilding i WinGD zaključili su Memorandum o razumijevanju u lipnju 2023., a cilj je bio razviti motor koji pokreće amonijak, piše Revija HAK.
S obzirom na to da amonijak ne emitira CO2 pri sagorijevanju, smatra se alternativnim brodskim gorivom s najvećim potencijalom. No rad s amonijakom nije jednostavan, pogotovo jer dosad nije podržavao postojano sagorijevanje, a pritom je i vrlo toksičan te korozivan.
Partneri u ovom projektu objavili su da njihov koncept uključuje nekoliko značajki koje omogućuju sigurnu upotrebu amonijaka kao brodskog goriva. To uključuje sustave za pročišćavanje i odzračivanje te sustav koji onemogućuje curenje amonijaka.
U rujnu 2023. WinGD je javio da je dobio načelno odobrenje za prvi od svojih dvotaktnih motora na amonijak od Lloyd’s Registera, prvi ikada dodijeljen za dvotaktne motore na amonijak. Alternativno, motor će i dalje moći raditi na dizelsko gorivo. Prve isporuke ovih motora očekuju se 2025. godine.
Motori na amonijak će se temeljiti na agregatima X92-B, koji su se već i prije dokazali kao pouzdani i ekonomični. Dostupni su u konfiguraciji od 6 do 12 cilindara. WinGD-ov X92-B pokriva raspon snage od 24.420 do 77.400 kW pri 70 do 80 o/min.