O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Može li Rijeka s Brajdicom postati ozbiljan konkurent Trstu i Kopru? Stvar bi mogla pasti na – željeznici

Na kontejnerskom terminalu Brajdica kojim upravlja tvrtka Jadranska vrata (AGCT) lani je prekrcano 386 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU), piše Novi list.

Najveći je to promet kontejnera dosad zabilježen u riječkoj luci, kojim je nastavljen višegodišnji trend rasta ove vrste tereta. Rijeka bi, s otvaranjem novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali kojim upravlja tvrtka Rijeka Gateway, sredinom iduće godine sa svojim kapacitetima napokon trebala postati ozbiljan konkurent Kopru i Trstu. U smislu prekrcaja kontejnera, posebno kada bude izgrađena i druga faza, odnosno dodatnih 290 metara operativne obale na Zagrebačkoj obali.

No predviđenih milijun TEU-a, koliko bi prema projekcijama Lučke uprave Rijeka za koju godinu trebalo prolaziti preko oba terminala, ne treba samo prekrcati s broda na terminal i obrnuto, već treba osigurati i adekvatan, brz servis i otpremu prema krajnjem korisniku, kao i dopremu kontejnera do luke za ukrcaj na brodove, navodi Novi list.

To je moguće u prvom redu željeznicom koja je najbrži, najučinkovitiji, i dalje najisplativiji vid kopnenog transporta brodskih kontejnera. Kolika je važnost željeznice pokazuje podatak da AGCT već sada s Brajdice otprema gotovo 50 posto svih kontejnera vlakovima, što je postotak o kojemu se prije samo pet-šest godina (kad je i ukupni promet terminala bio puno manji), moglo jedino maštati. I novi operater, Rijeka Gateway, planira veći dio kontejnera sa Zagrebačke obale otpremati vlakovima, a takav vid transporta tereta snažno potiče i Europska unija, ne samo deklarativno već i obilnim sufinanciranjem željezničkih projekata.

Upravo bi željeznica idućih godina mogla biti usko grlo i usporavati kopneni dio transporta kontejnera između riječkih terminala i krajnjih odredišta ili polazišta. Kapacitet postojeće željezničke pruge između Rijeke i Zagreba vjerojatno je dovoljan za oba terminala, ali samo uz vrlo pažljivo planiranje polazaka vlakova i bez prevelikog broja zatvaranja pruge zbog radova na izgradnji drugog kolosijeka, na dionicama od Karlovca do mađarske granice koji na pojedinim dijelovima već debelo kasne.

Kao što kasni i dvokolosiječna pruga kroz Rijeku, pa bi u samom gradu moglo biti problema s otpremom vlakova kada radovi jednom krenu.

Radovi se, naravno, moraju izvesti i zatvaranja pruge su neminovna, ali upravo zbog toga svi dionici željezničkog transporta već sada moraju dobro pripremiti planove za idućih pet-šest ili više godina, kako bi se ostvario željeni promet na riječkom prometnom pravcu.

Na kontejnerskom terminalu Brajdica kojim upravlja tvrtka Jadranska vrata (AGCT) lani je prekrcano 386 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU), piše Novi list.

Najveći je to promet kontejnera dosad zabilježen u riječkoj luci, kojim je nastavljen višegodišnji trend rasta ove vrste tereta. Rijeka bi, s otvaranjem novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali kojim upravlja tvrtka Rijeka Gateway, sredinom iduće godine sa svojim kapacitetima napokon trebala postati ozbiljan konkurent Kopru i Trstu. U smislu prekrcaja kontejnera, posebno kada bude izgrađena i druga faza, odnosno dodatnih 290 metara operativne obale na Zagrebačkoj obali.

No predviđenih milijun TEU-a, koliko bi prema projekcijama Lučke uprave Rijeka za koju godinu trebalo prolaziti preko oba terminala, ne treba samo prekrcati s broda na terminal i obrnuto, već treba osigurati i adekvatan, brz servis i otpremu prema krajnjem korisniku, kao i dopremu kontejnera do luke za ukrcaj na brodove, navodi Novi list.

To je moguće u prvom redu željeznicom koja je najbrži, najučinkovitiji, i dalje najisplativiji vid kopnenog transporta brodskih kontejnera. Kolika je važnost željeznice pokazuje podatak da AGCT već sada s Brajdice otprema gotovo 50 posto svih kontejnera vlakovima, što je postotak o kojemu se prije samo pet-šest godina (kad je i ukupni promet terminala bio puno manji), moglo jedino maštati. I novi operater, Rijeka Gateway, planira veći dio kontejnera sa Zagrebačke obale otpremati vlakovima, a takav vid transporta tereta snažno potiče i Europska unija, ne samo deklarativno već i obilnim sufinanciranjem željezničkih projekata.

Upravo bi željeznica idućih godina mogla biti usko grlo i usporavati kopneni dio transporta kontejnera između riječkih terminala i krajnjih odredišta ili polazišta. Kapacitet postojeće željezničke pruge između Rijeke i Zagreba vjerojatno je dovoljan za oba terminala, ali samo uz vrlo pažljivo planiranje polazaka vlakova i bez prevelikog broja zatvaranja pruge zbog radova na izgradnji drugog kolosijeka, na dionicama od Karlovca do mađarske granice koji na pojedinim dijelovima već debelo kasne.

Kao što kasni i dvokolosiječna pruga kroz Rijeku, pa bi u samom gradu moglo biti problema s otpremom vlakova kada radovi jednom krenu.

Radovi se, naravno, moraju izvesti i zatvaranja pruge su neminovna, ali upravo zbog toga svi dionici željezničkog transporta već sada moraju dobro pripremiti planove za idućih pet-šest ili više godina, kako bi se ostvario željeni promet na riječkom prometnom pravcu.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here