O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Stiže novi trajekt Jadrolinije “Dalmacija”: Podsjećamo na druge brodove koji su nosili isto ime

U dolasku je trajekt koji je dobio ime Dalmacija, bit će u najmu riječke Jadrolinije, a postoji mogućnost i njegove konačne kupnje. Radi se o trajektu izgrađenom 1993. godine u norveškom brodogradilištu Fosen Mekaniska Verkested, u Rissi kao Bergen (Fjord Line). Kasnije je mijenjao imena: Duchess of Scandinavia (iznajmljen DFDS Seaways), Atlantic Traveller, Bergensfjord i Oslofjord. No, to nije prva Dalmacija u floti Jadrolinije…

Desetog prosinca 2009. godine u indijsko rezalište Alang stigao je nekadašnji hrvatski brod za krstarenje Dalmacija, a iz Rijeke je isplovio 5. studenoga. Možda bi još plovio, ali 2010. trebao se prilagoditi novim propisima Solas konvencije što se procijenilo preskupim, piše Novi list.

Dalmacija, zajedno s blizancem Istra, izgrađena je u pulskom Uljaniku kao putničko-teretni brod koji je Jadrolinija naručila za održavanje pruge Venecija – Rijeka – Alexandria.

Porinuće je obavljeno 29. ožujka 1964., isporučena je 13. travnja 1965., a malo je poznato da je tijekom gradnje, 27. kolovoza 1964. prigodom bojanja pramčanog tanka došlo do eksplozije u kojoj su poginula tri radnika. Vrlo brzo se pokazalo da takav brod nema budućnosti te je već 1969. u Monfalconeu pregrađen u brod za kružna putovanja.

Foto: Novi list

Jadrolinija je brod prodala 1997. godine kada je kupuje zagrebačka tvrtka Intercruises, a menadžer je bila Uljanik plovidba iz Pule koja kupuje brod 2001. No, gubici su bili preveliki, pa ga 2006. kupuje riječki autobusni prijevoznik Autotrans koji je utemeljio tvrtku Adriatic Cruises.

Nakon remonta u Malom Lošinju u ožujku 2007. opet uspješno krstari, ali sljedeće godine javljaju se prvi problemi: nakratko je zaustavljen u Turskoj, a onda zabranu dobiva od Trgovačkog suda u Rijeci zbog 100.000 eura duga.

Tvrtka 2009. odlazi u stečaj, a Dalmaciju na sudskoj tražbi za 770.000 dolara kupuje tvrtka Baltanas Shipping Ltd. iz Charlestowna (St. Christopher & Nevis) da bi je poslala u rezalište s hrvatsko-pakistanskom posadom.

Potopljen na sidrištu

Ranije je u floti Jadrolinije plovila još jedna Dalmacija – izgrađena 1902. godine kao Godollo (Ugarsko-hrvatsko dioničko pomorsko parobrodarsko društvo, Rijeka) u brodogradilištu Wigham Richardson & Co. Ltd. u Walker-on-Tyne.

Bio je to putnički parobrod male obalne plovidbe kojem je parni stroj četverostruke ekspanzije od 1.177 kW omogućavao zavidnu brzinu od 14 čvorova. Brod je 21. siječnja 1918. rekviriran za potrebe K.u.K. Kriegsmarine Seetransportleitung kao brzi transportni brod, a 23. ožujka nasukao se na otočić Brušnjak (Kornati).

Godine 1921. postaje Zagreb (Hrvatsko dioničko pomorsko parobrodarsko društvo, Rijeka), 1922. ulazi u sastav Jadranske plovidbe dioničkog parobrodarskog društva Sušak, a 1923. je u floti Jadranske plovidbe d.d. Sušak.

Početkom aprilskog rata, potopljen je na sidrištu Soline, u uvali Klimno na Krku kako ne bi pao u ruke okupatoru, ali je uskoro izvađen i osposobljen te je nastavio ploviti kao Enrico Baroni sve do 22. rujna 1943. kada je potopljen u Splitu, navodi Novi list.

Izvađen je 12. srpnja 1946., popravljen u Splitu i 1947. dodijeljen Jadroliniji pod imenom Zagreb, ali je isporučen 1948. kao Dalmacija. Opet mijenja ime 1963. i postaje Cres pod kojim plovi sve do 28. prosinca 1967. kada je doplovio u rezalište u Svetom Kaji.

M. Sverljuga & Co. iz Rijeke naručio je putničko-teretni parobrod Dalmazia 1886. godine u brodogradilištu J. Knox & Co., South Hylton, Sunderland, a 1891. brod prelazi u flotu Ungaro-Croate iz Rijeke pod čijom zastavom plovi do 1916. godine kada ga rekvirira K.u.K. Kriegsmarine i koristi za prijevoz boksita.

Foto: Novi list

U flotu Jadranske plovidbe d.d. Sušak dolazi 1922. godine, a osam godina kasnije mali brod od 277 brt je prodan nepoznatom kupcu koji mu daje ime Fabio. Četiri godine kasnije kupuje ga Cantiere Metalurgici della Venezia Giulia koji ga 1935. godine reže u Trstu.

Godine 1884. izgrađen je putničko-teretni parobrod Dalmazia (N. Mihanovich & Co., Buenos Aires) u brodogradilištu Murray Bros. u Dumbartonu. Plovio je pod argentinskom zastavom, ostalo je zabilježeno da je u jednom razdoblju njegov zapovjednik bio Sr. Mihanovic, a plovio je do 1943. godine kada je izbrisan iz upisnika brodova.

U floti Mediteranske plovidbe iz Korčule zaplovio je 1983. godine brod za prijevoz rashlađenih tereta Dalmacija Frigo koji je izgrađen u Brodosplitu. Nakon stečaja tog brodara, 2003. mijenja ime u Alma, a tri godine kasnije postaje Sun Emerald (Alder Shipping). U rezalište u Alangu doplovio je 26. svibnja 2010. godine.

Foto: Novi list

Cargo Dalmatia (Henderson Brothers, Glasgow) izgrađen je 1892. u brodogradilištu D.&W. Henderson & Co., Glasgow, Meadowside, imao je 3.317 grt, a pogonio ga je parni stroj trostruke ekspanzije. U floti Anchor Line Ltd. iz Glasgowa nalazimo ga 1899. godine, a 1912. prodan je u Italiju i postaje Cornelia (Ugo Serra fu Lorenzo, Genova).

Tri godine kasnije postaje Kenkoku Maru (Minamimanshu Kisen K.K., Dairen), a 29. prosinca 1915. zarobila ga je i potopila njemačka podmornica U-34 u Sredozemlju u plovidbi Cebu – Savona.

Brod War Picture (The Shipping Controller, London) izgrađen je 1920. godine u brodogradilištu Furness Shipbuilding Co., Haverton Hill, ali je isporučen kao Dalmazia za talijansku kompaniju La Veloce Compagnia di Navigazione iz Genove. Kasnije je mijenjao vlasnike (Parodi & Corrado, S.A. Emanuele Parodi), a izrezan je u travnju 1934. u rezalištu La Spezia.

Željezni parobrod Dalmatia (Societa di Navigazione a Vapore del Lloyd Austriaco,Trieste) izgrađen je 1903. godine u Arsenale del Lloyd Austriaco, Trieste, 1919. je u floti Lloyd Triestino Societa di Navigazione, a 1921. dodijeljen je Velikoj Britaniji koja ga vraća tršćanskom vlasniku.

Godine 1924. mijenja ime u Dalmatia L., a 1932. je u floti Lloyd Triestino, Flotte Riunite L.T., Marittima Italiana e Sitmar iz Trsta. Početkom rata nalazimo brod u floti Adriatica S.A. di Navigazione, Venezia, a plovidbe je završio 25. siječnja 1942. kada ga torpedira »HMS Ultimatum« kod Punta San Ranieri (Messina) u plovidbi Taranto – Catania.

Parobrod Dalmatia (G.W. Ward, Newcastle-upon-Tyne) izgrađen je 1883. godine u brodogradilištu Schlesinger Davis & Co., Wallsend. Plovio je samo dvije godine, jer se 30. kolovoza 1885. nasukao na Ras Jered Hafun (južno od Cape Guardafui) u plovidbi iz Rangoona.

Putničko-teretni parobrod Dalmatia izgrađen je 1905. godine u brodogradilištu Tecklenborg u Geestemunde, već 1906. mijenja ime u Rio Pardo, a u travnju 1917. postaje Sperrbrecher 4. Nakon Prvog svjetskog rata, 1920. godine postaje City of Alexandria, a plovidbe završava 10. kolovoza 1933. u rezalištu Cork, navodi Novi list.

Foto: Novi list

Putnički trajekt Pomerania, izgrađen 1978. u brodogradilištu Stocznia Szczecinska Nowa, Szczecin, pojavio se u Jadranu 2011. godine kao Dalmatia (Blue Line International Inc., Panama) kako bi povezivao Split s lukama na talijanskoj obali. Godine 2014. na krmi mu se, za zadnju plovidbu u rezalište Alang gdje je doplovio 20. listopada, vijori zastava Cipra.

Njemački putničko-teretni parobrod Bahia izgrađen 1872. godine u brodogradilištu Laing, Deptford Yard, prije nego je 1894. postao Dalmatia, 1887. je bio Cremon, 1900. postaje Fides. Izrezan je 1916. godine u Genovi.

Cargo Dalmazia izgrađen je 1921. u brodogradilištu Orlando, Livorno, četiri godine kasnije postaje Cortellazzo, 1930. Ricopino, 1931. Maralunga, a 28. svibnja 1943. potopljen je u bombardiranju Livorna (poslije rata je izvađen i izrezan).

Tankeri i ratni brodovi

Tankerska plovidba iz Zadra je 2001. godine kupila tanker Banda Sea (izgrađen 1996. godine u brodogradilištu Samsung Shipbuilding & Heavy Industries, Geoje kao BM Mimosa) od 94.648 tona nosivosti i dala mu ime Dalmacija. Prodan je 2012. godine kada je dobio ime Sriracha Eagle.

Godine 2015. Tankerska plovidba iz Zadra ponovno ima u floti tanker za prijevoz kemikalija i naftnih produkata s imenom Dalmacija (Teuta Shipping Co. Ltd., Valletta) od 49.991 tone nosivosti izgrađen u brodogradilištu SPP SB Co. u južnokorejskom Sacheonu.

Foto: Novi list

Tanker Dalmatia izgrađen je 2007. godine u brodogradilištu New Century SB Co., Jingjiang te ima 74.035 tona nosivosti. Već 2009. mijenja ime u MT Po Yang Hu, 2017. postaje Xo Yang Hu, 2019. Poyang Hu, a sada plovi kao Po Yang Hu.

Jugoslavenska kraljevska mornarica je 1926. godine u Bremenu kupila krstaricu Niobe (kompozitna gradnja) izgrađena 1899. godine. Odmah je rekostruirana i dobila ime Dalmacija (naoružanje: 6 topova od 83 mm i četiri topa od 47 mm), 1941. godine u Boki je preuzima Italija i daje ime Cattaro pod kojim plovi do rujna 1943. kada je u Puli preuzimaju Nijemci i vraćaju izvorno ime Niobe.

Krajem prosinca 1943., nakon napada britanskih torpednih čamac krstarica je nasukana kod Silbe.

Vodonosac Dalmazia (blizanac: Istria) izgrađen je za Regia Marina 1922. godine u Cantiere Navale del Quarnero u Rijeci – bio je dug 60,96 i širok 9,90 metara te je mogao prevesti 1.800 tona vode.

Pogonila su ga dva parna stroja trostruke ekspanzije (uz dva kotla Thornycroft), a bio je naoružan s dva topa (120/45 i 76 mm). Nijemci su ga zarobili na dan kapitulacije Italije u luci La Spezia, nakon rata je ponovno u floti gdje ostaje do 1971. godine kada je otpušten iz ratne mornarice Italije.

I, naravno, to nisu svi…

Dva talijanska tegljača

– 1926. Dalmazia, izgrađen u brodogradilištu Calcagno, u Arenzanu (drveni)

– 1972. Dalmazia, izgrađen u brodogradilištu Solimano, u Savoni (porinut kao Trollhattan)

Ribarice

– 1992. Dalmacia, izgrađena u brodogradilištu Andina de Pesarrollo, u Callau (Peru)

– 2005. Dalmacia, Dalmacia II i Dalmacia III, izgrađene u brodogradilištu Simach, u Chimboteu (Peru)

– 1891. Dalmatia, izgrađena u brodogradilištu Mackie&Thomson, u Govanu (Old yard) za The Great Grimsby & East Coast Steam Fishing Co. Ltd., u Grimsbyju; 1912. Port of Blyth Steam Fishing & Ice Co. Ltd., u Blythu; 1913. Cornetia (Luigi Serra, Genova)

Ostali brodovi

– 2007. RBD Dalmatia, izgrađen u Fujian Mawei SB, u Maweiju, 2008. Blikur; 2017. RBD Dalmatia (Hinsch Reederei, u Buxtehudeu; »Hau Su 10«; 2018. rezalište Xinhui

Foto: Novi list

– 1970. Concordia Dalmatia, izgrađen 1970. u brodogradilištu Blohm Voss, u Hamburgu; 1978. Concord Dalmatia; 1980. Dalmatia; 1985. Highsea Promise; Sea Pro; 4/2/1985 rezalište Gadani Beach

– 1962. Dalmatia, izgrađen u Lindholmens Varv, u Gothenburgu; 1976. Xin Du: 2010. izbrisan

– 2011. Dalmatia (Bertling Dalmatia Shipping Pte), izgrađen u brodogradilištu Zchi SB, u Zhoushanu; 2016. Star Dalmatia

– 2010. Dalmatia G. (Gestioni Armatoriali S.p.A.); Serena Amelia (Sictus 6 Ltd)

U dolasku je trajekt koji je dobio ime Dalmacija, bit će u najmu riječke Jadrolinije, a postoji mogućnost i njegove konačne kupnje. Radi se o trajektu izgrađenom 1993. godine u norveškom brodogradilištu Fosen Mekaniska Verkested, u Rissi kao Bergen (Fjord Line). Kasnije je mijenjao imena: Duchess of Scandinavia (iznajmljen DFDS Seaways), Atlantic Traveller, Bergensfjord i Oslofjord. No, to nije prva Dalmacija u floti Jadrolinije…

Desetog prosinca 2009. godine u indijsko rezalište Alang stigao je nekadašnji hrvatski brod za krstarenje Dalmacija, a iz Rijeke je isplovio 5. studenoga. Možda bi još plovio, ali 2010. trebao se prilagoditi novim propisima Solas konvencije što se procijenilo preskupim, piše Novi list.

Dalmacija, zajedno s blizancem Istra, izgrađena je u pulskom Uljaniku kao putničko-teretni brod koji je Jadrolinija naručila za održavanje pruge Venecija – Rijeka – Alexandria.

Porinuće je obavljeno 29. ožujka 1964., isporučena je 13. travnja 1965., a malo je poznato da je tijekom gradnje, 27. kolovoza 1964. prigodom bojanja pramčanog tanka došlo do eksplozije u kojoj su poginula tri radnika. Vrlo brzo se pokazalo da takav brod nema budućnosti te je već 1969. u Monfalconeu pregrađen u brod za kružna putovanja.

Foto: Novi list

Jadrolinija je brod prodala 1997. godine kada je kupuje zagrebačka tvrtka Intercruises, a menadžer je bila Uljanik plovidba iz Pule koja kupuje brod 2001. No, gubici su bili preveliki, pa ga 2006. kupuje riječki autobusni prijevoznik Autotrans koji je utemeljio tvrtku Adriatic Cruises.

Nakon remonta u Malom Lošinju u ožujku 2007. opet uspješno krstari, ali sljedeće godine javljaju se prvi problemi: nakratko je zaustavljen u Turskoj, a onda zabranu dobiva od Trgovačkog suda u Rijeci zbog 100.000 eura duga.

Tvrtka 2009. odlazi u stečaj, a Dalmaciju na sudskoj tražbi za 770.000 dolara kupuje tvrtka Baltanas Shipping Ltd. iz Charlestowna (St. Christopher & Nevis) da bi je poslala u rezalište s hrvatsko-pakistanskom posadom.

Potopljen na sidrištu

Ranije je u floti Jadrolinije plovila još jedna Dalmacija – izgrađena 1902. godine kao Godollo (Ugarsko-hrvatsko dioničko pomorsko parobrodarsko društvo, Rijeka) u brodogradilištu Wigham Richardson & Co. Ltd. u Walker-on-Tyne.

Bio je to putnički parobrod male obalne plovidbe kojem je parni stroj četverostruke ekspanzije od 1.177 kW omogućavao zavidnu brzinu od 14 čvorova. Brod je 21. siječnja 1918. rekviriran za potrebe K.u.K. Kriegsmarine Seetransportleitung kao brzi transportni brod, a 23. ožujka nasukao se na otočić Brušnjak (Kornati).

Godine 1921. postaje Zagreb (Hrvatsko dioničko pomorsko parobrodarsko društvo, Rijeka), 1922. ulazi u sastav Jadranske plovidbe dioničkog parobrodarskog društva Sušak, a 1923. je u floti Jadranske plovidbe d.d. Sušak.

Početkom aprilskog rata, potopljen je na sidrištu Soline, u uvali Klimno na Krku kako ne bi pao u ruke okupatoru, ali je uskoro izvađen i osposobljen te je nastavio ploviti kao Enrico Baroni sve do 22. rujna 1943. kada je potopljen u Splitu, navodi Novi list.

Izvađen je 12. srpnja 1946., popravljen u Splitu i 1947. dodijeljen Jadroliniji pod imenom Zagreb, ali je isporučen 1948. kao Dalmacija. Opet mijenja ime 1963. i postaje Cres pod kojim plovi sve do 28. prosinca 1967. kada je doplovio u rezalište u Svetom Kaji.

M. Sverljuga & Co. iz Rijeke naručio je putničko-teretni parobrod Dalmazia 1886. godine u brodogradilištu J. Knox & Co., South Hylton, Sunderland, a 1891. brod prelazi u flotu Ungaro-Croate iz Rijeke pod čijom zastavom plovi do 1916. godine kada ga rekvirira K.u.K. Kriegsmarine i koristi za prijevoz boksita.

Foto: Novi list

U flotu Jadranske plovidbe d.d. Sušak dolazi 1922. godine, a osam godina kasnije mali brod od 277 brt je prodan nepoznatom kupcu koji mu daje ime Fabio. Četiri godine kasnije kupuje ga Cantiere Metalurgici della Venezia Giulia koji ga 1935. godine reže u Trstu.

Godine 1884. izgrađen je putničko-teretni parobrod Dalmazia (N. Mihanovich & Co., Buenos Aires) u brodogradilištu Murray Bros. u Dumbartonu. Plovio je pod argentinskom zastavom, ostalo je zabilježeno da je u jednom razdoblju njegov zapovjednik bio Sr. Mihanovic, a plovio je do 1943. godine kada je izbrisan iz upisnika brodova.

U floti Mediteranske plovidbe iz Korčule zaplovio je 1983. godine brod za prijevoz rashlađenih tereta Dalmacija Frigo koji je izgrađen u Brodosplitu. Nakon stečaja tog brodara, 2003. mijenja ime u Alma, a tri godine kasnije postaje Sun Emerald (Alder Shipping). U rezalište u Alangu doplovio je 26. svibnja 2010. godine.

Foto: Novi list

Cargo Dalmatia (Henderson Brothers, Glasgow) izgrađen je 1892. u brodogradilištu D.&W. Henderson & Co., Glasgow, Meadowside, imao je 3.317 grt, a pogonio ga je parni stroj trostruke ekspanzije. U floti Anchor Line Ltd. iz Glasgowa nalazimo ga 1899. godine, a 1912. prodan je u Italiju i postaje Cornelia (Ugo Serra fu Lorenzo, Genova).

Tri godine kasnije postaje Kenkoku Maru (Minamimanshu Kisen K.K., Dairen), a 29. prosinca 1915. zarobila ga je i potopila njemačka podmornica U-34 u Sredozemlju u plovidbi Cebu – Savona.

Brod War Picture (The Shipping Controller, London) izgrađen je 1920. godine u brodogradilištu Furness Shipbuilding Co., Haverton Hill, ali je isporučen kao Dalmazia za talijansku kompaniju La Veloce Compagnia di Navigazione iz Genove. Kasnije je mijenjao vlasnike (Parodi & Corrado, S.A. Emanuele Parodi), a izrezan je u travnju 1934. u rezalištu La Spezia.

Željezni parobrod Dalmatia (Societa di Navigazione a Vapore del Lloyd Austriaco,Trieste) izgrađen je 1903. godine u Arsenale del Lloyd Austriaco, Trieste, 1919. je u floti Lloyd Triestino Societa di Navigazione, a 1921. dodijeljen je Velikoj Britaniji koja ga vraća tršćanskom vlasniku.

Godine 1924. mijenja ime u Dalmatia L., a 1932. je u floti Lloyd Triestino, Flotte Riunite L.T., Marittima Italiana e Sitmar iz Trsta. Početkom rata nalazimo brod u floti Adriatica S.A. di Navigazione, Venezia, a plovidbe je završio 25. siječnja 1942. kada ga torpedira »HMS Ultimatum« kod Punta San Ranieri (Messina) u plovidbi Taranto – Catania.

Parobrod Dalmatia (G.W. Ward, Newcastle-upon-Tyne) izgrađen je 1883. godine u brodogradilištu Schlesinger Davis & Co., Wallsend. Plovio je samo dvije godine, jer se 30. kolovoza 1885. nasukao na Ras Jered Hafun (južno od Cape Guardafui) u plovidbi iz Rangoona.

Putničko-teretni parobrod Dalmatia izgrađen je 1905. godine u brodogradilištu Tecklenborg u Geestemunde, već 1906. mijenja ime u Rio Pardo, a u travnju 1917. postaje Sperrbrecher 4. Nakon Prvog svjetskog rata, 1920. godine postaje City of Alexandria, a plovidbe završava 10. kolovoza 1933. u rezalištu Cork, navodi Novi list.

Foto: Novi list

Putnički trajekt Pomerania, izgrađen 1978. u brodogradilištu Stocznia Szczecinska Nowa, Szczecin, pojavio se u Jadranu 2011. godine kao Dalmatia (Blue Line International Inc., Panama) kako bi povezivao Split s lukama na talijanskoj obali. Godine 2014. na krmi mu se, za zadnju plovidbu u rezalište Alang gdje je doplovio 20. listopada, vijori zastava Cipra.

Njemački putničko-teretni parobrod Bahia izgrađen 1872. godine u brodogradilištu Laing, Deptford Yard, prije nego je 1894. postao Dalmatia, 1887. je bio Cremon, 1900. postaje Fides. Izrezan je 1916. godine u Genovi.

Cargo Dalmazia izgrađen je 1921. u brodogradilištu Orlando, Livorno, četiri godine kasnije postaje Cortellazzo, 1930. Ricopino, 1931. Maralunga, a 28. svibnja 1943. potopljen je u bombardiranju Livorna (poslije rata je izvađen i izrezan).

Tankeri i ratni brodovi

Tankerska plovidba iz Zadra je 2001. godine kupila tanker Banda Sea (izgrađen 1996. godine u brodogradilištu Samsung Shipbuilding & Heavy Industries, Geoje kao BM Mimosa) od 94.648 tona nosivosti i dala mu ime Dalmacija. Prodan je 2012. godine kada je dobio ime Sriracha Eagle.

Godine 2015. Tankerska plovidba iz Zadra ponovno ima u floti tanker za prijevoz kemikalija i naftnih produkata s imenom Dalmacija (Teuta Shipping Co. Ltd., Valletta) od 49.991 tone nosivosti izgrađen u brodogradilištu SPP SB Co. u južnokorejskom Sacheonu.

Foto: Novi list

Tanker Dalmatia izgrađen je 2007. godine u brodogradilištu New Century SB Co., Jingjiang te ima 74.035 tona nosivosti. Već 2009. mijenja ime u MT Po Yang Hu, 2017. postaje Xo Yang Hu, 2019. Poyang Hu, a sada plovi kao Po Yang Hu.

Jugoslavenska kraljevska mornarica je 1926. godine u Bremenu kupila krstaricu Niobe (kompozitna gradnja) izgrađena 1899. godine. Odmah je rekostruirana i dobila ime Dalmacija (naoružanje: 6 topova od 83 mm i četiri topa od 47 mm), 1941. godine u Boki je preuzima Italija i daje ime Cattaro pod kojim plovi do rujna 1943. kada je u Puli preuzimaju Nijemci i vraćaju izvorno ime Niobe.

Krajem prosinca 1943., nakon napada britanskih torpednih čamac krstarica je nasukana kod Silbe.

Vodonosac Dalmazia (blizanac: Istria) izgrađen je za Regia Marina 1922. godine u Cantiere Navale del Quarnero u Rijeci – bio je dug 60,96 i širok 9,90 metara te je mogao prevesti 1.800 tona vode.

Pogonila su ga dva parna stroja trostruke ekspanzije (uz dva kotla Thornycroft), a bio je naoružan s dva topa (120/45 i 76 mm). Nijemci su ga zarobili na dan kapitulacije Italije u luci La Spezia, nakon rata je ponovno u floti gdje ostaje do 1971. godine kada je otpušten iz ratne mornarice Italije.

I, naravno, to nisu svi…

Dva talijanska tegljača

– 1926. Dalmazia, izgrađen u brodogradilištu Calcagno, u Arenzanu (drveni)

– 1972. Dalmazia, izgrađen u brodogradilištu Solimano, u Savoni (porinut kao Trollhattan)

Ribarice

– 1992. Dalmacia, izgrađena u brodogradilištu Andina de Pesarrollo, u Callau (Peru)

– 2005. Dalmacia, Dalmacia II i Dalmacia III, izgrađene u brodogradilištu Simach, u Chimboteu (Peru)

– 1891. Dalmatia, izgrađena u brodogradilištu Mackie&Thomson, u Govanu (Old yard) za The Great Grimsby & East Coast Steam Fishing Co. Ltd., u Grimsbyju; 1912. Port of Blyth Steam Fishing & Ice Co. Ltd., u Blythu; 1913. Cornetia (Luigi Serra, Genova)

Ostali brodovi

– 2007. RBD Dalmatia, izgrađen u Fujian Mawei SB, u Maweiju, 2008. Blikur; 2017. RBD Dalmatia (Hinsch Reederei, u Buxtehudeu; »Hau Su 10«; 2018. rezalište Xinhui

Foto: Novi list

– 1970. Concordia Dalmatia, izgrađen 1970. u brodogradilištu Blohm Voss, u Hamburgu; 1978. Concord Dalmatia; 1980. Dalmatia; 1985. Highsea Promise; Sea Pro; 4/2/1985 rezalište Gadani Beach

– 1962. Dalmatia, izgrađen u Lindholmens Varv, u Gothenburgu; 1976. Xin Du: 2010. izbrisan

– 2011. Dalmatia (Bertling Dalmatia Shipping Pte), izgrađen u brodogradilištu Zchi SB, u Zhoushanu; 2016. Star Dalmatia

– 2010. Dalmatia G. (Gestioni Armatoriali S.p.A.); Serena Amelia (Sictus 6 Ltd)

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here