Velika je fešta u splitskom Brodospasu: njihov novi tegljač Hrabri konačno je stigao kući! Nakon puta od preko 14.000 milja! Ploveći čak 78 dana iz Vijetnama i obilazeći Afriku da izbjegne moguće neugodnosti s ratobornim hutistima koji već mjesecima napadaju brodove u Crvenom moru, na putu kroz Sueski kanal. Eno ga još malo u Gradskoj luci, prije nego što ode u Ploče, gdje bi trebao raditi u teretnoj luci, piše Otvoreno more.
“Tegljač je kupljen u Vijetnamu, radi se o novogradnji izgrađenoj prema našim zahtjevima i mogućnostima. Ugovor je potpisan koncem lanjskog lipnja, a tehničku prihvatljivost potpisali smo početkom prosinca. Brod je krenuo iz Vijetnama još trećeg dana siječnja, da bi u Split stigao 21. ožujka, nakon 78 dana navigacije. Dokumentacija o isporuci potpisana je po dolasku broda doma”, kazao nam je Željko Samaržija, predsjednik Brodospasove Uprave.
Tegljač je vrijedan oko 6,5 milijuna eura, a financiran je kreditom na deset godina. Nekidan je upisan u Upisnik brodova koji vodi splitska Lučka kapetanija. Zastava Svetog Vincenta i Grenadina, pod kojom je Hrabri oplovio pola svijeta, ustupa mjesto hrvatskom barjaku.
“Njegovo ime slijedi niz sličnih imena tegljača iz prošlosti naše kompanije: Jaki, Smjeli, Junak, Borac… od kojih neki plove i danas. A svoje ime opravdao je i plovidbom oko Rta dobre nade na jugu Afrike, istaknuo je Samaržija.
Brodospasov čelnik više je nego zadovoljan brodom:
“I osobno sam bio na pokusnim vožnjama i ispitivanjima u Vijetnamu! Brod je odličan!”
Izgrađen je u brodogradilištu Song Cam u vijetnamskom Haiphongu. Radi se o škveru u vlasništvu čuvenog nizozemskog graditelja Damen Shipyard Group iz Gorinchema. Direktor Samaržija posebno naglašava tegljačevu vučnu silu od 62 tone, postignutu na testiranju na Dalekom istoku.
Hrabri je dug 28 i širok 11 metara, ima 299 bruto tona i dva Caterpillarova dizelska stroja ukupne snage 3.804 kilovata. Lani je građen u klasi Bureaua Veritas (BVT).
U floti Brodospasa sada je – zajedno s Hrabrim – ukupno 10 tegljača, tri broda za opskrbu naftnih platformi i dva transportera. Zadnja prinova zabilježena je još 2009., ali je zadnja novogradnja bila prije pune 34 godine: trogirski brodograditelji predali su Splićanima blizance Jakog i Smjelog te daleke 1990.
“Posada u Brodospasa je naša. Imamo politiku da su hrvatski državljani članovi posade, imamo postojeće naše posade. Trudimo se, što je sve teže i teže, doći do dobrih pomoraca i članova posade. I dalje forsiramo naše ljude, a što će biti u budućnosti, vidjet ćemo…”, govori Samaržija.
Sad će biti 5 članova posade na brodu, a kad ide u međunarodne vode trebaju priključiti još jednog, prenosi Dalmacija Danas.
Budućnost ovog broda je u Pločama. Samaržija ističe da moraju još zadovoljiti i luke Split, Dubrovnik, Šibenik, pošto luka Ploče ima prometa skoro i duplo. “Zahtjevi su veći, tako da ćemo njega dole, a u Split dovodimo stari remorker da zadovoljimo naše sugrađane i potrebe luke Split”.