U brodogradilištu Ingalls Shipbuilding Corporation iz Pascagoule u saveznoj američkoj državi Mississippi izgrađen je 1958. godine kao oceanski lajner za kompaniju Moore McCormack Lines pod imenom Brasil. Imao je 15.257 bruto tona, a jednako kao i brod blizanac Argentina mogao je prevoziti 557 putnika, piše Dubrovački dnevnik.
Bili su dugi 188,2 i široki 26,2 metra, a dvije General Electric DRG parne turbine preko dvije propele su im davale brzinu od 18 čvorova. Ugovorena cijena svakog broda pojedinačno je iznosila 24.4 milijuna američkih dolara.
Bili su to posljednji putnički brodovi u potpunosti izgrađeni u Sjedinjenim Američkim Državama, a kao kuriozitet se spominje sudjelovanje svih tadašnjih 48 saveznih država u njihovoj izgradnji i opremanju.
KAO BRASIL SE SIDRIO ISPRED LOKRUMA
Brasil je na svoje prvo putovanje otplovio 12. rujna 1958. godine iz New Yorka prema Rio de Janeiru, Montevideu i Buenos Airesu, a do konca godine na istim mu se južnoameričkim prugama priključio i brod blizanac Argentina. Od sredine 1963. započinju i sa svojim prvim kružnim putovanjima, kada je Brasil znao usidriti i na sidrište pored Lokruma.
Neočekivano, početkom jeseni 1969. Brasil i Argentina su u Baltimoreu prisilno privezani gdje ostaju sve do 1972. godine kada ih oba za 20 milijuna dolara kupuje Holland America Line. HAL ih kompletno u njemačkom Bremerhavenu preuređuje te Brasil preimenuje u Volendam, a Argentinu u Veendam. Od tada imaju po 22.160 bruto tona, a na svojih osam putničkih paluba mogli su prihvatiti 730 putnika o kojima je brigu vodilo oko 300 članova posade, navodi Dubrovački dnevnik.
ČESTO MIJENJAO IME
Volendam često mijenja i vlasnike i ime, pa tako do 1995. plovi kao Monarch Sun i Island Sun pa ponovo Volendam, a nakon toga Liberte, Canada Star, Queen of Bermuda te Enchanted Seas. Godine 1995. kupuje ga Azure Investments te ga daje u dugoročni najam kompaniji New Commodore Cruise Lines.
Brod je preuređen u ploveće sveučilište te od konca iste godine pod imenom Enchanted Seas plovi oko svijeta u programu “Semester at Sea” Sveučilišta u Pittsburghu. Već u siječnju 1996. mijenja ime u prikladnije za ovu namjenu Universe Explorer pod kojim posjećuje i Dubrovnik.
OD POŽARA DO SUDARA
Dana 27. srpnja 1996. pored Aljaske je izbio požar u praonici robe oko 3 sata ujutro kad je na brodu bilo 1.006 putnika i posade (to putovanje je bilo bez studenata). Poginulo je pet članova posade, a 55 članova posade i jedan putnik su ozlijeđeni. Procijenjena šteta na brodu je bila 1,5 milijuna dolara, a točan uzrok požara nikada nije službeno objavljen. Nakon popravka štete plovi i dalje s učenicima sveučilišta te Universe Explorer uplovljava u grušku luku, 24. studenog 1999. godine. Na brodu je bilo i dubrovačke posade.
U listopadu 2000. Universe Explorer je oštećen na rijeci Saigon u Vijetnamu tijekom sudara s kontejnerskim brodom gdje je imao oštećenja na pet kabina i oštetio je 9,1 metara trupa. Tada je na brodu bilo više od 600 studenata te nitko od njih nije stradao.
Godine 2004. brod je otišao na popravak u Hong Kong, ali nakon sporova s vlasništvom i raznih problema otkrivenih tijekom inspekcije, odlučeno je da se brod proda u otpad. Brod je preimenovan u Universe te je isplovio iz Hong Konga vlastitim pogonom u Indiju prema rezalištu brodova. Nasukan je na plaži rezališta Alang tijekom plime 7. prosinca 2004. i u potpunosti je izrezan za nekoliko mjeseci.