Zanimljiva je priča o ovome brodu, prvoj novogradnji kompanije Royal Caribbean Cruise Line, danas druge po veličini svjetske putničke brodarske grupacije pod promijenjenim imenom Royal Caribbean International. Porinut je 2. prosinca 1969. godine u finskom brodogradilištu Wartsila Helsinki Shipyard kao novogradnja broj 392 da bi 1970. bio kršten imenom Song of Norway, piše Dubrovački dnevnik.
Imao je 18.416 bruto tona, bio dug 168 i širok 24 metara, kapaciteta 724 putnika. Četiri devet- cilindarska glavna Sulzer-Wartsila diesel pogonska stroja ukupne snage 14.560 kW omogućavale su mu preko dvije propele plovidbu brzinu od 20,5 čvorova. Na svoje prvo kružno putovanje je zaplovio 7. studenog 1970. godine.
KRUZERI SU BILI ‘IN’ PA SU MU POVEĆANI KAPACITETI
Velika potražnja za kružnim putovanjima, koja su u to vrijeme neočekivano postala jako popularna, natjerala je Royal Caribbean da u istom brodogradilištu već 1978. godine poveća kapacitet smještaja putnika ugradnjom jedne srednje brodske sekcije. Brod je otkinut popola te mu je ugrađena već unaprijed izgrađena sekcija broda duga 26 metara nakon čega je Song of Norway postao brod od 22.945 bruto tona, dužine 194 metra i mogućnosti prihvata 1.196 putnika u 538 kabina podijeljenih u pet razreda na sedam putničkih paluba.
Pod norveškom zastavom uglavnom je plovio na tjednim i dvotjednim kružnim putovanjima u Karibima s polaskom iz luke Miami.
RATNI DOGAĐAJI SPRIJEČILI POSJETE DUBROVNIKU
U programu putovanja Song of Norwaya za 1992. godinu bilo je objavljeno i jedno 12-dnevno krstarenje s polaskom 4. svibnja iz Barcelone prema lukama: Palma de Mallorca, Villefranche, Nica, Livorno, Civitavecchia, Napulj, Krf, Dubrovnik i Venecija, koje se zbog vojne agresije na Dubrovnik nažalost moralo otkazati.
Kada je Royal Caribbean započeo izgradnju serije većih, suvremenijih i ekonomičnijih putničkih megakruzera, Song of Norway je prodan 1996. brodaru Sun Cruises, članu britanskog koncerna Airtours/My Travel (kasnije uklopljen u Thomas Cook) koji mu je dao novo ime Sundream i bahamsku zastavu, navodi Dubrovački dnevnik.
U DUBROVNIK JE UPLOVLJAVAO KAO SUNDREAM
U to vrijeme i samo pod tim imenom je dolazio i u povremene posjete Dubrovniku. Nakon osam sezona Sundream je ponuđen na prodaju pa sljedećih godina često mijenja vlasnike, imena i zastavu.
Tako od konca 2004. godine plovi u floti brodara Tumaco Navigation kao Dream Princess, od 2006. godine u vlasništvu Lance Shipping pod imenom Dream, od 2007. kod Pearl Owner Ltd. prvo kao Clipper Pearl, a potom Clipper Pacific od 2009. kod International Shipping Partners pod imenom Festival te nakon godinu dana kao Ocean Pearl.
BIO JE U NAJMU JAPANSKE MIROTVORNE ORGANIZACIJE, ALI I KOCKARNICA
Jedno je vrijeme 2008. godine plovio i u najmu japanske mirotvorne neprofitne organizacije Peace Boat. Kada je izgledalo da će dobri stari Song of Norway doživjeti svoje nove velike trenutke, nakon što je 2010. uplovio u flotu španjolskog Quail Travela (Happy Cruises), dogodio se stečaj kompanije, pa se Ocean Pearl, zajedno s još jednim našim dobrim poznanikom, brodom Gemini, neočekivano u rujnu 2011. godine našao raspremljen na mrtvom vezu.
U travnju sljedeće godine Ocean Pearl je prodan u Kinu gdje ga je novi vlasnik Formoza Queen Corporation usidrio i pod imenom Formosa Queen zaposlio kao ploveću kockarnicu. U studenom 2013. godine, brod je prodan kineskim rezalištima te je u potpunosti izrezan tijekom 2014. godine. Tako je ovaj brod doista postao povijesni kruzer Royal Caribbeana jer je osim što je započeo njegova prva kružna putovanja postao i njegov prvi brod koji je izrezan u staro željezo.