Ured za provedbu Savezne pomorske komisije SAD-a (FMC) traži kaznu od 63,3 milijuna dolara za Mediterranean Shipping Company (MSC) zbog “nerazumnih i neopravdanih radnji koje krše Zakon o pomorstvu iz 1984. godine”. Ovaj zahtjev dolazi nakon više od šest mjeseci istrage o pomorskom divu i praksi naplate njegovih agenata, piše The Maritime Executive.
Istraga je zatražena u kolovozu 2023. nakon godina pritužbi pošiljatelja na zlouporabe velikih brodara. Tijekom pandemije i rezultirajućeg porasta količine tereta, stizale su žalbe na poslovnu praksu brodara. Koncentracija pomorske industrije u rukama malog broja brodara i potencijalne zlouporabe bile su srž reformi Zakona o pomorskom prometu iz 2022. godine.
Početkom veljače, FMC-ovi istražitelji došli su do svog otkrića istražujući praksu naplate MSC-a i u četvrtak, 4. travnja, podnijeli su svoje izvješće od 87 stranica sucu upravnog prava u FMC-u. Raspravljajući o onom što smatraju kršenjima Zakona, navode: “U srži ovog postupka su MSC-ove prakse naplate koje su dovele do toga da MSC nepravedno profitira na račun svojih kupaca”.
Tvrde da MSC nije ispunio druge osnovne zahtjeve Zakona, kao što je jasno objavljivanje stope zadržavanja neoperativnih hladnjača (NOR) i ležarine u svojoj tarifi za SAD nekoliko godina, te nije ispravio pogrešku, nazivajući rezultirajuće previsoke troškove “pogreška u naplati”, navodi Splash247.
Izvješće zaključuju time da je MSC svjesno i namjerno koristio nerazumne i nepoštene prakse koje nisu promicale ekonomsku prekooceansku trgovinu. Oni navode opću definiciju “trgovca” koja se koristi za fakturiranje naknada trećim stranama, kao i krivu naplatu za kontejner-hladnjače koje ne rade i neobjavljivanje cijena za te kontejnere.
“Godinama je MSC koristio svoju tržišnu moć i upotrijebio oštru taktiku za definiranje standardnih pojmova teretnice kao što je “trgovac” kako bi opravdao zadržavanje i ležarinu trećih strana koje nisu u skladu s ugovorom o naplati”, zaključuje izvješće. Oni detaljno opisuju 18 specifičnih prekršaja i koristeći rasporede utvrđene u Zakonu, postavljaju kaznu po prekršaju na više od 73.000 USD ili ukupno 1,3 milijuna USD.
Najveći broj prekršaja identificiran je za prekomjerno naplaćivanje za kontejner-hladnjače koje ne rade, gdje navode preko 2.600 primjera s kaznom od preko 17.600 USD ili ukupnom iznosu od preko 46 milijuna USD. Također ističu gotovo 800 primjera neobjavljivanja cijena za te kontejnere s kaznom od 19.600 dolara po svakom ili ukupno preko 15,6 milijuna dolara.
Istraga opravdava kazne, koje iznose ukupno 63,3 milijuna dolara, izvješćujući da su se prakse slijedile “u potrazi za većim profitom”. Izvještavaju da je MSC, kada se suočio s kupcima, izdao povrat novca, ali nikada nije proaktivno poduzeo ništa da “vrati milijune dolara precijenjenih troškova”. Izvještavaju da je MSC koji je sudjelovao u otkrivanju naznačio da nije moguće pregledati svaki račun.
“Činjenica da je MSC propustio provesti internu reviziju i proaktivno uskladiti svoje procese naplate, jasan je prikaz bezobzirnog zanemarivanja i nezainteresiranosti MSC-a za zahtjeve Zakona. Prema tome, ovih 2.629 precijenjenih cijena za hladnjače bilo je ili namjeran čin koji je flagrantno u suprotnosti sa Zakonom ili knjigovodstvena pogreška iz grubog nemara koje je MSC trebao biti svjestan i proaktivniji u rješavanju,” rekli su iz FMC-a.
MSC još nije pružio nikakav odgovor.