Sigurno je da se ni ove turističke sezone iz Crne Gore do Italije neće moći stići morskom linijom Bar-Bari. Bez trajekta koji povezuje crnogorsku obalu s talijanskom, Crnogorcima se najbliži “prozor u svijet” zatvara, piše Poslovni dnevnik.
S druge strane, novinari koji prate poslovanje Barske plovidbe ukazuju da u ovoj kompaniji ima posla za Specijalno tužiteljstvo.
Bez brzih rješenja
Građani se već nekoliko godina tek prisjećaju trajekta i žude za pomorskom linijom do susjedne Italije. Koliko je želja jaka na nesvakidašnji način pokazao je prošle godine sedamnaestogodišnji Emir, koji je u znak protesta zbog ukidanja linije Bar-Bari krenuo s ocem na biciklističko putovanje u Italiju. Danas prepričava taj put kao i priču koja se prenosila s koljena na koljeno.
“Moj otac uvijek spominje da je njegov otac prije 60 godina išao brodom. Moj djed je bio na tom brodu, a ja sad ne mogu u 21. stoljeću”, rekao je Emir Alković, javlja TVCG, prenosi portal RTCG.
Država tek deklarativno podupire
Malo je vjerojatno da će državna pomoć uskoro stići jer resorno ministarstvo izražava spremnost samo na riječima.
Vrijeme je priču posložilo tako da danas Emirov otac ima priliku ponovo otvoriti spomenutu liniju i pokušati oživjeti sjećanja, ali i ispuniti želje. Naime, Ćazim Alković odnedavno je na čelu upravnog odbora Barske plovidbe. To što ima poziciju ne znači da ima čarobni štapić jer su želje jedno, a mogućnosti drugo. Prema Akoviću, nema prečaca do brzog rješenja, navodi Poslovni dnevnik.
“Mislim da nije realno da ove sezone imamo brod Bar-Bari. Čuli smo neke najave da će biti pokrenuta linija Bar-Ancona, ali to nije sigurno. Ne mislim da je to tako jednostavno. Sezona je doslovno sutra i ne može se sve tako brzo organizirati”, rekao je Ćazim Alković.
Dok se traži izlaz, sve treba preispitati. Ističe to novinarka Biljana Dabić, koja gotovo dva desetljeća izvještava o radu Barske plovidbe.
Mnogo je tragova ostalo na poslovnom putu ove tvrtke. Svjedočenje novinara kaže da su neki za ponos, a neki za Specijalno državno tužiteljstvo. A kada govorimo o njima, brojke mogu puno reći.
Nužna pomoć države
“Prije nekoliko desetljeća imala je preko 40 teretno-putničkih brodova, a danas imamo samo četiri teretna broda, a dug Barske plovidbe prema državi Crnoj Gori je preko šest milijuna eura.
Od 2016. godine do danas nismo imali liniju Bar-Bari-Bar, postojao je povratak preko Dubrovnika, što je svakako bila skuplja opcija, a s druge strane možda za neke neprihvatljiva, točnije neprihvatljiva kao vid putovanja. Apsolutno u ovom trenutku, nažalost, ne vidim bez pomoći i potpore države da Barska plovidba kupi brod i da taj projekt može ponovno zaživjeti”, rekla je novinarka Biljana Dabić.
Malo je vjerojatno da će državna pomoć uskoro stići jer resorno ministarstvo izražava spremnost, ali ne pokazuje put. Bez linije Bar-Bari zatvoren je važan prozor u svijet.
“Imate priliku, imate prozor u svijet, treba ga iskoristiti, samo treba otvoriti prozor i pogledati”, zaključio je pomorac Željko Boljević.