Crown Odyssey je kao novogradnja broj 616 izgrađen u srpnju 1988. godine u brodogradilištu Meyer Werft, u njemačkom Papenburgu za Royal Cruise Line iz Pireja. Cijena izgradnje broda je bila 178 milijuna američkih dolara, a namijenjen je bio dugim luksuznim putovanjima, piše Dubrovački dnevnik.
Grčki je brodar u svojoj nevelikoj floti imao još samo dva broda, Royal Odyssey (nekadašnji izraelski Shalom iz 1964.) i Golden Odyssey (kasnija Astra I) koji su isto tako često, pod svim tim imenima, redovito uplovljavali u luku Gruž. Koliko je Dubrovnik bio značajan za Royal Cruise Line, govori podatak kako je 1988. godine Royal Odyssey ovdje imao ukupno osam uplovljavanja, a Golden Odyssey sljedeće dvije godine čak 27 posjeta. Crown Odyssey je imao 34.250 bruto tona, bio dug 188 i širok 28,2 metara, a na svojih je devet paluba mogao prihvatiti do 1.250 putnika i 550 članova posade. Dva Mak (Maschinenbau Kiel GmbH) diesel stroja, ukupne snage 21300 kW, pokretala su ga preko dvije pro-pele brzinom od 22,5 čvora.
Za Royal Cruise Line brod plovi samo godinu dana, jer ga sljedeće godine kupuje Kloster Cruise za svoju novoosnovanu kompaniju Norwegian Cruise Line (NCL) sa sjedištem na Bahamima. Pod starim imenom nastavlja svoje plovidbe sve do 1996. godine, kada mijenja ime u Norwegian Crown. Kada je NCL 2000. kupio i Orient Line, šalje ga u njegovu flotu tri godine na Daleki istok, pod starim imenom Crown Odyssey. Povratkom u NCL 2003. godine, vraća se ponovo imenu Norwegian Crown. Sredinom 2006. NCL je prodao ovaj brod kompaniji Fred Olsen Cruise Lines koja mu daje i novo ime Balmoral, navodi Dubrovački dnevnik.
Međutim, brod je nastavio komercijalno ploviti pod starim imenom, jer je u zakupu NCL-a još morao odraditi ranije objavljena i rasprodana kružna putovanja, sve do konca studenog 2007. godine. Prethodno se na Bahamima 7. lipnja 2006. prilikom uplovljavanja u luku Hamilton, nasukao na pješčani sprud. Pričekavši plimu, istu večer je uz pomoć tri remorkera sigurno odsukan. Norwegian Crown još neko vrijeme plovi ustaljenim jednotjednim putovanjima, ljeti iz New Yorka do Bahama, a zimi (kada je u južnoj hemisferi zapravo ljeto) dvotjedno između argentinskog Buenos Airesa i čileanskog Valparaisa, usput tičući Magellanov prolaz i zloglasni Rt Horn. Po novom programu kružnih putovanja, za novog vlasnika i pod svojim novim imenom, zaplovio je u floti Fred Olsen Cruise Linesa tek početkom 2008. godine.
POSJETE DUBROVNIKU
Crown Odyssey je prvi put uplovio u Dubrovnik 12. listopada 1989. Sljedeće godine dolazi 8. i 15. svibnja na proputovanju s grčkih jonskih otoka za Veneciju, da bi za Dubrovnik u ljetnoj sezoni 1991. uplovio još četiri puta. Nakon Domovinskog rata ponovo se vraća kao Norwegian Crown dana 6. kolovoza 2003. godine.
Početkom studenog 2007. godine Fred Olsen Cruise Lines je u New Yorku preuzeo Balmoral te ga je odmah uputio u hamburško brodogradilište Blohm & Voss na potpunu rekonstrukciju. Brod je prvo prerezan po sredini trupa, da bi mu se ubacila već ranije izgrađena 30 metara duga, nova brodska sekcija s 350 dodatnih postelja. Tako je već koncem siječnja 2008. godine novi Balmoral s 43.000 bruto tona, duljine 218 metara i kapaciteta prihvata 1.348 putnika i 740 članova posade, kao najveći brod u floti Fred Olsen Linesa, otputovao u Miami na svoje prvo putovanje. Prvi je put, pod novim imenom, u jutarnjim satima uplovio u grušku luku 9. lipnja 2008. godine te u kasnijim godinama ostao njen stalni posjetitelj.
PLOVIO RUTOM TITANICA
Balmoral je unajmila putnička agencija “Miles Morgan Travel” kako bi plovilo rutom RMS Titanica, s namjerom zaustavljanja iznad točke na morskom dnu gdje je Titanic potonuo i gdje počiva od 15. travnja 1912. godine, ističe Dubrovački dnevnik.
Balmoral je isplovio iz Southamptona 8. travnja 2012. prošavši Cherbourg i potom Cobh (bivši Queenstown) u Republici Irskoj gdje je stigao 9. travnja 2012. Cobh je bio posljednja luka za RMS Titanic prije nego što je krenuo preko Atlantika.
Do mjesta olupine Titanica su stigli točno na njegovu 100. godišnjicu potonuća u 23 sata, 14. travnja 2012. godine. Na brodu je održana komemoracija koja je kulminirala bacanjem tri cvjetna vijenca u more. Balmoral je ostao plutati na toj poziciji preko noći, a zatim je krenuo sljedećeg jutra rano, s namjerom da stigne do odredišta Titanica, New Yorka.