Kontejnerske luke duž zapadnog Mediterana gotovo su prepunile kapacitete, što dovodi do većeg rizika od većih troškova skladištenja, kao i od nestašice robe za trgovce i proizvođače u Europi, prenose europski mediji.
Rukovoditelji luka navode da se suočavaju s prepunim skladištima i čekanjem na pristajanje brodova zbog napada hutista na plovila u Crvenom moru, što je dovelo do porasta prometa u Algecirasu i Barceloni u Španjolskoj i Tanger-Medu u Maroku, piše Financial Times, a prenosi Pluton Logistics.
Danska brodska kompanija Maersk nedavno je upozorila klijente na gužvu u skladištima u luci Barcelona koja je porasla zbog velikog priljeva brodova, dok su terminali u Algecirasu i Tangeru također pod pritiskom.
Većina velikih kompanija za kontejnerski prijevoz na ruti Azija-Europa preusmjerila je brodove oko Rta dobre nade, umjesto kroz Sueski kanal. Promjene u rutama plovidbe primorale su kompanije da osmisle nove aranžmane za teret koji ide između Azije i luka u Italiji, Grčkoj i Turskoj. Nakon plovidbe oko Južne Afrike, mnogi brodovi ostavljaju kontejnere u lukama na zapadnoj strani Mediterana, poput Algecirasa i Tangera. Od tamo druge tvrtke dalje prevoze robu do južnoeuropskih terminala, navodi Pluton Logistics.
Problemi se pojavljuju i na terminalima za iskrcaj automobila gdje su također ozbiljne gužve, uglavnom zbog porasta broja vozila koja se izvoze iz Azije u Europu i Sjevernu Ameriku te usporavanja prodaje vozila. Algeciras i Tanger-Med nisu objavili statistike o prometu ove godine, a Barcelona je zabilježila porast od 17 % u broju uskladištenih kontejnera u veljači u usporedbi s istim mjesecom prošle godine.