Od sedam pristiglih iskaza interesa za kupnju novog “3. maja”, odnosno sadašnje tvrtke kćeri riječkog brodogradilišta, mogućnost pregleda poslovne dokumentacije do 30. travnja iskoristilo je njih troje, Novi list doznaje od predsjednika Nadzornog odbora “3. maja”, Juraja Šoljića.
Činjenicu da je manje od polovine interesenata za kupnju tvrtke 3. maj Rijeka 1905 obavilo due diligence onog što se prodaje, ne bi se trebalo smatrati previše indikativnom, naročito u ovoj, neobvezujućoj fazi prodaje. Osim toga, u slučaju “3. maja 1905” nema se što ni puno analizirati od poslovnih podataka jer je riječ o tvrtki koja još uvijek nije poslovno operativna u punom smislu te riječi. Prošlog ljeta dokapitalizirana je kroz unos materijalne imovine brodogradilišta u vrijednosti od 10,3 milijuna eura, nedavno je dobila svoju novu Upravu na čelu s Vjerom Marić kao predsjednicom i Edijem Kučanom kao članom, a ono što bi moralo uslijediti u narednim mjesecima jest rješavanje pitanja prijenosa koncesije, kadrovsko ekipiranje i prebacivanje dijela radnika, piše Novi list.
Prvi ugovor
Prije dvadesetak dana, trećemajska tvrtka kći potpisala je i svoj prvi ugovor, a riječ je o gradnji novog polarnog kruzera za Scenic grupu koji bi do ljeta trebao biti osnažen dok se početak gradnje najavljuje za kraj ove godine. Rezultati dosadašnje suradnje na gradnji trupa za prethodni Scenicov kruzer za polarna krstarenja, Eclipse II, daju osnova za ocjenu da je ponovo riječ o dobrom poslu za sve dionike, međutim, novi “3. maj” treba nove, popunjene stavke u svojoj knjizi narudžbi da bi se optimalno zaposlili proizvodni kapaciteti, ali i osigurali prihodi do početka rezanja crne metalurgije za novi Scenicov projekt.
Uz moćni Kongsberg i norveško brodogradilište Green Yard, iskaz interesa za kupnju 100-postotnog udjela u “3. maj 1905” stigao je i od rumunjske grupacije Grup Servicii Petroliere (GSP) te slovenskog Eko bora, potom Hrvatsko-slovačke gospodarske komore, kanadskog Veer Corporationa, a interes za riječko brodogradilište pokazao je i vlasnik susjednog “Viktora Lenca”, talijanska Palumbo grupa.
Upravo su Talijani, uz Veer Corporation i Hrvatsko-slovačku gospodarsku komoru, među onima koji su obavili uvid u poslovnu dokumentaciju “3. maj 1905”, a i prvi čovjek ove talijanske grupacije, koja u svom portfelju okuplja sedam brodogradilišta na Mediteranu, Antonio Palumbo posjetio je početkom ovog tjedna “3. maj” u kojem se, podsjetimo, grade dva pontona za potrebe obnove velikog Doka 11 u “Viktoru Lencu”.
Kako Novi list neslužbeno doznaje, na kraćem sastanku Antonio Palumbo iskazao je zanimanje za mogućnost korištenja trećemajskog navoza za gradnju više trupova brodova od pedesetak metara. Prema dostupnim saznanjima, navodno je ovaj posao Palumbu »pred vratima« i očito im se žuri početi s radovima tako da je veliko pitanje hoće li s ovim projektom moći pričekati do završetka procesa prodaje trećemajske tvrtke kćeri, pa s talijanske strane postoji i ideja da se taj posao realizira kroz model potkoncesije, sličan onome kako je to riješeno sa Scenicovom tvrtkom MKM Yachts.
Nadzorni odbor
Početkom ovog tjedna održan je i Nadzorni odbor “3. maja” na kojem se, između ostalog, raspravljalo i o revizorskom izvješću o poslovanju matičnog društva za prošlu godinu. Stari “3. maj” s krajem prošle godine evidentirao je kumulirani gubitak iznad visine kapitala od 104,9 milijuna eura dok su se ukupne obveze društva penjale na 179,4 milijuna eura, od kojih su kratkoročne iznosile gotovo 150 milijuna eura dok je istovremeno kratkotrajna imovina bila 53,46 milijuna eura.
S takvom bilancom, jasno je zašto se spas riječke brodogradnje traži kroz prijenos djelatnosti i koncesije na tvrtku kćer. Matični “3. maj”, uz dva pontona za dok u “Lencu”, od kojih bi prvi trebao biti isporučen tijekom ovog mjeseca, treba završiti i samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta za kanadsku Algomu. Izvjesno je da se ova novogradnja neće uspjeti isporučiti do 15. lipnja što je bio ugovorni rok. Koje i kolike će biti posljedice tog kašnjenja, tek će se vidjeti u pregovorima s Kanađanima.