O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brod s kojim je Dubrovčanin srušio rekord: Veliki planovi za kruzer s kojim je kapetan Jozo Glavić prošao Korintski kanal

Početkom 1991. godine po narudžbi panamskog brodara Crown Cruise Line u brodogradilištu Union Naval de Levante u Valenciji u Španjolskoj, položene su kobilíce za dva broda blizanca od po 19.093 bruto tona. Brodovi dugi 164 i široki 22,5 metara su na osam putničkih paluba mogli prihvatiti 820 putnika. Četiri dizel pogonska stroja Wartsila 8R32 ukupne snage 12.945 kilovata su ih pokretala preko dvije pitch propele brzinom od 19 čvorova.

Novogradnja broj 197 krštena imenom Crown Jewel isporučena je u svibnju 1992. i iznajmljena u Barceloni za smještaj posjetitelja Ljetnih olimpijskih igara koje su se u to vrijeme održavale u glavnom katalonskom gradu. Iz Barcelone je otplovila sredinom kolovoza prema New Yorku odakle poduzima kružna putovanja prema Karibima, piše Dubrovački dnevnik.

KAKO JE NJEGOV BLIZANAC POSTAO “GEMINI

Blizanac Crown Dynasty, novogradnja broj 198 zaplovila je u veljači 1993. u najmu britanskog Cunarda na krstarenjima uz ístočnu obalu Meksika, Sjedinjenih Američkih Država i Kanade. U isto vrijeme Cunard je zakupio i Crown Jewel koji nešto modificira ime i plovi kao Cunard Crown Jewel. Ipak, ne posve uspješno, pa je već 1995. prodan malezijskom Star Cruises Lineu za kojega pod novim imenom Superstar Gemini poduzima krstarenja u indokineskim vodama s polascima iz Singapura, gdje je bilo i sjedište kompanije.

Ovdje ostaje punih dvanaest godina, sve do prosinca 2007. kada prelazi u flotu brodara Jewel Owner, ali i sljedeće dvije godine pod istim imenom i u istim morima plovi u najmu Star Cruisesa. Od siječnja 2009. privremeno mijenja ime u Vision Star, a od travnja je u najmu španjolskog Ouail Cruises kao Gemini, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Ivo Batričević Arhiva / Dubrovački dnevnik

DOLASCI U DUBROVNIK

Nakon što je potpuno preuređen, od lipnja do listopada Gemini poduzima sedmodnevna kružna putovanja s polaskom iz Venecije, tičući luke: Dubrovnik, Santorini, Rodos, Kusadasi i Pirej. Nenadano, španjolski Quail Cruises je bankrotirao 2011., pa je Gemini prisilno vezan na Tilbury Docks (dio Londona). Od 2014. je u luci Dales Voe na Shetlandu u Škotskoj gdje je udomio 400 radnika tamošnjih naftnih platformi kompanije Total.

U studenom 2015. je otplovio prema istanbulskom brodogradilištu Besiktas gdje je potpuno preuređen za nova kružna putovanja u programima ciparskog Celestial Cruises za kojeg od ljeta 2016. plovi pod imenom Celestial Nefeli. Od 2019. ponovo mijenja ime Gemini te plovi za turskog kruzing operatera Miray Cruises i pod zastavom Bahama.

REKORD O KOJEM JE BRUJAO CIJELI SVIJET

Drugi brod blizanac je za razliku od Crown Jewela bio naš redoviti posjetitelj. Crown Dynasty je nakon aranžmana s Cunardom, u ožujku 1997. iznajmljen brodaru Majesty Cruise Line koji mu daje i novo ime Crown Majesty. Koncem iste godine u najmu je Norwegian Cruise Linea za kojeg sljedeće dvije godine plovi pod imenom Norwegian Dynasty, da bi se već u listopadu 1999. godine vratio u matičnu flotu, Crown Cruise Line, i ponovo zaplovio kao Crown Dynasty. U svibnju 2001. konačno ga je kupio Fred. Olsen Line, potpuno preuredio u hamburškom brodogradilištu Blohm & Voss i dao mu novo ime Braemar.

Foto: Ivo Batričević Arhiva / Dubrovački dnevnik

Od tada na svojim stalnim krstarenjima istočnim Sredozemljem redovito dolazi u Dubrovnik. Fred. Olsen Line ga je u svibnju 2008. još jednom poslao u Hamburg gdje je u istom brodogradilištu za nešto malo više od mjesec dana intenzivnih radova produžen za 31 metar. Sada je Braemar dug 196 metara te ima 24.344 bruto tona. Godine 2019. dubrovački kapetan Jozo Glavić je zapovijedajući brodom prošao Korintski kanal te je oborio rekord najvećeg broda koji je ikada prošao kroz kanal. Nakon problema s pandemijom Covid 19, brod je stavljen 2020. u raspremu u Škotskoj te je u prosincu 2023. prodan kompaniji Villa Vie Residences koja mu daje novo ime Villa Vie Odyssey s namjerom da će na prvo komercijalno putovanje kao brod rezidencija (s privatnim kabinama) isploviti iz Southamptona 15. svibnja 2024. godine.

Početkom 1991. godine po narudžbi panamskog brodara Crown Cruise Line u brodogradilištu Union Naval de Levante u Valenciji u Španjolskoj, položene su kobilíce za dva broda blizanca od po 19.093 bruto tona. Brodovi dugi 164 i široki 22,5 metara su na osam putničkih paluba mogli prihvatiti 820 putnika. Četiri dizel pogonska stroja Wartsila 8R32 ukupne snage 12.945 kilovata su ih pokretala preko dvije pitch propele brzinom od 19 čvorova.

Novogradnja broj 197 krštena imenom Crown Jewel isporučena je u svibnju 1992. i iznajmljena u Barceloni za smještaj posjetitelja Ljetnih olimpijskih igara koje su se u to vrijeme održavale u glavnom katalonskom gradu. Iz Barcelone je otplovila sredinom kolovoza prema New Yorku odakle poduzima kružna putovanja prema Karibima, piše Dubrovački dnevnik.

KAKO JE NJEGOV BLIZANAC POSTAO “GEMINI

Blizanac Crown Dynasty, novogradnja broj 198 zaplovila je u veljači 1993. u najmu britanskog Cunarda na krstarenjima uz ístočnu obalu Meksika, Sjedinjenih Američkih Država i Kanade. U isto vrijeme Cunard je zakupio i Crown Jewel koji nešto modificira ime i plovi kao Cunard Crown Jewel. Ipak, ne posve uspješno, pa je već 1995. prodan malezijskom Star Cruises Lineu za kojega pod novim imenom Superstar Gemini poduzima krstarenja u indokineskim vodama s polascima iz Singapura, gdje je bilo i sjedište kompanije.

Ovdje ostaje punih dvanaest godina, sve do prosinca 2007. kada prelazi u flotu brodara Jewel Owner, ali i sljedeće dvije godine pod istim imenom i u istim morima plovi u najmu Star Cruisesa. Od siječnja 2009. privremeno mijenja ime u Vision Star, a od travnja je u najmu španjolskog Ouail Cruises kao Gemini, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Ivo Batričević Arhiva / Dubrovački dnevnik

DOLASCI U DUBROVNIK

Nakon što je potpuno preuređen, od lipnja do listopada Gemini poduzima sedmodnevna kružna putovanja s polaskom iz Venecije, tičući luke: Dubrovnik, Santorini, Rodos, Kusadasi i Pirej. Nenadano, španjolski Quail Cruises je bankrotirao 2011., pa je Gemini prisilno vezan na Tilbury Docks (dio Londona). Od 2014. je u luci Dales Voe na Shetlandu u Škotskoj gdje je udomio 400 radnika tamošnjih naftnih platformi kompanije Total.

U studenom 2015. je otplovio prema istanbulskom brodogradilištu Besiktas gdje je potpuno preuređen za nova kružna putovanja u programima ciparskog Celestial Cruises za kojeg od ljeta 2016. plovi pod imenom Celestial Nefeli. Od 2019. ponovo mijenja ime Gemini te plovi za turskog kruzing operatera Miray Cruises i pod zastavom Bahama.

REKORD O KOJEM JE BRUJAO CIJELI SVIJET

Drugi brod blizanac je za razliku od Crown Jewela bio naš redoviti posjetitelj. Crown Dynasty je nakon aranžmana s Cunardom, u ožujku 1997. iznajmljen brodaru Majesty Cruise Line koji mu daje i novo ime Crown Majesty. Koncem iste godine u najmu je Norwegian Cruise Linea za kojeg sljedeće dvije godine plovi pod imenom Norwegian Dynasty, da bi se već u listopadu 1999. godine vratio u matičnu flotu, Crown Cruise Line, i ponovo zaplovio kao Crown Dynasty. U svibnju 2001. konačno ga je kupio Fred. Olsen Line, potpuno preuredio u hamburškom brodogradilištu Blohm & Voss i dao mu novo ime Braemar.

Foto: Ivo Batričević Arhiva / Dubrovački dnevnik

Od tada na svojim stalnim krstarenjima istočnim Sredozemljem redovito dolazi u Dubrovnik. Fred. Olsen Line ga je u svibnju 2008. još jednom poslao u Hamburg gdje je u istom brodogradilištu za nešto malo više od mjesec dana intenzivnih radova produžen za 31 metar. Sada je Braemar dug 196 metara te ima 24.344 bruto tona. Godine 2019. dubrovački kapetan Jozo Glavić je zapovijedajući brodom prošao Korintski kanal te je oborio rekord najvećeg broda koji je ikada prošao kroz kanal. Nakon problema s pandemijom Covid 19, brod je stavljen 2020. u raspremu u Škotskoj te je u prosincu 2023. prodan kompaniji Villa Vie Residences koja mu daje novo ime Villa Vie Odyssey s namjerom da će na prvo komercijalno putovanje kao brod rezidencija (s privatnim kabinama) isploviti iz Southamptona 15. svibnja 2024. godine.