Brod je posjetio Dubrovnik iste godine kad je porinut, ovdje je često navraćao.
U drugoj polovici dvadesetih godina prošloga stoljeća britanski je brodar Orient Steam Navigation Company (Orient Line) u domaćim brodogradilištima naručio izgradnju pet brodova blizanca namijenjenih održavanju redovnih putničko-poštanskih pruga prema Australiji i Novom Zelandu. Tako su kao na nekoj tekućoj vrpci s navoza porinuti u more ORAMA (1924.), ORONSAY (1925.), OTRANTO (1926.), ORFORD (1928.) i ORONTES (1929.).
ORONSAY je kao novogradnja broj 500 izgrađen u brodogradilištu John Brown & Company, Clydebank u Škotskoj. Imao je 20043 bruto tona, bio dug 201 i širok 23 metra, a šest Parsons SRG parnih turbina ukupne snage 20000 KS preko dvije propele su mu davale brzinu od 18 čvorova. U dva putnička razreda mogao je prihvatiti ukupno 1836 putnika, piše Dubrovački dnevnik.
POSJETI DUBROVNIKU
Na svoju prvu prekooceansku plovidbu zaputio se iz Londona 7. veljače 1925. godine prema australskim lukama Melbourne, Sydney i Brisbane. Poput svih ostalih članova ove velike petorke brodarske kompanije Orient Line je često upošljavao i ORONSAY u organizaciji svojih brojnih turističkih kružnih putovanja u kojima je često navraćao i u Dubrovnik, prvi put po samoj primopredaji već 1925. godine. S polaskom iz New Yorka 27. lipnja zaplovio je na 56-dnevnom krstarenju tičući luke: Funchal, Tanger, Gibraltar, Monte Carlo, Livorno, Civitatvecchia, Napulj, Kotor, Venecija, Dubrovnik, Pirej, Istanbul, Beirut, Haifa, Jaffa, Port Said, Aleksandrija, Napulj, Genova, Marseilles, Cherbourg, Southampton.
Lokalni tisak je prigodom njegove posjete gradu 21. rujna 1926. zabilježio da je pod zapovjedništvom kapetana A. L. Ouseusa u grad s njim doputovalo 493 putnika i 370 članova posade te da je na njemu neopisivi luksuz. ORONSAY se vraća i sljedeće dvije godine, čini potom dvogodišnju stanku i dolazi 16. svibnja 1931. godine s 288 putnika i 378 članova posade te ponovo 1932. godine. Posljednji put posjećuje Dubrovnik 18. lipnja 1934. i više se ovamo nikada nije vratio.
PREŽIVIO JE JEDAN NAPAD U DRUGOM SVJETSKOM RATU, ALI NE I DRUGI
U programu putovanja započetom u Londonu 28. travnja 1927. godine zapisane su luke: Gibraltar, Palma de Mallorca, Krf, Kotor, Dubrovnik, Split, Trogir, Venecija, Patras, Korint, Katakolon, Naufplio, Faleron (Atena), Istanbul, Siracusa, Palermo, Alžir i Cadiz, s povratkom u Southampton 27. svibnja. Početkom Drugog svjetskog rata ORONSAY je 1939. godine rekviriran za potrebe vojnih transporta. U napadu njemačke Luftwaffe 17. lipnja 1940. godine teško je oštećen na sidrištu ušća rijeke Loire, ali je zapovjednik Norman Savage, koji je pred samo dva tjedna već doživio istu sudbinu s brodom blizancem ORFORD, ovaj put je uspio spasiti brod.
Preuzeo je preživjele s potonulog broda LANCASTRIA i unatoč potpunom uništenju komandnog mosta, uz pomoć jedne pomorske karte, džepnog kompasa i sekstanta uspio je dovesti ga u sigurnost izvan dometa njemačkih bombardera.
U plovidbi Atlantskim oceanom, 500 morskih milja jugozapadno od Freetowna države Sierra Leone, napala ga je 9. listopada 1942. godine i prvim ispaljenim torpedom, koji je raznio strojarnicu, potopila talijanska podmornica ARCHIMEDE. Zapovjednika Normana Savagea, njegovih 281 člana posade, 15 topnika i 25 pilota RAF-a spasio je britanski razarač HMS BRILLIANT te ih iskrcao u Freetownu. Ostalih 37 članova posade, jednog topnika i 25 pilota RAF-a je nakon pet dana bespomoćnog plutanja spasio francuski ratni brod DUMONT D’URVILLE, prebacio ih u Dakar u Senegalu gdje su završili u zarobljeništvu vojnih postrojbi Vlade u Vichyu. U potapanju ORONSAYA život je izgubilo šest članova posade. Kapetan Savage je za izvanredno hrabro i stručno obavljene ratne zadatke dobio najviše britansko kraljevsko odličje Reda Britanske Imperije.