O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

SS “HIMALAYA”: Posljednji britanski parobrod, posjetio Dubrovnik 60-ih, a Atlas je organizirao izlete za putnike

Priča o trećem i posljednjem britanskom parobrodu po imenu Himalaya započinje 29. ožujka 1945. godine kada je The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O) naručio u brodogradilištu Vickers-Armstrongs u Barrow-in-Furnesu izgradnju putničkog broda od 27.955 bruto registarskih tona za održavanje redovne brodske pruge prema dalekoj Australiji. Cijena izgradnje je bila 3,6 milijuna GB funti, piše Dubrovački dnevnik.

Novogradnja broj 951, krštena imenom Himalaya, zaplovila je iz Londona preko Sueza prema Bombayu i Melbourneu 6. listopada 1949. godine. Bio je u to vrijeme najveći i najbrži brod u velikoj P&O floti koji je uspio skratiti ukupno putovanje prema Australiji za punih 10 dana. Nakon deset godina, njene su se plovidbe iz Sydneya produžile dalje prema lukama: Auckland, Suva, Honolulu, Vancouver i San Francisco. Himalaya je bila duga 216 i široka 27,7 metara, mogla je prihvatiti 758 putnika u prvom i 401 u turističkom razredu o kojima su brigu vodila 572 člana posade. Šest parnih Parsons SRG turbina ukupne snage 42.550 KS omogućavale su joj preko dvije propele plovidbu brzinom od 22 čvora.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

POTPUNO PREUREĐENA U KRUZER

Posao se dobro razvijao sve do konca pedesetih godina prošloga stoljeća kada prijevoz putnika preko oceana sve više počinju preuzimati moderni turbomlazni i širokotrupni zrakoplovi. Početkom šezdesetih godina su se zato ujedinila dva najveća britanska brodara, P&O sa svojih 11 i Orient Lines s pet brodova u kompaniju P&O – Orient Lines koja je kao prvu mjeru donijela obiman i skupi program modernizacije svoje flote. Tako je odmah u rezalište poslano svih devet predratnih lajnera, dok su poslijeratni Himalaya, Chusan, Arcadia, Iberia, Orcades, Oronsay i Orsova potpuno preuređeni. Izgrađena su i dva nova lajnera Canberra i Oriana.

Unatoč svemu, konkurencija zrakoplova, posebno poslije uvođenja u promet Boeinga B-747, postala je doslovno neizdrživa, pa su se još uvijek udobni i brzi brodovi morali ponovo preuređivati za nove poslove – kružna putovanja. Tako je i Himalaya prvi put koncem 1950. otišla u Nizozemsku na ugradnju klima uređaja, a potom 1963. u Tilbury u Velikoj Britaniji, gdje je u brodogradilištu R&H Green and Silley Weir Ltd. potpuno preuređena za kružna putovanja s prihvatom 1.416 putnika u jedinstvenom putničkom razredu, navodi Dubrovački dnevnik.

SKONČALA U TAJVANSKOM REZALIŠTU 

Uglavnom je plovila zimi vodama oko Australije i Novog Zelanda, da bi se u proljeće i ljeto vraćala u Southampton odakle je poduzimala redovna krstarenja prema Sredozemlju. Tako je u njima doplovila i do Dubrovnika 9. kolovoza 1963., kojega P&O sa svojim brodovima redovito posjećuje sve do današnjih dana, uvrštavala u svoje rado posjećivane destinacije. Tijekom njenog posjeta ’63., putnička agencija Atlas organizirala je izlete za goste koji su njome doplovili u grad.

Nažalost, nakon što je svega deset godina uspješno poduzimala kružna putovanja, Himalaya je posljednji put uplovila u Sydney 30. listopada 1974.. Uskoro je prodana tajvanskim rezalištima, pa je već 28. studenog usidrila u Kaohsiungu. Tu je u rezalištima Tong Cheng Steel Manufacturing Co. Ltd. do konca 1975. konačno izrezana u staro željezo i istopljena u visokim pećima obližnjih čeličana.

Priča o trećem i posljednjem britanskom parobrodu po imenu Himalaya započinje 29. ožujka 1945. godine kada je The Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O) naručio u brodogradilištu Vickers-Armstrongs u Barrow-in-Furnesu izgradnju putničkog broda od 27.955 bruto registarskih tona za održavanje redovne brodske pruge prema dalekoj Australiji. Cijena izgradnje je bila 3,6 milijuna GB funti, piše Dubrovački dnevnik.

Novogradnja broj 951, krštena imenom Himalaya, zaplovila je iz Londona preko Sueza prema Bombayu i Melbourneu 6. listopada 1949. godine. Bio je u to vrijeme najveći i najbrži brod u velikoj P&O floti koji je uspio skratiti ukupno putovanje prema Australiji za punih 10 dana. Nakon deset godina, njene su se plovidbe iz Sydneya produžile dalje prema lukama: Auckland, Suva, Honolulu, Vancouver i San Francisco. Himalaya je bila duga 216 i široka 27,7 metara, mogla je prihvatiti 758 putnika u prvom i 401 u turističkom razredu o kojima su brigu vodila 572 člana posade. Šest parnih Parsons SRG turbina ukupne snage 42.550 KS omogućavale su joj preko dvije propele plovidbu brzinom od 22 čvora.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

POTPUNO PREUREĐENA U KRUZER

Posao se dobro razvijao sve do konca pedesetih godina prošloga stoljeća kada prijevoz putnika preko oceana sve više počinju preuzimati moderni turbomlazni i širokotrupni zrakoplovi. Početkom šezdesetih godina su se zato ujedinila dva najveća britanska brodara, P&O sa svojih 11 i Orient Lines s pet brodova u kompaniju P&O – Orient Lines koja je kao prvu mjeru donijela obiman i skupi program modernizacije svoje flote. Tako je odmah u rezalište poslano svih devet predratnih lajnera, dok su poslijeratni Himalaya, Chusan, Arcadia, Iberia, Orcades, Oronsay i Orsova potpuno preuređeni. Izgrađena su i dva nova lajnera Canberra i Oriana.

Unatoč svemu, konkurencija zrakoplova, posebno poslije uvođenja u promet Boeinga B-747, postala je doslovno neizdrživa, pa su se još uvijek udobni i brzi brodovi morali ponovo preuređivati za nove poslove – kružna putovanja. Tako je i Himalaya prvi put koncem 1950. otišla u Nizozemsku na ugradnju klima uređaja, a potom 1963. u Tilbury u Velikoj Britaniji, gdje je u brodogradilištu R&H Green and Silley Weir Ltd. potpuno preuređena za kružna putovanja s prihvatom 1.416 putnika u jedinstvenom putničkom razredu, navodi Dubrovački dnevnik.

SKONČALA U TAJVANSKOM REZALIŠTU 

Uglavnom je plovila zimi vodama oko Australije i Novog Zelanda, da bi se u proljeće i ljeto vraćala u Southampton odakle je poduzimala redovna krstarenja prema Sredozemlju. Tako je u njima doplovila i do Dubrovnika 9. kolovoza 1963., kojega P&O sa svojim brodovima redovito posjećuje sve do današnjih dana, uvrštavala u svoje rado posjećivane destinacije. Tijekom njenog posjeta ’63., putnička agencija Atlas organizirala je izlete za goste koji su njome doplovili u grad.

Nažalost, nakon što je svega deset godina uspješno poduzimala kružna putovanja, Himalaya je posljednji put uplovila u Sydney 30. listopada 1974.. Uskoro je prodana tajvanskim rezalištima, pa je već 28. studenog usidrila u Kaohsiungu. Tu je u rezalištima Tong Cheng Steel Manufacturing Co. Ltd. do konca 1975. konačno izrezana u staro željezo i istopljena u visokim pećima obližnjih čeličana.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here