O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Požari na brodovima u porastu: Pozivi za pojačani nadzor i sigurnosne mjere

S porastom upotrebe novih tereta, uključujući litij-ionske baterije i alternativna goriva, opasnosti od požara na moru sve su veće. Survitec, pružatelj tehnologija za preživljavanje, ističe rezultate nove analize koja pokazuje “alarmantno povećanje” nedostataka povezanih s požarnom sigurnošću tijekom inspekcija lučkih kapetanija i naknadnih zadržavanja brodova, pozivajući na stroži nadzor, piše The Maritime Executive.

Iako požari i dalje predstavljaju vodeći uzrok velikih pomorskih incidenata, čineći preko 20 posto ukupnih gubitaka i najskuplji su uzrok zahtjeva za pomorsko osiguranje, Survitec ističe porast zadržavanja brodova tijekom inspekcija protupožarnih sistema. Paris MoU je 2022. godine zabilježio najvišu razinu nedostataka u požarnoj sigurnosti u posljednjem desetljeću. Slično tome, Tokyo MoU također je izvijestio o porastu zadržavanja brodova, s nevjerojatnih 15.562 prijavljena nedostatka u 2023. godini, često vezanih uz sigurnost od požara. Slične zabrinutosti iznijeli su i Američka obalna straža i osiguravatelj Allianz, koji su naveli dramatičan porast broja požara na moru.

Analitičari izvještavaju o godišnjem porastu brodskih požara od 17 posto, što se poklapa s rastućim brojem izvještaja i svjedočanstava iz naše mreže certificiranih servisnih tehničara i inženjera koji dokumentiraju ozbiljne kvarove koji zahtijevaju hitne korektivne mjere,” kaže Metkel Yohannes, direktor rješenja za usluge i najam u Survitec-u.

Jedan od primjera koji navode uključuje požar na brodu za rasuti teret. Brod je završio inspekciju požarne sigurnosti i dobio punu certifikaciju od lokalnog pružatelja usluga. Međutim, ubrzo nakon isplovljavanja iz luke, izbio je požar u strojarnici. Više od polovice cilindara nije se aktiviralo unatoč tome što je CO2 sustav bio pregledan i odobren. Iako je požar na kraju ugašen, izazvao je značajnu štetu na brodu, što je rezultiralo troškovima popravka i gubitkom prihoda procijenjenim između 2-3 milijuna dolara.

Otkrivamo osnovne greške i propuste koji ne postaju očiti dok brod ne padne na inspekciji i bude zadržan – ili dok ne dođe do požara,” kaže Yohannes.

U drugom primjeru, Survitec je pozvan na inspekciju tek nakon što je brod pretrpio požar u strojarnici. Posada je uspjela ugasiti požar, ali su sumnjali na kvar u njihovom sustavu za gašenje požara visoko ekspanzijskom pjenom. Inspektori su otkrili da je posada instalirala novu pumpu za pjenu, ali su zaboravili ukloniti jedan od zaštitnih poklopaca s ulaza.

Vidimo dokaze o padu standarda u osnovnim sigurnosnim praksama, ali i veliku razliku u kvaliteti usluga između pružatelja usluga,” kaže Yohannes. “Pečati odobrenja stavljaju se na sustave za gašenje požara i uređaje koji ne bi trebali proći inspekciju. Neki problemi su očigledni; na primjer, hrđa na ventilu ili vatrogasnom aparatu je jasno vidljiva, ali drugi problemi su manje očiti i mogu imati katastrofalne posljedice.

Na primjer, u sustavima za gašenje požara CO2, hidraulična crijeva se često pogrešno smatraju visokotlačnim crijevima, ali nisu dizajnirana za CO2 aplikacije i mogu puknuti pod pritiskom.

Survitec poziva na reviziju trenutnih praksi i na industriju da utvrdi jesu li potrebne strože mjere nadzora, upravljanja i kontrole kvalitete.

Održavanje i pregled sigurnosne opreme moraju biti na najvišoj razini kako bismo spriječili katastrofalne posljedice koje požari na brodovima mogu prouzročiti,” zaključuje Yohannes.

S porastom upotrebe novih tereta, uključujući litij-ionske baterije i alternativna goriva, opasnosti od požara na moru sve su veće. Survitec, pružatelj tehnologija za preživljavanje, ističe rezultate nove analize koja pokazuje “alarmantno povećanje” nedostataka povezanih s požarnom sigurnošću tijekom inspekcija lučkih kapetanija i naknadnih zadržavanja brodova, pozivajući na stroži nadzor, piše The Maritime Executive.

Iako požari i dalje predstavljaju vodeći uzrok velikih pomorskih incidenata, čineći preko 20 posto ukupnih gubitaka i najskuplji su uzrok zahtjeva za pomorsko osiguranje, Survitec ističe porast zadržavanja brodova tijekom inspekcija protupožarnih sistema. Paris MoU je 2022. godine zabilježio najvišu razinu nedostataka u požarnoj sigurnosti u posljednjem desetljeću. Slično tome, Tokyo MoU također je izvijestio o porastu zadržavanja brodova, s nevjerojatnih 15.562 prijavljena nedostatka u 2023. godini, često vezanih uz sigurnost od požara. Slične zabrinutosti iznijeli su i Američka obalna straža i osiguravatelj Allianz, koji su naveli dramatičan porast broja požara na moru.

Analitičari izvještavaju o godišnjem porastu brodskih požara od 17 posto, što se poklapa s rastućim brojem izvještaja i svjedočanstava iz naše mreže certificiranih servisnih tehničara i inženjera koji dokumentiraju ozbiljne kvarove koji zahtijevaju hitne korektivne mjere,” kaže Metkel Yohannes, direktor rješenja za usluge i najam u Survitec-u.

Jedan od primjera koji navode uključuje požar na brodu za rasuti teret. Brod je završio inspekciju požarne sigurnosti i dobio punu certifikaciju od lokalnog pružatelja usluga. Međutim, ubrzo nakon isplovljavanja iz luke, izbio je požar u strojarnici. Više od polovice cilindara nije se aktiviralo unatoč tome što je CO2 sustav bio pregledan i odobren. Iako je požar na kraju ugašen, izazvao je značajnu štetu na brodu, što je rezultiralo troškovima popravka i gubitkom prihoda procijenjenim između 2-3 milijuna dolara.

Otkrivamo osnovne greške i propuste koji ne postaju očiti dok brod ne padne na inspekciji i bude zadržan – ili dok ne dođe do požara,” kaže Yohannes.

U drugom primjeru, Survitec je pozvan na inspekciju tek nakon što je brod pretrpio požar u strojarnici. Posada je uspjela ugasiti požar, ali su sumnjali na kvar u njihovom sustavu za gašenje požara visoko ekspanzijskom pjenom. Inspektori su otkrili da je posada instalirala novu pumpu za pjenu, ali su zaboravili ukloniti jedan od zaštitnih poklopaca s ulaza.

Vidimo dokaze o padu standarda u osnovnim sigurnosnim praksama, ali i veliku razliku u kvaliteti usluga između pružatelja usluga,” kaže Yohannes. “Pečati odobrenja stavljaju se na sustave za gašenje požara i uređaje koji ne bi trebali proći inspekciju. Neki problemi su očigledni; na primjer, hrđa na ventilu ili vatrogasnom aparatu je jasno vidljiva, ali drugi problemi su manje očiti i mogu imati katastrofalne posljedice.

Na primjer, u sustavima za gašenje požara CO2, hidraulična crijeva se često pogrešno smatraju visokotlačnim crijevima, ali nisu dizajnirana za CO2 aplikacije i mogu puknuti pod pritiskom.

Survitec poziva na reviziju trenutnih praksi i na industriju da utvrdi jesu li potrebne strože mjere nadzora, upravljanja i kontrole kvalitete.

Održavanje i pregled sigurnosne opreme moraju biti na najvišoj razini kako bismo spriječili katastrofalne posljedice koje požari na brodovima mogu prouzročiti,” zaključuje Yohannes.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here