Član posade broda “Solin” u vlasništvu tvrtke Jadroplov d.d., koji se trenutno nalazi na sidrištu ispred Chittagonga, poslao je anonimni apel za pomoć našoj redakciji. U svojoj poruci, opisuje teške uvjete u kojima se posada nalazi posljednja tri mjeseca.
Prema informacijama iz apela, brod je bez ispravnog klima uređaja već tri mjeseca, što značajno otežava boravak na brodu u tropskim uvjetima. Hrane i vode imaju još za svega tjedan dana, a situacija je dodatno otežana zabranom korištenja perilice rublja zbog uštede vode. Posada je prisiljena sakupljati kišnicu za kupanje i koristiti kante s morskom vodom za ispiranje zahodskih školjki.
Nekolicina članova posade je na brodu već skoro 10 mjeseci, a nemaju informacije o planiranoj smjeni. Posada traži pomoć kako bi ostvarila pravo na repatrijaciju iz Bangladeša ili neke druge obližnje države.
Dodajemo i nekoliko fotografija s broda kako bismo bolje prikazali uvjete:
Odgovor kompanije Jadroplov d.d.
U odgovoru na ove navode, Jadroplov d.d. je pojasnio trenutnu situaciju i korake koje poduzimaju kako bi riješili probleme. Prema njihovim riječima, kada je brod krenuo iz Mediterana prema Bangladešu, klima uređaj je bio u funkciji, ali je tijekom plovidbe došlo do kvara kompresora. Novi kompresor je kupljen i spreman za isporuku u Singapuru. U međuvremenu, naručeno je šest prijenosnih klima uređaja u Bangladešu kako bi se smanjile poteškoće s nedostatkom klimatizacije.
Jadroplov d.d. također naglašava da su jučer dostavili veću količinu svježe hrane i pitke vode na brod, unatoč poteškoćama s dostavom u Bangladešu. Dodaju kako je proizvodnja vode na brodu moguća samo za vrijeme plovidbe, te je do Bangladeša bilo proizvedeno 250 m³ vode. No, zbog mjesec dana dugog čekanja na ulazak u unutarnje sidrište i početak iskrcaja tereta, uvedena su ograničenja potrošnje vode.
Kompanija pojašnjava da filipinska posada ima ugovore na devet mjeseci, a hrvatska posada na šest mjeseci, s time da su obje skupine trenutno produžile ugovore za mjesec dana. Naglašavaju kako čine sve što je moguće da riješe situaciju te ističu kako vode računa o uvjetima posade. Kao dokaz brige za sigurnost posade, napominju da je brod plovio oko Afrike, izbjegavajući rizične zone poput Južnog Crvenog mora i Adenskog zaljeva.
Pozivamo sve pomorce koji se ikad nađu u sličnoj situaciji da nam se obrate na mail: [email protected]