O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Najam broda za $150,000 po danu: Maersk postavlja novi rekord!

Maersk Line je pristao platiti rekordnih $150,000 dnevno za najam 7,000 TEU novogradnje Kota Valparaiso tajvanskog regionalnog prijevoznika TS Lines na tri mjeseca. Ova nevjerojatna cijena dolazi usred očajničke potražnje za brodovima među linijskim operaterima, što je rezultiralo vrtoglavim rastom cijena najma, piše gCaptain.

Samo dva tjedna prije, CMA CGM je unajmio sestrinski brod Kota Callao za $100,000 dnevno, što je tada bio rekord. Nakon što budu korišteni od strane CMA CGM i Maerska, brodovi će započeti dugoročni najam s Pacific International Lines. Prošlog mjeseca, CMA CGM je također unajmio TS Linesov brod TS Dubai za $80,000 dnevno na tri do četiri mjeseca.

TS Lines je naručio brodove od Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding tijekom vrhunca izazvanog Covidom, s namjerom širenja na dugolinijske rute. Međutim, nakon korekcije tržišta prošle godine, neki od brodova su iznajmljeni.

Maersk i CMA CGM mogli bi brodove dodijeliti svojim Azija-Južna Amerika linijama, gdje su stope dosegle gotovo dvogodišnje vrhunce.

Prema Linerlytici, svih 1.62 milijuna TEU novogradnji isporučenih ove godine je u potpunosti apsorbirano na tržištu. Kriza na Crvenom moru uzrokovala je preusmjeravanje brodova oko Rta dobre nade, čime je iz tržišta efektivno uklonjeno više od 1.6 milijuna TEU od prosinca.

Konzultantska kuća je navela: „Globalno i dalje postoji manjak brodova, dok vozarine i cijene najma nastavljaju rasti u tradicionalnoj ljetnoj sezoni. Sve veličine brodova bilježe nove rekordne cijene najma, a razdoblja najma također rastu. Prijevoznici su prisiljeni plaćati značajne premije za kratkoročne najmove.“

Logistički uska grla su dodatni faktor u ograničenju dostupnosti brodova. Linerlytica procjenjuje da je nedavno povećanje zagušenja u lukama izbacilo dodatnih 500,000 TEU iz cirkulacije, dok aktivna flota trenutno iznosi nešto više od 25 milijuna TEU, ispod 25.5 milijuna TEU koliko je iznosila na vrhuncu u prosincu.

Globalno zagušenje u lukama ostaje visoko, posebice u jugoistočnoj Aziji, uključujući Singapur i Port Klang. Prošlog tjedna, 2.5 milijuna TEU brodova čekalo je na privezišta diljem svijeta, što čini 8.4% globalne flote. Gomilanje brodova iz Azije uzrokuje dodatna kašnjenja u sjevernoj Europi, posebno u Rotterdamu.

Maersk Line je pristao platiti rekordnih $150,000 dnevno za najam 7,000 TEU novogradnje Kota Valparaiso tajvanskog regionalnog prijevoznika TS Lines na tri mjeseca. Ova nevjerojatna cijena dolazi usred očajničke potražnje za brodovima među linijskim operaterima, što je rezultiralo vrtoglavim rastom cijena najma, piše gCaptain.

Samo dva tjedna prije, CMA CGM je unajmio sestrinski brod Kota Callao za $100,000 dnevno, što je tada bio rekord. Nakon što budu korišteni od strane CMA CGM i Maerska, brodovi će započeti dugoročni najam s Pacific International Lines. Prošlog mjeseca, CMA CGM je također unajmio TS Linesov brod TS Dubai za $80,000 dnevno na tri do četiri mjeseca.

TS Lines je naručio brodove od Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding tijekom vrhunca izazvanog Covidom, s namjerom širenja na dugolinijske rute. Međutim, nakon korekcije tržišta prošle godine, neki od brodova su iznajmljeni.

Maersk i CMA CGM mogli bi brodove dodijeliti svojim Azija-Južna Amerika linijama, gdje su stope dosegle gotovo dvogodišnje vrhunce.

Prema Linerlytici, svih 1.62 milijuna TEU novogradnji isporučenih ove godine je u potpunosti apsorbirano na tržištu. Kriza na Crvenom moru uzrokovala je preusmjeravanje brodova oko Rta dobre nade, čime je iz tržišta efektivno uklonjeno više od 1.6 milijuna TEU od prosinca.

Konzultantska kuća je navela: „Globalno i dalje postoji manjak brodova, dok vozarine i cijene najma nastavljaju rasti u tradicionalnoj ljetnoj sezoni. Sve veličine brodova bilježe nove rekordne cijene najma, a razdoblja najma također rastu. Prijevoznici su prisiljeni plaćati značajne premije za kratkoročne najmove.“

Logistički uska grla su dodatni faktor u ograničenju dostupnosti brodova. Linerlytica procjenjuje da je nedavno povećanje zagušenja u lukama izbacilo dodatnih 500,000 TEU iz cirkulacije, dok aktivna flota trenutno iznosi nešto više od 25 milijuna TEU, ispod 25.5 milijuna TEU koliko je iznosila na vrhuncu u prosincu.

Globalno zagušenje u lukama ostaje visoko, posebice u jugoistočnoj Aziji, uključujući Singapur i Port Klang. Prošlog tjedna, 2.5 milijuna TEU brodova čekalo je na privezišta diljem svijeta, što čini 8.4% globalne flote. Gomilanje brodova iz Azije uzrokuje dodatna kašnjenja u sjevernoj Europi, posebno u Rotterdamu.

MOŽE VAS ZANIMATI