O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Financijski Poticaj za Uljanik: Vlada Daruje Nedovršeni Brod

Direktor pulskog Uljanika Samir Hadžić ističe da na tržištu definitivno ima interesa za gradnju 531, no dosad nisu mogli pregovarati jer škver nije bio vlasnik broda. Sada, Vlada je CERP-u dala zadatak da unese gradnju 531 u temeljni kapital Uljanika 1856.

Pulska brodogradilišta Uljanik Brodogradnja 1856 doživljavaju novu injekciju kapitala. Nakon što je CERP u travnju preuzeo vlasništvo otkupom većinskog udjela od Uljanik Brodogradilišta u stečaju, Vlada je odlučila dodatno osnažiti brodogradilište dokapitalizacijom. Ova dokapitalizacija uključuje unos gradnje 531, ro-ro broda čiji su dijelovi posljednjih godina zauzimali prostor i opterećivali brodogradilište, piše Poslovni.hr.

Gradnja 531, započeta prije stečaja pulskog škvera, trenutno je u početnoj fazi, sa manje od 10% dovršenosti. Država je stekla ovaj brod kao razlučni vjerovnik u stečajnom postupku Uljanika. Ministarstvo financija je od početka prošle godine plaćalo Uljaniku 1856 ležarinu, koja je do sada premašila milijun eura. CERP sada ima zadatak procijeniti vrijednost gradnje 531 i unijeti je u temeljni kapital Uljanik Brodogradnje 1856.

Direktor Samir Hadžić pozdravlja ovu odluku i napominje da na tržištu postoji interes za ovakav tip broda. “Do sada smo imali vezane ruke jer nismo bili vlasnici gradnje. Sada, nakon skupštine i dokapitalizacije, moći ćemo vidjeti stvarni interes,” kaže Hadžić, dodajući kako su proteklog razdoblja primili upite o brodu.

Izvorno, ovaj brod za prijevoz kamiona, automobila i kontejnera bio je naručen od strane luksemburškog naručitelja CLdN. Ugovor je raskinut 2019. zbog stečaja Uljanika. Unatoč starosti projekta, stručnjaci vjeruju da brod može pronaći kupca zahvaljujući visokom standardu gradnje.

Država je do sada platila 37 milijuna eura za jamstva vezana uz ovaj brod. Dijelovi broda su u stečajnom postupku procijenjeni na 9,6 milijuna eura. Dodavanjem gradnje 531 u temeljni kapital, povećat će se potencijal Uljanik Brodogradnje 1856, posebno uoči njezine prodaje koju je Vlada planirala nakon dovršetka dvije trenutne gradnje do kraja godine.

Uz obnovu gradnje 531, Uljanik je nedavno pokrenuo i novu aktivnost – rezanje ribarskih brodova, tzv. ‘scraping’. Hadžić navodi da su do sada sklopili ugovore s deset vlasnika brodova iz Hrvatske i da je prvi brod već poslan na rezanje. Ovaj projekt je dio EU programa za trajni prestanak ribolovnih aktivnosti koji provodi Ministarstvo poljoprivrede.

Uljanikov direktor ističe da prihodi od ove aktivnosti ovise o broju ribara koji će se odlučiti za suradnju, kao i o veličini i materijalima brodova.

Ova dokapitalizacija i novi projekti predstavljaju značajan korak naprijed za Uljanik Brodogradnju 1856, pružajući im priliku za obnovu i rast na tržištu brodogradnje.

Direktor pulskog Uljanika Samir Hadžić ističe da na tržištu definitivno ima interesa za gradnju 531, no dosad nisu mogli pregovarati jer škver nije bio vlasnik broda. Sada, Vlada je CERP-u dala zadatak da unese gradnju 531 u temeljni kapital Uljanika 1856.

Pulska brodogradilišta Uljanik Brodogradnja 1856 doživljavaju novu injekciju kapitala. Nakon što je CERP u travnju preuzeo vlasništvo otkupom većinskog udjela od Uljanik Brodogradilišta u stečaju, Vlada je odlučila dodatno osnažiti brodogradilište dokapitalizacijom. Ova dokapitalizacija uključuje unos gradnje 531, ro-ro broda čiji su dijelovi posljednjih godina zauzimali prostor i opterećivali brodogradilište, piše Poslovni.hr.

Gradnja 531, započeta prije stečaja pulskog škvera, trenutno je u početnoj fazi, sa manje od 10% dovršenosti. Država je stekla ovaj brod kao razlučni vjerovnik u stečajnom postupku Uljanika. Ministarstvo financija je od početka prošle godine plaćalo Uljaniku 1856 ležarinu, koja je do sada premašila milijun eura. CERP sada ima zadatak procijeniti vrijednost gradnje 531 i unijeti je u temeljni kapital Uljanik Brodogradnje 1856.

Direktor Samir Hadžić pozdravlja ovu odluku i napominje da na tržištu postoji interes za ovakav tip broda. “Do sada smo imali vezane ruke jer nismo bili vlasnici gradnje. Sada, nakon skupštine i dokapitalizacije, moći ćemo vidjeti stvarni interes,” kaže Hadžić, dodajući kako su proteklog razdoblja primili upite o brodu.

Izvorno, ovaj brod za prijevoz kamiona, automobila i kontejnera bio je naručen od strane luksemburškog naručitelja CLdN. Ugovor je raskinut 2019. zbog stečaja Uljanika. Unatoč starosti projekta, stručnjaci vjeruju da brod može pronaći kupca zahvaljujući visokom standardu gradnje.

Država je do sada platila 37 milijuna eura za jamstva vezana uz ovaj brod. Dijelovi broda su u stečajnom postupku procijenjeni na 9,6 milijuna eura. Dodavanjem gradnje 531 u temeljni kapital, povećat će se potencijal Uljanik Brodogradnje 1856, posebno uoči njezine prodaje koju je Vlada planirala nakon dovršetka dvije trenutne gradnje do kraja godine.

Uz obnovu gradnje 531, Uljanik je nedavno pokrenuo i novu aktivnost – rezanje ribarskih brodova, tzv. ‘scraping’. Hadžić navodi da su do sada sklopili ugovore s deset vlasnika brodova iz Hrvatske i da je prvi brod već poslan na rezanje. Ovaj projekt je dio EU programa za trajni prestanak ribolovnih aktivnosti koji provodi Ministarstvo poljoprivrede.

Uljanikov direktor ističe da prihodi od ove aktivnosti ovise o broju ribara koji će se odlučiti za suradnju, kao i o veličini i materijalima brodova.

Ova dokapitalizacija i novi projekti predstavljaju značajan korak naprijed za Uljanik Brodogradnju 1856, pružajući im priliku za obnovu i rast na tržištu brodogradnje.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video