Pariški MoU o nadzoru države luke izvijestio je o blagom smanjenju ukupne stope zadržavanja u 2023. godini. Ipak, ta stopa još uvijek nije dosegnula razine prije pandemije, piše gCaptain.
Paris MoU, koji okuplja 28 pomorskih uprava, provodi inspekcije u europskim obalnim vodama i sjevernom Atlantiku kako bi osigurao usklađenost s međunarodnim sigurnosnim, zaštitnim i ekološkim standardima, kao i adekvatne uvjete za posadu. Važno je napomenuti da je Rusija trenutno suspendirana iz sudjelovanja.
Prema godišnjem izvješću za 2023. godinu, ukupna stopa zadržavanja iznosila je 3,81 %, što je smanjenje s 4,25 % u 2022. Iako je to poboljšanje, stopa je još uvijek viša od one prije pandemije, koja je 2019. bila 2,98 %.
Analiza nedostataka nije pokazala značajan porast neusklađenosti s određenim konvencijama u usporedbi s prijašnjim godinama. Ključna područja zabrinutosti uključuju:
- SOLAS Poglavlje II-2 s 17,3 %
- SOLAS Poglavlje II-1 s 11,5 %
- MLC IV s 10,0%
Specifični nedostaci također su pokazali visoke stope neusklađenosti u:
- ISM s 4,8 %
- Protupožarna vrata s 3,2 %
- Čistoća strojarnica s 1,4 %
Nije bilo značajnih promjena u učinku zastava u odnosu na prethodnu godinu. Iako je stopa “detentiona” visoka, raspodjela država zastava među kategorijama “white”, “grey” i “black” nije se bitno promijenila. Slično tome, učinak RO-a nije pokazao značajna odstupanja od prijašnjih godina, s nekoliko RO-a u najnižoj kategoriji učinka.
Značajan događaj u 2023. bio je uključivanje Pomorske uprave Crne Gore kao članice Paris MoU-a od 1. srpnja 2023. Ovaj dodatak jača sigurnosnu mrežu stvorenu zajedničkim naporima članica Paris MoU-a diljem regije, posebno u Jadranskom moru. Kao rezultat toga, brodovi s teretom za kontinentalnu Europu sada praktički nemaju druge mogućnosti nego iskrcati u lukama unutar jurisdikcije Paris MoU-a, čineći ih podložnima metodologiji inspekcije na temelju rizika.
Predsjednik i glavni tajnik Paris MoU-a naglasili su važnost održavanja učinkovitih sigurnosnih mjera u regiji, ističući nužnost eliminiranja brodova ispod standarda bez obzira na regiju u kojoj djeluju.
Godišnje se provodi preko 17.000 inspekcija na stranim brodovima u lukama Paris MoU-a kako bi se osigurala usklađenost s međunarodnim sigurnosnim, zaštitnim i ekološkim standardima, kao i adekvatni uvjeti života i rada za članove posade.