Kako piše Splash247, zbog krize u Crvenom moru, tankeri sve češće prelaze na CPP (Clean Petroleum Products), što dovodi do višegodišnjih maksimuma u ovoj vrsti transporta. Prema podacima Vortexe, trenutno 25 suezmax/LR3 tankera i dva VLCC-a prevoze ili su nedavno prevozili CPP. Braemar procjenjuje da će još 12 Suezmaxa i pet VLCC-a prijeći na CPP, prvenstveno na Srednjem Istoku i Indiji.
Napadi na brodove u Crvenom moru i preusmjeravanje brodskih ruta preko Rta Dobre Nade podigli su cijene CPP tereta s istoka na zapad na višegodišnje maksimume. U suprotnosti, cijene prijevoza sirove nafte ostale su relativno stabilne, dok su stope za VLCC dostigle najniže razine u 2024. godini.
Analitičari iz Vortexe sugeriraju da su trgovačke kuće odigrale ključnu ulogu u pokretanju ovih promjena kako bi povećale profitabilnost koristeći ekonomiju razmjera. Preusmjeravanje velikih tankera na prijevoz CPP-a omogućava učinkovitiju upotrebu kapaciteta brodova i veće profite u trenutnim tržišnim uvjetima.
Preusmjeravanje suezmax i VLCC tankera na čiste terete predstavlja značajnu prilagodbu u tankerskoj industriji uslijed krize u Crvenom moru. Ove promjene ne samo da podižu cijene CPP tereta, već i ukazuju na važnost fleksibilnosti i sposobnosti prilagodbe u dinamičnom globalnom tržištu brodarstva.