O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Od Špijunskog Broda do Luksuzne Jahte: Priča o Minervi

Nesuđeni špijunski brod pod imenom “Minerva” plovio je na luksuzna putovanja i trebao je postati najveća jahta na svijetu. Ime je dobio po Minervi, rimskoj božici umjetnosti i rata, što mu, zbog zanimljive povijesti, itekako pristaje, piše Dubrovački dnevnik.

Raspadom Sovjetskog saveza ostali su nedovršeni brojni projekti obavještajnih službi koje su uz Crvenu Armiju jedine imale dovoljno financijskih sredstava za svoje aktivnosti. U ukrajinskim brodogradilištima na Crnom moru ostali su brojni započeti projekti tzv. istraživačkih brodova, zapravo špijunskih brodova, za koje su s pojavom Perestrojke presušili svi financijski izvori.

U brodogradilištu Okean Shipbuilding Yard u Nikolajevu, Ukrajina, nalazio se trup nedovršenog tajnovitog broda pod kodnim imenom “Okean“, čija je kobilica položena početkom 1989. godine. Brod je zaboravljen i ostavljen u hrđi do 1994. godine kada ga je kupila grupacija Vlasov, odnosno njena kompanija V-Ships iz Monte Carla.

Zapušteni navoz je ponovo oživio, urađene su nužne dogradnje, a brod je 10. prosinca sretno porinut u more. Iz Crnog mora nedovršeni trup broda otegljen je pod imenom “Ocean” do Genove, gdje je u brodogradilištu Mariotti započelo njegovo dovršenje. Brod je preinačen za luksuzna kružna putovanja, zadržavši samo dva već ugrađena Pielstick osam-cilindrična diesel stroja ukupne snage 6920 kW proizvedena u švedskoj tvornici Eriksberg u Göteborgu.

Pod imenom “Minerva“, nesuđeni špijunski brod zaplovio je pod zastavom Bahama 29. travnja 1996. godine na svoje prvo putovanje iz Genove preko Sicilije do grčkih otoka i Turske. Imao je 12330 bruto tona, bio dug 133 metra, a na šest putničkih paluba mogao je ugostiti oko 400 putnika i 150 članova posade. Plovio je brzinom od 16 čvorova. Britanska brodarska kompanija Swan Hellenic uzela ga je u dugoročni najam kao nasljednika svojih ranijih unajmljenih brodova.

Minerva” je plovila ustaljenim rutama: u proljeće i jesen Sredozemljem, ljeti vodama Sjeverne Europe, a zimi Crvenim morem, Perzijskim zaljevom i Dalekim Istokom. Dva nesvakidašnja itinerera iz 2001. uključivala su luke kao što su Iraklion, Delos, Pirej, Nafplio, Githion, Kalamata, Katakolon, Itea, Preveza, Saranda, Dubrovnik, Venecija, Šibenik, Korčula, Krf, Ithaca, Pirej, Naxos, Delos, Tinos, Skiros, Solun, Samothrace i Istanbul. Cijena ovih putovanja kretala se između 4500 USD do 10000 USD po osobi. Unatoč visokim cijenama, plovidbe su bile pune, te je brod ubrzo postao premalen i zamjena mu se ubrzo našla.

Nakon stečaja Renaissance Cruisesa, Swan Hellenic je 2003. godine preuzeo brod imena “R Eight” koji je dobio ime “Minerva II“. Prva “Minerva” otišla je u dvogodišnji najam britanskom Saga Holidays i dobila ime “Saga Pearl“. Kasnije je brod povremeno mijenjao ime u “Explorer II“. Prodaja aranžmana bila je izvrsna, pa je Saga Holidays kupila još dva veća polovna broda kojima je dala imena “Saga Ruby” i “Saga Rose“.

Od svibnja 2005., “Minerva” je bila u najmu njemačkom Phoenix Reisenu, pod imenom “Alexander von Humboldt“. Ponovo pod starim imenom “Minerva” plovila je do početka 2017. kada je Swan Hellenic zapao u financijske poteškoće i svoj jedini brod poslao na mrtvi vez.

Koncem rujna je objavljeno da je prodana Peter Insull’su, koji ju je namjeravao preurediti u luksuznu jahtu, jednu od najvećih na svijetu. Tijekom krize Covid-19 brod je bio u raspremi te se i danas nalazi u zaljevu Eleusis pored Pireja u Grčkoj i ne plovi.

Nesuđeni špijunski brod pod imenom “Minerva” plovio je na luksuzna putovanja i trebao je postati najveća jahta na svijetu. Ime je dobio po Minervi, rimskoj božici umjetnosti i rata, što mu, zbog zanimljive povijesti, itekako pristaje, piše Dubrovački dnevnik.

Raspadom Sovjetskog saveza ostali su nedovršeni brojni projekti obavještajnih službi koje su uz Crvenu Armiju jedine imale dovoljno financijskih sredstava za svoje aktivnosti. U ukrajinskim brodogradilištima na Crnom moru ostali su brojni započeti projekti tzv. istraživačkih brodova, zapravo špijunskih brodova, za koje su s pojavom Perestrojke presušili svi financijski izvori.

U brodogradilištu Okean Shipbuilding Yard u Nikolajevu, Ukrajina, nalazio se trup nedovršenog tajnovitog broda pod kodnim imenom “Okean“, čija je kobilica položena početkom 1989. godine. Brod je zaboravljen i ostavljen u hrđi do 1994. godine kada ga je kupila grupacija Vlasov, odnosno njena kompanija V-Ships iz Monte Carla.

Zapušteni navoz je ponovo oživio, urađene su nužne dogradnje, a brod je 10. prosinca sretno porinut u more. Iz Crnog mora nedovršeni trup broda otegljen je pod imenom “Ocean” do Genove, gdje je u brodogradilištu Mariotti započelo njegovo dovršenje. Brod je preinačen za luksuzna kružna putovanja, zadržavši samo dva već ugrađena Pielstick osam-cilindrična diesel stroja ukupne snage 6920 kW proizvedena u švedskoj tvornici Eriksberg u Göteborgu.

Pod imenom “Minerva“, nesuđeni špijunski brod zaplovio je pod zastavom Bahama 29. travnja 1996. godine na svoje prvo putovanje iz Genove preko Sicilije do grčkih otoka i Turske. Imao je 12330 bruto tona, bio dug 133 metra, a na šest putničkih paluba mogao je ugostiti oko 400 putnika i 150 članova posade. Plovio je brzinom od 16 čvorova. Britanska brodarska kompanija Swan Hellenic uzela ga je u dugoročni najam kao nasljednika svojih ranijih unajmljenih brodova.

Minerva” je plovila ustaljenim rutama: u proljeće i jesen Sredozemljem, ljeti vodama Sjeverne Europe, a zimi Crvenim morem, Perzijskim zaljevom i Dalekim Istokom. Dva nesvakidašnja itinerera iz 2001. uključivala su luke kao što su Iraklion, Delos, Pirej, Nafplio, Githion, Kalamata, Katakolon, Itea, Preveza, Saranda, Dubrovnik, Venecija, Šibenik, Korčula, Krf, Ithaca, Pirej, Naxos, Delos, Tinos, Skiros, Solun, Samothrace i Istanbul. Cijena ovih putovanja kretala se između 4500 USD do 10000 USD po osobi. Unatoč visokim cijenama, plovidbe su bile pune, te je brod ubrzo postao premalen i zamjena mu se ubrzo našla.

Nakon stečaja Renaissance Cruisesa, Swan Hellenic je 2003. godine preuzeo brod imena “R Eight” koji je dobio ime “Minerva II“. Prva “Minerva” otišla je u dvogodišnji najam britanskom Saga Holidays i dobila ime “Saga Pearl“. Kasnije je brod povremeno mijenjao ime u “Explorer II“. Prodaja aranžmana bila je izvrsna, pa je Saga Holidays kupila još dva veća polovna broda kojima je dala imena “Saga Ruby” i “Saga Rose“.

Od svibnja 2005., “Minerva” je bila u najmu njemačkom Phoenix Reisenu, pod imenom “Alexander von Humboldt“. Ponovo pod starim imenom “Minerva” plovila je do početka 2017. kada je Swan Hellenic zapao u financijske poteškoće i svoj jedini brod poslao na mrtvi vez.

Koncem rujna je objavljeno da je prodana Peter Insull’su, koji ju je namjeravao preurediti u luksuznu jahtu, jednu od najvećih na svijetu. Tijekom krize Covid-19 brod je bio u raspremi te se i danas nalazi u zaljevu Eleusis pored Pireja u Grčkoj i ne plovi.