O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kapetan iranskog tankera osuđen na 7 godina zatvora zbog onečišćenja mora

Nakon što je nestao i propustio nekoliko sudskih sastanaka, kapetan iranskog tankera Arman 114 osuđen je na sedam godina zatvora u svezi nezakonitog transfera STA-a kod indonezijskog otočja Riau.

Iran rutinski pretovara naftu između ”shadow fleet” tankera na sidrištima u jugoistočnoj Aziji, brišući sankcionirano podrijetlo tereta pomoću nove papirologije i novog trupa. Prema nadzornim organizacijama, izlijevanja su uobičajena u ovim neregularnim (i često nezakonitim) STS prijenosima. Imenovanje, vlasnička struktura, označavanje  i osiguranje tih plovila su promjenjivi i teško ih je provjeriti.

Dana 7. srpnja 2023., Arman 114 je bio angažiran u prijenosu nafte s broda na brod s nepoznatim brodom koji je prikazivao ime S Tinos – naziv broda koji je bio rashodovan prije 5 godina. Arman 114 također je emitirao lažnu AIS poziciju u Crveno moru, prema indonezijskoj obalnoj straži (Baklama).

Prema agenciji, oba VLCC-a su pokušala pobjeći s mjesta događaja kada su uočena. Brod S Tinos je pobjegao, ali su Arman 114 i njegovu posadu uhvatile i pritvorile malezijske vlasti kada su prešli u malezijske vode, piše The Maritime Executive.

Indonezijske vlasti identificirale su kapetana Armana 114 kao egipatskog člana posade, Mahmuda Mohameda Abdelaziza Hatibu, starog 43 godine. Istragom je utvrđeno da su uzorci zauljene vode uzeti u blizini mjesta događaja povezanih s Armanom 114, a Hatiba je optužen za kazneno djelo onečišćenja mora.

Hatiba je na sudu zanijekao da je imao ikakvu nadzornu ulogu na tankeru i tvrdio je da je samo bio sigurnosni časnik, a ne kapetan.

No, dopušteno mu je ostati na brodu tijekom suđenja jer je i  dalje morao obavljati svoje nadzorne dužnosti kao zapovjednik. Zbog stalnih obaveza, te zbog toga što je proglašen kooperativnim, tijekom postupka nije pritvoren.

Hatiba je nestao prije zakazanog čitanja presude i izricanje kazne 5. srpnja, odgađajući objavu do 10. srpnja. Državni sud u Batamu priopćio je kako ”pravne vlasti nisu uspjele pronaći optuženog”, te su planirali osuditi Hatibu u odsutnosti ako on nije mogao biti pronađen i predstavljen na ročištu 10. srpnja. Tužitelji su pripremili nalog za njegovo uhićenje, a državni sud u Batamu izdao je prisilni poziv kako bi ga prisilio da se pojavi.

Dana 10. srpnja Hatiba je osuđen u odsutnosti na 7 godina zatvora i kaznu od 300.000 dolara zbog namjernog onečišćenja mora. Budući da se više puta nije pojavio, Okružni sud u Batamu zaključio je da je Hatiba vjerojatno pobjegao.

”Odluka bi trebala biti lekcija za… strane brodove koji žele od Indonezije napraviti mjesto za odlaganje otpada”, rekao je Derajat Ridho Sani, glavni direktor indonezijskog odjela za šumarstvo i provedbu zakona o zaštiti okoliša.

Brod pod iranskom zastavom i teret od 167.000 tona sirove nafte su zaplijenjeni, li njihovi izvorni vlasnici nisu sigurni. Iranska vlada zanijekala je vlasništvo, a također je zatražila da se tanker oslobodi.

Nakon što je nestao i propustio nekoliko sudskih sastanaka, kapetan iranskog tankera Arman 114 osuđen je na sedam godina zatvora u svezi nezakonitog transfera STA-a kod indonezijskog otočja Riau.

Iran rutinski pretovara naftu između ”shadow fleet” tankera na sidrištima u jugoistočnoj Aziji, brišući sankcionirano podrijetlo tereta pomoću nove papirologije i novog trupa. Prema nadzornim organizacijama, izlijevanja su uobičajena u ovim neregularnim (i često nezakonitim) STS prijenosima. Imenovanje, vlasnička struktura, označavanje  i osiguranje tih plovila su promjenjivi i teško ih je provjeriti.

Dana 7. srpnja 2023., Arman 114 je bio angažiran u prijenosu nafte s broda na brod s nepoznatim brodom koji je prikazivao ime S Tinos – naziv broda koji je bio rashodovan prije 5 godina. Arman 114 također je emitirao lažnu AIS poziciju u Crveno moru, prema indonezijskoj obalnoj straži (Baklama).

Prema agenciji, oba VLCC-a su pokušala pobjeći s mjesta događaja kada su uočena. Brod S Tinos je pobjegao, ali su Arman 114 i njegovu posadu uhvatile i pritvorile malezijske vlasti kada su prešli u malezijske vode, piše The Maritime Executive.

Indonezijske vlasti identificirale su kapetana Armana 114 kao egipatskog člana posade, Mahmuda Mohameda Abdelaziza Hatibu, starog 43 godine. Istragom je utvrđeno da su uzorci zauljene vode uzeti u blizini mjesta događaja povezanih s Armanom 114, a Hatiba je optužen za kazneno djelo onečišćenja mora.

Hatiba je na sudu zanijekao da je imao ikakvu nadzornu ulogu na tankeru i tvrdio je da je samo bio sigurnosni časnik, a ne kapetan.

No, dopušteno mu je ostati na brodu tijekom suđenja jer je i  dalje morao obavljati svoje nadzorne dužnosti kao zapovjednik. Zbog stalnih obaveza, te zbog toga što je proglašen kooperativnim, tijekom postupka nije pritvoren.

Hatiba je nestao prije zakazanog čitanja presude i izricanje kazne 5. srpnja, odgađajući objavu do 10. srpnja. Državni sud u Batamu priopćio je kako ”pravne vlasti nisu uspjele pronaći optuženog”, te su planirali osuditi Hatibu u odsutnosti ako on nije mogao biti pronađen i predstavljen na ročištu 10. srpnja. Tužitelji su pripremili nalog za njegovo uhićenje, a državni sud u Batamu izdao je prisilni poziv kako bi ga prisilio da se pojavi.

Dana 10. srpnja Hatiba je osuđen u odsutnosti na 7 godina zatvora i kaznu od 300.000 dolara zbog namjernog onečišćenja mora. Budući da se više puta nije pojavio, Okružni sud u Batamu zaključio je da je Hatiba vjerojatno pobjegao.

”Odluka bi trebala biti lekcija za… strane brodove koji žele od Indonezije napraviti mjesto za odlaganje otpada”, rekao je Derajat Ridho Sani, glavni direktor indonezijskog odjela za šumarstvo i provedbu zakona o zaštiti okoliša.

Brod pod iranskom zastavom i teret od 167.000 tona sirove nafte su zaplijenjeni, li njihovi izvorni vlasnici nisu sigurni. Iranska vlada zanijekala je vlasništvo, a također je zatražila da se tanker oslobodi.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here