Razvoj “prvog zero-emission broda za prijevoz kontejnera” na svijetu, koji koristi kombinaciju vjetra i vodikovih gorivih ćelija, nastavlja napredovati.
Tvrtka Veer Voyage, osnovana 2021., odabrala je brodogradilište Fosen Stralsund u Njemačkoj za izgradnju dva kontejnerska broda. Veer očekuje da će brodovi započeti s radom 2027, piše The Maritime Executive.
Za financiranje je osigurano pismo namjere od PROW Capitala iz Amsterdama, koji će osigurati 54,5 milijuna dolara. Partneri projekta uključuju Bernard Schulte Shipmanagement i FUTURESHIPS brodarsku tvrtku. Tvrtka je u razgovorima s nekoliko čartera.
Početni koncept je brod duljine 100 metara s kapacitetom između 152 i 160 TEU, uključujući 12 rashladnih kontejnera. Inovativni, aerodinamični trup smanjit će težinu i povećati stabilnost korištenjem jarbola od ugljičnih vlakana s optičkim kablovima za mjerenje pritiska. Jarboli visoki 62,5 metara koristit će DynaRig dizajn, osiguravajući brzinu do 18 čvorova s dometom do 10.400 milja.
Dodatnu snagu osigurava sustav vodikovih gorivih ćelija, s predviđenom brzinom od 11 čvorova i dometom od 1.200 milja.
S priznanjem IMO-a kao “Absolute Zero Emission”, Veer namjerava razviti flotu modularnih plovila, stvarajući model za budućnost brodarstva i dekarbonizaciju.