Rusija je u prvoj polovici ove godine značajno proširila svoju “shadow” flotu naftnih tankera, kako bi ublažila učinke zapadnih sankcija, navodi KSE Institut.
Tijekom tog razdoblja, 74 nova broda počela su prevoziti rusku naftu, dok je 49 tankera bilo pod sankcijama. To pomaže objasniti zašto popusti na rusku naftu nisu značajno porasli unatoč sankcijama.
KSE Institut, koji je dio Kijevske ekonomske škole, ističe da je Rusija uspjela okupiti veliku flotu brodova za transport nafte nakon uvođenja sankcija zbog invazije na Ukrajinu. Iako su SAD, Velika Britanija i Europska unija sankcionirale neke brodove iz te flote, globalni nadzornici brodarstva izražavaju zabrinutost zbog njezina rasta.
“Ukupni kapacitet shadow flote ostao je uglavnom nepromijenjen,” navodi se u izvješću KSE Instituta. Ovo objašnjava zašto cijene ruske nafte nisu znatno porasle u posljednjim mjesecima, a prihodi od izvoza ostali su stabilni.
Prema Argus Media Ltd., prosječna izvozna cijena ruske nafte prošlog tjedna bila je otprilike 12,50 dolara ispod Dated Brent benchmarka, što je najmanji iznos od listopada. Sličan trend primijećen je i kod brodova koji prevoze rafinirane naftne proizvode, s preko 100 novih brodova u ovoj godini, piše gCaptain.