Teško oštećeni grčki tanker Sounion, napušten nakon višestrukih napada Hutista u srijedu, trenutno predstavlja ozbiljnu prijetnju za sigurnost plovidbe i okoliš. Ovaj brod nosi četiri puta više nafte nego što je nosio Exxon Valdez, čiji je izljev nafte postao poznat kao jedna od najvećih ekoloških katastrofa u povijesti.
Europska unija je putem svoje mornaričke misije na Bliskom istoku upozorila da Sounion, koji je prevozio 150.000 tona sirove nafte, predstavlja “navigacijsku i ekološku opasnost”. Uprkos brojnim napadima, EU apelira na prekid svih daljnjih napada na ovaj teško oštećeni brod kako bi se izbjegla potencijalna katastrofa.
Tanker, star 18 godina, napadnut je dok je prevozio naftu iz Basre u Iraku, što je prouzročilo požar i gubitak pogona. Ako brod potone u Crvenom moru, to bi moglo dovesti do jedne od pet najvećih naftnih katastrofa svih vremena, prema Međunarodnoj federaciji za onečišćenje tankerima (ITOPF).
Ovo je treći brod iz flote Delta Tankers napadnut u Crvenom moru. Grčka kompanija, vlasnik broda, odlučila je ne ići u konvoju s europskim mornaričkim snagama, što je izazvalo kritike u industriji. Na primjer, tajlandski brodovlasnik Precious Shipping komentirao je na društvenim mrežama: “Neki vlasnici biraju ekonomiju nad sigurnošću slanjem svoje posade u zonu vatre Crvenog mora.”
Hutisti već deset mjeseci vode kampanju protiv trgovačkih brodova, što je povezano s ratom između Palestine i Izraela. Ova kampanja rezultirala je s više od 100 napada na brodove, uključujući nekoliko ekoloških katastrofa, kao što je potonuće broda Rubymar i Tutor.
Delta Tankers razmatra mogućnosti premještanja oštećenog broda na sigurnije područje radi popravka. No, odluka kompanije da nastavi plovidbu kroz Crveno more, unatoč očiglednoj opasnosti, naišla je na oštre kritike unutar pomorske industrije.
Ako se Sounion potopi, moglo bi doći do jedne od najvećih ekoloških katastrofa ikada, s dugoročnim posljedicama na morski ekosustav i globalnu pomorsku industriju, piše Splash247.