O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Panamski Kanal: Inženjerski Pothvat koji je Promijenio Svijet

Izgradnja Panamskog kanala bila je najveći američki inženjerski pothvat svoga vremena i danas se ubraja među svjetska čuda industrijskog doba. Te davne 1914. godine, otvoren je ovaj ključni pomorski kanal u srednjoameričkoj državi Panami, koji je transformirao globalnu trgovinu.

Gradnja kanala predstavljala je golem izazov. U vrhuncu radova, iskopavalo se oko 2.300.000 kubnih metara zemlje mjesečno, što je ekvivalentno izgradnji cijelog tunela ispod La Manchea u tri i pol mjeseca. Uz to, sagrađena je najveća brana na svijetu, čime je ovaj projekt postao prava inženjerska senzacija.

Iako je otvorenje trebalo biti grandiozna svečanost, početak Prvog svjetskog rata dva tjedna ranije zasjenio je događaj, pa je svečanost bila znatno skromnija od planirane. Prvi brod koji je svečano prošao kanalom bio je parobrod SS Ancon, dug 149,2 metra, kojim je upravljao kapetan John A. Constantine, prvi službeni pilot kanala.

Međutim, izgradnja Panamskog kanala nosila je visoku cijenu. U tom monumentalnom pothvatu život je izgubilo čak 27.500 radnika. Iz njihove perspektive, završetak kanala i njegovo otvorenje predstavljaju ne samo inženjerski uspjeh, već i počast žrtvama koje su ga omogućile, piše Povijest.hr.

Izgradnja Panamskog kanala bila je najveći američki inženjerski pothvat svoga vremena i danas se ubraja među svjetska čuda industrijskog doba. Te davne 1914. godine, otvoren je ovaj ključni pomorski kanal u srednjoameričkoj državi Panami, koji je transformirao globalnu trgovinu.

Gradnja kanala predstavljala je golem izazov. U vrhuncu radova, iskopavalo se oko 2.300.000 kubnih metara zemlje mjesečno, što je ekvivalentno izgradnji cijelog tunela ispod La Manchea u tri i pol mjeseca. Uz to, sagrađena je najveća brana na svijetu, čime je ovaj projekt postao prava inženjerska senzacija.

Iako je otvorenje trebalo biti grandiozna svečanost, početak Prvog svjetskog rata dva tjedna ranije zasjenio je događaj, pa je svečanost bila znatno skromnija od planirane. Prvi brod koji je svečano prošao kanalom bio je parobrod SS Ancon, dug 149,2 metra, kojim je upravljao kapetan John A. Constantine, prvi službeni pilot kanala.

Međutim, izgradnja Panamskog kanala nosila je visoku cijenu. U tom monumentalnom pothvatu život je izgubilo čak 27.500 radnika. Iz njihove perspektive, završetak kanala i njegovo otvorenje predstavljaju ne samo inženjerski uspjeh, već i počast žrtvama koje su ga omogućile, piše Povijest.hr.