O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Cijena Zelenog Pomorstva: Troškovi Prijevoza Kontejnerima Mogli bi se Udvostručiti

Prema novom izvješću klasifikacijskog društva DNV, dekarbonizacija brodarstva mogla bi udvostručiti troškove prijevoza robe kontejnerima, piše Splash247.

Uoči sljedećeg tjedna i najvećeg međunarodnog sajma pomorstva, SMM-a, DNV je objavio najnovije izdanje svog izvješća “Maritime Forecast to 2050“. Ova detaljna publikacija na 72 stranice, sada u svom osmom izdanju, donosi ažurirani pregled propisa, tehnologija i goriva potrebnih za dekarbonizaciju pomorstva, uključujući četiri scenarija koji istražuju uvjete koji bi mogli ubrzati usvajanje specifičnih goriva i tehnologija do 2050. godine. Studija naglašava da će, bez obzira na smjer kojim će industrija krenuti na putu dekarbonizacije, to donijeti značajne troškove. Četiri simulirana scenarija projiciraju povećanje troškova po jedinici prijevoznog rada, s procjenama koje se kreću od 69-75% za bulkere, 70-86% za tankere i 91-112% za kontejnerske brodove.

Naše najnovije analize pokazuju da bi dekarbonizacija brodarstva mogla udvostručiti troškove prijevoza robe kontejnerima”, izjavio je Eirik Ovrum, glavni autor izvješća “Maritime Forecast to 2050“. Na kraju, rastući troškovi pomorskog transporta morat će se prenijeti niz vrijednosni lanac, a tržište već svjedoči trendovima prema prebacivanju tih troškova na krajnje korisnike.

Godina na koju brodarstvo treba obratiti posebnu pozornost je 2030. – godina do koje je Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postavila cilj smanjenja emisija iz brodarstva za 20%, što neće biti moguće postići samo korištenjem zelenih goriva, upozorava DNV.

Kako bi postiglo ciljeve dekarbonizacije IMO-a za 2030., brodarstvo će trebati između 7 i 48 milijuna tona ugljično neutralnih goriva, predviđa DNV. Međutim, s globalnom proizvodnjom ugljično neutralnih goriva u svim sektorima koja se očekuje između 44 i 63 milijuna tona do 2030. godine, bit će gotovo nemoguće da brodarstvo osigura potreban udio, upozorava DNV.

Procijenjene visoke i niske cijene goriva za razdoblje 2030.-2050. / Izvor: Splash247

U veljači ove godine Europska komisija objavila je svoj prijedlog klimatskog cilja za 2040. godinu, postavljajući put prema klimatskoj neutralnosti Europske unije do 2050. godine, pri čemu je brodarstvu pokazano kako postići zelenu tranziciju, uz vidljivo zbližavanje s globalnim regulatorom industrije, Međunarodnom pomorskom organizacijom (IMO).

Europski brodovlasnici pozdravili su predanost Komisije da riješi “prepreke za uvođenje goriva s niskim i nultim emisijama, uključujući e-goriva i napredna biogoriva” u brodarstvu te da osigura “prioritetni pristup tim gorivima u odnosu na sektore koji imaju pristup drugim rješenjima za dekarbonizaciju”.

Komisija je priznala da su povećani troškovi održivih goriva ključni čimbenik za konkurentnost brodarstva te se obvezala razmotriti regulatorne mjere za poticanje njihove proizvodnje.

“Prvi put vidimo tako snažnu predanost da se brodarstvu osigura prioritetni pristup gorivima s niskim i nultim emisijama, poput naprednih biogoriva i e-goriva. Razlika u cijeni je ogromna, jer trošak održivih goriva može biti četiri puta veći u usporedbi s gorivima koja se trenutno koriste u brodarstvu”, komentirao je Sotiris Raptis, glavni tajnik Europske zajednice brodovlasničkih udruga (ECSA).

Prilikom predstavljanja “Maritime Forecast to 2050” , Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritime, rekao je: “Iako trenutno svjedočimo usporavanju dekarbonizacije u brodarstvu, ulazimo u eru neviđene tehnološke eksploracije koja će poticati napredak. S nedostatkom ugljično neutralnih goriva, pametno donošenje odluka i strateška ulaganja danas su ključna za postavljanje temelja za buduće smanjenje emisija. Prioritiziranje energetske učinkovitosti, korištenje tehnoloških rješenja i prihvaćanje digitalizacije ključni su koraci prema smanjenju dodatnog troškovnog opterećenja i postizanju ciljeva dekarbonizacije.”

Cijelo izvješće ‘Maritime Forecast to 2050‘ DNV-a dostupno je ovdje.

Prema novom izvješću klasifikacijskog društva DNV, dekarbonizacija brodarstva mogla bi udvostručiti troškove prijevoza robe kontejnerima, piše Splash247.

Uoči sljedećeg tjedna i najvećeg međunarodnog sajma pomorstva, SMM-a, DNV je objavio najnovije izdanje svog izvješća “Maritime Forecast to 2050“. Ova detaljna publikacija na 72 stranice, sada u svom osmom izdanju, donosi ažurirani pregled propisa, tehnologija i goriva potrebnih za dekarbonizaciju pomorstva, uključujući četiri scenarija koji istražuju uvjete koji bi mogli ubrzati usvajanje specifičnih goriva i tehnologija do 2050. godine. Studija naglašava da će, bez obzira na smjer kojim će industrija krenuti na putu dekarbonizacije, to donijeti značajne troškove. Četiri simulirana scenarija projiciraju povećanje troškova po jedinici prijevoznog rada, s procjenama koje se kreću od 69-75% za bulkere, 70-86% za tankere i 91-112% za kontejnerske brodove.

Naše najnovije analize pokazuju da bi dekarbonizacija brodarstva mogla udvostručiti troškove prijevoza robe kontejnerima”, izjavio je Eirik Ovrum, glavni autor izvješća “Maritime Forecast to 2050“. Na kraju, rastući troškovi pomorskog transporta morat će se prenijeti niz vrijednosni lanac, a tržište već svjedoči trendovima prema prebacivanju tih troškova na krajnje korisnike.

Godina na koju brodarstvo treba obratiti posebnu pozornost je 2030. – godina do koje je Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postavila cilj smanjenja emisija iz brodarstva za 20%, što neće biti moguće postići samo korištenjem zelenih goriva, upozorava DNV.

Kako bi postiglo ciljeve dekarbonizacije IMO-a za 2030., brodarstvo će trebati između 7 i 48 milijuna tona ugljično neutralnih goriva, predviđa DNV. Međutim, s globalnom proizvodnjom ugljično neutralnih goriva u svim sektorima koja se očekuje između 44 i 63 milijuna tona do 2030. godine, bit će gotovo nemoguće da brodarstvo osigura potreban udio, upozorava DNV.

Procijenjene visoke i niske cijene goriva za razdoblje 2030.-2050. / Izvor: Splash247

U veljači ove godine Europska komisija objavila je svoj prijedlog klimatskog cilja za 2040. godinu, postavljajući put prema klimatskoj neutralnosti Europske unije do 2050. godine, pri čemu je brodarstvu pokazano kako postići zelenu tranziciju, uz vidljivo zbližavanje s globalnim regulatorom industrije, Međunarodnom pomorskom organizacijom (IMO).

Europski brodovlasnici pozdravili su predanost Komisije da riješi “prepreke za uvođenje goriva s niskim i nultim emisijama, uključujući e-goriva i napredna biogoriva” u brodarstvu te da osigura “prioritetni pristup tim gorivima u odnosu na sektore koji imaju pristup drugim rješenjima za dekarbonizaciju”.

Komisija je priznala da su povećani troškovi održivih goriva ključni čimbenik za konkurentnost brodarstva te se obvezala razmotriti regulatorne mjere za poticanje njihove proizvodnje.

“Prvi put vidimo tako snažnu predanost da se brodarstvu osigura prioritetni pristup gorivima s niskim i nultim emisijama, poput naprednih biogoriva i e-goriva. Razlika u cijeni je ogromna, jer trošak održivih goriva može biti četiri puta veći u usporedbi s gorivima koja se trenutno koriste u brodarstvu”, komentirao je Sotiris Raptis, glavni tajnik Europske zajednice brodovlasničkih udruga (ECSA).

Prilikom predstavljanja “Maritime Forecast to 2050” , Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritime, rekao je: “Iako trenutno svjedočimo usporavanju dekarbonizacije u brodarstvu, ulazimo u eru neviđene tehnološke eksploracije koja će poticati napredak. S nedostatkom ugljično neutralnih goriva, pametno donošenje odluka i strateška ulaganja danas su ključna za postavljanje temelja za buduće smanjenje emisija. Prioritiziranje energetske učinkovitosti, korištenje tehnoloških rješenja i prihvaćanje digitalizacije ključni su koraci prema smanjenju dodatnog troškovnog opterećenja i postizanju ciljeva dekarbonizacije.”

Cijelo izvješće ‘Maritime Forecast to 2050‘ DNV-a dostupno je ovdje.