O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Rekonstrukcija Broda Galeb: Rastu Troškovi, Zakupca Nema

Trošak rekonstrukcije broda Galeb narastao je za 2,4 milijuna eura, no zakupca za komercijalni dio broda još nema. Do kraja srpnja 2024. godine, za radove na obnovi i remontu broda potrošeno je 7,5 milijuna eura, a ukupan trošak procjenjuje se na 8,6 milijuna eura bez PDV-a.

Brod se od kraja 2019. godine nalazi u kraljevičkom brodogradilištu, a iz Grada Rijeke najavili su da će radovi biti završeni do kraja rujna 2024. Ipak, nakon završetka radova, preostaje uređenje komercijalnog dijela broda i pronalazak zakupca koji bi uložio u opremanje i sudjelovao u troškovima održavanja.

Prošlogodišnji natječaj za zakup prostora broda nije uspio. Grad Rijeka priprema novi natječaj za približno 1.000 četvornih metara predviđenih za ugostiteljske i smještajne sadržaje, ali još uvijek nije poznato kada će on biti objavljen.

Foto: Sergej Drechsler/Novi List

Projekt obnove Galeba složen je jer je riječ o prvom brodu-muzeju u Hrvatskoj. Stoga se priprema novog natječaja pokazala kompleksnijom od uobičajenih. Grad Rijeka tvrdi da postoji interes zakupaca, no još nije sigurno hoće li novi natječaj uspjeti privući ozbiljnog partnera.

Do sada je izvedeno mnogo radova na brodu. Ugovor s brodogradilištem Dalmont iznosio je 6,22 milijuna eura bez PDV-a, ali je tijekom obnove aneksiran čak 13 puta zbog dodatnih radova. Među najnovijim su preinake strujnih ormarića, cjevovoda, ugradnja užadi za privez i oblaganje stepeništa, što je dodatno povećalo troškove.

Do kraja rujna trebali bi biti završeni svi radovi na ugradnji opreme i testiranju brodskih sistema, a slijedi i završni pregled Hrvatskog registra brodova. Osim toga, tijekom 2023. izvedeni su restauratorski radovi na interijeru broda, koji su uključivali obnovu zidnih i stropnih obloga, ugrađenog namještaja i vrata.

Foto: Marko Gracin/Novi List

Planiran je i stalni muzejski postav, čiji trošak iznosi oko 900.000 eura bez PDV-a. Postav će uključivati multimedijalnu opremu i rasvjetu, a istaknut će povijest broda, uključujući najpoznatije prostore poput Titove sobe, velikog salona i strojarnice.

Budući zakupac morat će uložiti značajna sredstva u opremanje prostora i preuzeti dio operativnih troškova, no ostaje pitanje kada će netko biti spreman na to ulaganje, piše Novi List.

Trošak rekonstrukcije broda Galeb narastao je za 2,4 milijuna eura, no zakupca za komercijalni dio broda još nema. Do kraja srpnja 2024. godine, za radove na obnovi i remontu broda potrošeno je 7,5 milijuna eura, a ukupan trošak procjenjuje se na 8,6 milijuna eura bez PDV-a.

Brod se od kraja 2019. godine nalazi u kraljevičkom brodogradilištu, a iz Grada Rijeke najavili su da će radovi biti završeni do kraja rujna 2024. Ipak, nakon završetka radova, preostaje uređenje komercijalnog dijela broda i pronalazak zakupca koji bi uložio u opremanje i sudjelovao u troškovima održavanja.

Prošlogodišnji natječaj za zakup prostora broda nije uspio. Grad Rijeka priprema novi natječaj za približno 1.000 četvornih metara predviđenih za ugostiteljske i smještajne sadržaje, ali još uvijek nije poznato kada će on biti objavljen.

Foto: Sergej Drechsler/Novi List

Projekt obnove Galeba složen je jer je riječ o prvom brodu-muzeju u Hrvatskoj. Stoga se priprema novog natječaja pokazala kompleksnijom od uobičajenih. Grad Rijeka tvrdi da postoji interes zakupaca, no još nije sigurno hoće li novi natječaj uspjeti privući ozbiljnog partnera.

Do sada je izvedeno mnogo radova na brodu. Ugovor s brodogradilištem Dalmont iznosio je 6,22 milijuna eura bez PDV-a, ali je tijekom obnove aneksiran čak 13 puta zbog dodatnih radova. Među najnovijim su preinake strujnih ormarića, cjevovoda, ugradnja užadi za privez i oblaganje stepeništa, što je dodatno povećalo troškove.

Do kraja rujna trebali bi biti završeni svi radovi na ugradnji opreme i testiranju brodskih sistema, a slijedi i završni pregled Hrvatskog registra brodova. Osim toga, tijekom 2023. izvedeni su restauratorski radovi na interijeru broda, koji su uključivali obnovu zidnih i stropnih obloga, ugrađenog namještaja i vrata.

Foto: Marko Gracin/Novi List

Planiran je i stalni muzejski postav, čiji trošak iznosi oko 900.000 eura bez PDV-a. Postav će uključivati multimedijalnu opremu i rasvjetu, a istaknut će povijest broda, uključujući najpoznatije prostore poput Titove sobe, velikog salona i strojarnice.

Budući zakupac morat će uložiti značajna sredstva u opremanje prostora i preuzeti dio operativnih troškova, no ostaje pitanje kada će netko biti spreman na to ulaganje, piše Novi List.