Prvi LNG brod na svijetu bit će opremljen inovativnim Wind Challenger sustavom koji smanjuje potrošnju goriva i emisije stakleničkih plinova.
Japanski brodarski gigant Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Chevron Shipping Company, podružnica energetske kompanije Chevron, potpisali su ugovor o instalaciji Wind Challenger sustava, tvrdog jedra s vjetro-asistiranom propulzijom, na novi LNG brod.
Brod kapaciteta 174.000 m3, koje je unajmio Chevron Asia Pacific Shipping, trenutno se gradi u brodogradilištu Hanwha Ocean u Geojeu, a isporuka se očekuje 2026. godine.
Ovaj ugovor s Chevronom slijedi nakon nedavne dodjele odobrenja u načelu (AiP) od strane ClassNK za MOL-ov dizajn LNG tankera sa sustavom vjetro-asistirane propulzije. Chevronov brod bit će prva stvarna primjena ovog dizajna.
Prema navodima MOL-a, Wind Challenger će smanjiti potrošnju goriva i emisije stakleničkih plinova (GHG) korištenjem svojih jedinstvenih teleskopskih jedara.
Osim robusnog dizajna samog Wind Challenger sustava, dodatne sigurnosne mjere uključuju potpuno zatvoreni navigacijski most i stražarsku stanicu na pramcu broda kako bi se dodatno poboljšala vidljivost.
Položaj instalacije Wind Challenger sustava osmišljen je kako bi minimalizirao utjecaj na postojeći dizajn LNG tankera s membranskim tipom. To će omogućiti zadržavanje postojećeg rasporeda privezivanja nepromijenjenim, čime se smanjuje utjecaj na kompatibilnost između broda i obale, zajedno s ograničenim utjecajem na površinu broda izloženu vjetru, objašnjava brodarska kompanija.
“Ponosni smo što surađujemo s MOL-om na industrijskoj premijeri Wind Challenger instalacije na LNG brodu“, rekla je Barbara Pickering, predsjednica Chevron Shipping Company. “Ovo je još jedan primjer korištenja novih pristupa u sektorima koje je teško dekarbonizirati kako bismo smanjili ugljični intenzitet naše LNG flote.”
Takeshi Hashimoto, predsjednik i izvršni direktor Mitsui O.S.K. Lines, izjavio je da su, uz suradnju Chevrona, sretni što mogu proširiti projekt Wind Challenger na LNG tankere, uz već isporučena dva bulkera opremljena istim sustavom, ističući kako je smanjenje emisija stakleničkih plinova u pomorskom transportu LNG-a, koji postaje sve traženiji kao prijelazno gorivo, ključna misija te kako će ovaj projekt biti značajna prekretnica u postizanju cilja “neto nula emisija stakleničkih plinova do 2050. godine“, što je srednjoročni i dugoročni cilj Mitsui O.S.K. Lines Grupe, naveden u dokumentu “Environmental Vision 2.2”, piše Offshore Energy.