O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Projekt broda Nov 527: Najskuplji gubitak u povijesti hrvatske brodogradnje

Samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta Nov 527, koji se gradi u brodogradilištu 3. maj, postao je jedan od najskupljih projekata u povijesti hrvatske brodogradnje. Iako nije najvrjednija novogradnja, država će na njegovu izgradnju potrošiti više nego dvostruko od cijene po kojoj će biti prodan, što će prouzročiti gubitak od preko 50 milijuna eura.

Projekt je započeo 2016. godine, kada je potpisan ugovor s kanadskom tvrtkom Algoma. Vlada je tada odobrila jamstvo od 14 milijuna eura kako bi se pokrile avansne uplate. Brod, specijaliziran za plovidbu sjevernoameričkim Velikim jezerima, trebao je biti dug 225 metara i nosivosti 29.300 dwt.

Međutim, vlasnik 3. maja, pulski Uljanik, završio je u stečaju, a radovi su zaustavljeni nakon što je bila dovršena tek trećina posla. Nedovršeni brod je potom kupljen od 3. maja za simboličnu jednu kunu. Vlada je odobrila dodatna jamstva u iznosu od 46,7 milijuna eura za dovršetak, iako su troškovi već premašili ugovorenu cijenu.

Radovi su se suočili s daljnjim kašnjenjima zbog problema s isporukom opreme iz Kine, što je dovelo do raskida ugovora s Algomom i naplate penala. 3. maj ostao je bez novca i bez kupca, dok su troškovi i dalje rasli.

Kako bi spasila projekt, Vlada je ponovno intervenirala, dajući nova jamstva i pregovarajući s Algomom o ponovnoj kupnji broda. Ukupna izloženost države kroz izdana jamstva za ovaj projekt premašuje 100 milijuna eura, a gubitak će doseći više od 50 milijuna eura, čineći ovaj projekt simbolom financijskog neuspjeha u hrvatskoj brodogradnji.

Cijeli članak pročitajte na Poslovni.hr.

Samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta Nov 527, koji se gradi u brodogradilištu 3. maj, postao je jedan od najskupljih projekata u povijesti hrvatske brodogradnje. Iako nije najvrjednija novogradnja, država će na njegovu izgradnju potrošiti više nego dvostruko od cijene po kojoj će biti prodan, što će prouzročiti gubitak od preko 50 milijuna eura.

Projekt je započeo 2016. godine, kada je potpisan ugovor s kanadskom tvrtkom Algoma. Vlada je tada odobrila jamstvo od 14 milijuna eura kako bi se pokrile avansne uplate. Brod, specijaliziran za plovidbu sjevernoameričkim Velikim jezerima, trebao je biti dug 225 metara i nosivosti 29.300 dwt.

Međutim, vlasnik 3. maja, pulski Uljanik, završio je u stečaju, a radovi su zaustavljeni nakon što je bila dovršena tek trećina posla. Nedovršeni brod je potom kupljen od 3. maja za simboličnu jednu kunu. Vlada je odobrila dodatna jamstva u iznosu od 46,7 milijuna eura za dovršetak, iako su troškovi već premašili ugovorenu cijenu.

Radovi su se suočili s daljnjim kašnjenjima zbog problema s isporukom opreme iz Kine, što je dovelo do raskida ugovora s Algomom i naplate penala. 3. maj ostao je bez novca i bez kupca, dok su troškovi i dalje rasli.

Kako bi spasila projekt, Vlada je ponovno intervenirala, dajući nova jamstva i pregovarajući s Algomom o ponovnoj kupnji broda. Ukupna izloženost države kroz izdana jamstva za ovaj projekt premašuje 100 milijuna eura, a gubitak će doseći više od 50 milijuna eura, čineći ovaj projekt simbolom financijskog neuspjeha u hrvatskoj brodogradnji.

Cijeli članak pročitajte na Poslovni.hr.