Cargo Integrity Group (CIG), organizacija posvećena poboljšanju sigurnosti u globalnom opskrbnom lancu, upozorava na kritičan nedostatak u protokolima sigurnosti pomorskog prometa.
Prema CIG-u, manje od 5% od 167 nacionalnih administracija redovito podnosi rezultate inspekcija kontejnera Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO), unatoč sporazumu starom dva desetljeća koji to nalaže.
Ovaj nedostatak izvještavanja narušava globalne napore za poboljšanje sigurnosti i održivosti pomorskih pošiljki. CIG upozorava da nedovoljno podataka onemogućuje IMO-u i industriji donošenje pouzdanih zaključaka o sigurnosnim standardima.
“Učestalo i dosljedno izvještavanje o nalazima inspekcija ključno je za usmjeravanje komunikacijskih i obrazovnih programa koji su namijenjeni povećanju svijesti o zahtjevima i preporučenim sigurnosnim praksama za transport robe u kontejnerima,” izjavili su iz CIG-a.
Cargo Integrity Group identificira ‘rizične terete’ kako bi poboljšala sigurnost globalnog opskrbnog lanca
Zabrinutost grupe pojačana je nedavnim požarima i eksplozijama na kontejnerskim brodovima, koji su potencijalno povezani s loše pakiranim ili pogrešno deklariranim teretom. Dodatno povećava hitnost situacije i izvještaj CIG-a da IMO razmatra prekid prikupljanja i objavljivanja tih izvještaja u lako dostupnom obliku.
Kao odgovor, CIG poziva na akciju na dva fronta:
- Nacionalne administracije da u potpunosti provedu dogovorene obveze o podnošenju nalaza inspekcija kontejnera IMO-u.
- IMO da nastavi objavljivati prijavljene nalaze u obliku koji omogućuje bolje razumijevanje područja na kojima treba poboljšati usklađenost s obveznim propisima.
Kako se pomorska industrija suočava s ovim izazovima, CIG-ov poziv na akciju služi kao podsjetnik na ključnu ulogu podataka u održavanju sigurnosti na moru. Sljedećih nekoliko tjedana moglo bi biti presudno jer IMO donosi odluku o budućnosti ovog važnog izvještajnog procesa, piše gCaptain.