Ovaj projekt vodi japansku brodogradnju prema zelenijoj budućnosti i jača globalne napore za zaštitu okoliša.
Japanska brodarska grupa Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i domaći partner Oono Development potpisali su memorandum o razumijevanju (MoU) kako bi zajednički istražili komercijalizaciju odgovornog recikliranja brodova u Japanu.
Sporazum, potpisan u srijedu u sjedištu NYK-a u Tokiju, ima za cilj uspostaviti ekološki odgovornu metodu za rastavljanje brodova i velikih offshore struktura, reciklirajući ih u čelični otpad i druge materijale.
Projekt će koristiti suhi dok tvrtke Oono Development u gradu Chita, prefektura Aichi. Suhi dok, dug 810 metara i širok 92 metra, jedan je od najvećih u Japanu i sposoban je istovremeno rastaviti dva velika oceanska broda, piše gCaptain.
“Naša jedinstvena metoda uključuje najsuvremenije kopneno rastavljanje i obradu otpada, s jakim naglaskom na zaštitu okoliša i sigurnost na radu,” izjavio je glasnogovornik Oono Developmenta.
Partnerstvo dolazi u ključnom trenutku, budući da je globalna pomorska industrija pod sve većim pritiskom da usvoji održivije prakse u vezi s recikliranjem brodova.
Međunarodna pomorska organizacija (IMO) usvojila je Hongkonšku konvenciju za sigurno i ekološki prihvatljivo recikliranje brodova, koja stupa na snagu u lipnju 2025. godine, naglašavajući rastući značaj odgovornog rastavljanja brodova.
Također, Uredba EU-a o recikliranju brodova, uvedena 2013. godine, zahtijeva da brodovi koji plove pod zastavama EU-a na kraju svog vijeka budu reciklirani u odobrenim objektima. Temeljem IMO-ove Hongkonške konvencije, uredba osigurava ekološki sigurne i zdrave prakse, dok zabranjuje metodu “namjernog nasukavanja” brodova. Europska lista uključuje 45 odobrenih objekata diljem Europe, Turske i SAD-a, mnogi od kojih mogu obraditi velike brodove.