O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Vlasnici broda Dali suočeni s tužbom od 103 milijuna dolara

Niz zanemarenih sigurnosnih problema doveo je do tragedije koja je zaustavila lučke operacije i odnijela šest života.

Američko Ministarstvo pravosuđa jučer je podnijelo tužbu vrijednu 103 milijuna dolara protiv vlasnika i upravitelja kontejnerskog broda Dali, optužujući ih za nemar i neispravne uvjete na brodu, što je dovelo do dramatične nesreće u ožujku u Baltimoreu, koja je zaustavila rad luke na nekoliko mjeseci.

Optužnica, duga 53 stranice, podnesena Okružnom sudu SAD-a za okrug Maryland protiv kompanija Grace Ocean i Synergy Marine, u detalje opisuje događaje koji su prethodili nesreći 26. ožujka, kada se most Francis Scott Key srušio, pri čemu je smrtno stradalo šest osoba. Navodi se kako je brod izgubio napajanje, povratio ga, a zatim ponovno izgubio prije nego što je udario u most.

Vlasnik i operator broda Dali bili su dobro svjesni problema s vibracijama koji su mogli uzrokovati prekid napajanja. No umjesto da poduzmu potrebne mjere opreza, učinili su suprotno“, rekao je glavni zamjenik pomoćnika državnog odvjetnika Benjamin Mizer. “Zbog nemara, lošeg upravljanja i, u nekim slučajevima, želje za smanjenjem troškova, konfigurirali su električne i mehaničke sustave broda na način koji je spriječio njihovu brzu obnovu pogona i upravljanja nakon prekida napajanja. Kao rezultat toga, kada je Dali izgubio napajanje, niz neuspjeha doveo je do katastrofe.”

Umjesto da riješe osnovni problem vibracija ili zamijene napuknuti dio, optuženi su za varenje pukotina i nastavak poslovanja kao da ništa nije bilo.

Optužnica također opisuje kako je Dali imao amortizacijski štap zaglavljen između transformatora broj 1 i čelične grede u prostoriji s transformatorima (prikazano na slici).

Izvor: Splash247

Bio je improviziran, u doslovnom smislu, iz rezervne opreme i obojen bijelo na jednom kraju,” navodi optužnica.

Ovo je bila potpuno sprječiva katastrofa, rezultat niza iznimno predvidljivih pogrešaka koje su napravili vlasnik i operator broda Dali,” rekao je glavni zamjenik pomoćnika državnog odvjetnika Brian Boynton, šef civilne divizije Ministarstva pravosuđa. “Tužbom se nastoje nadoknaditi troškovi koje su Sjedinjene Države imale u odgovoru na ovu katastrofu, uključujući uklanjanje dijelova mosta iz kanala i dijelova koji su se zapleli s brodom, kao i sprječavanje znatne opasnosti od onečišćenja naftom.”

Izvor: Splash247

U izjavi, Darrell Wilson, glasnogovornik kompanija Grace Ocean i Synergy Marine, rekao je da je “jučerašnja tužba bila očekivana“, ali da “vlasnik i upravitelj trenutno neće komentirati osnovanost bilo kakvih zahtjeva.”

Tužba Ministarstva dio je pravnog postupka koji su vlasnik i operator broda Dali pokrenuli ubrzo nakon tragedije, u kojem traže oslobađanje od odgovornosti ili ograničenje svoje odgovornosti na približno 44 milijuna dolara.

Tužba u ime SAD-a ne uključuje nikakvu štetu za rekonstrukciju mosta Francis Scott Key. Država Maryland je izgradila, posjedovala, održavala i upravljala mostom, a odvjetnici u ime države mogu podnijeti vlastiti zahtjev za nadoknadu te štete.

Očekuje se da će pravni slučajevi u vezi s ovom pomorskom nesrećom trajati godinama i koštati stotine milijuna dolara.

Niz zanemarenih sigurnosnih problema doveo je do tragedije koja je zaustavila lučke operacije i odnijela šest života.

Američko Ministarstvo pravosuđa jučer je podnijelo tužbu vrijednu 103 milijuna dolara protiv vlasnika i upravitelja kontejnerskog broda Dali, optužujući ih za nemar i neispravne uvjete na brodu, što je dovelo do dramatične nesreće u ožujku u Baltimoreu, koja je zaustavila rad luke na nekoliko mjeseci.

Optužnica, duga 53 stranice, podnesena Okružnom sudu SAD-a za okrug Maryland protiv kompanija Grace Ocean i Synergy Marine, u detalje opisuje događaje koji su prethodili nesreći 26. ožujka, kada se most Francis Scott Key srušio, pri čemu je smrtno stradalo šest osoba. Navodi se kako je brod izgubio napajanje, povratio ga, a zatim ponovno izgubio prije nego što je udario u most.

Vlasnik i operator broda Dali bili su dobro svjesni problema s vibracijama koji su mogli uzrokovati prekid napajanja. No umjesto da poduzmu potrebne mjere opreza, učinili su suprotno“, rekao je glavni zamjenik pomoćnika državnog odvjetnika Benjamin Mizer. “Zbog nemara, lošeg upravljanja i, u nekim slučajevima, želje za smanjenjem troškova, konfigurirali su električne i mehaničke sustave broda na način koji je spriječio njihovu brzu obnovu pogona i upravljanja nakon prekida napajanja. Kao rezultat toga, kada je Dali izgubio napajanje, niz neuspjeha doveo je do katastrofe.”

Umjesto da riješe osnovni problem vibracija ili zamijene napuknuti dio, optuženi su za varenje pukotina i nastavak poslovanja kao da ništa nije bilo.

Optužnica također opisuje kako je Dali imao amortizacijski štap zaglavljen između transformatora broj 1 i čelične grede u prostoriji s transformatorima (prikazano na slici).

Izvor: Splash247

Bio je improviziran, u doslovnom smislu, iz rezervne opreme i obojen bijelo na jednom kraju,” navodi optužnica.

Ovo je bila potpuno sprječiva katastrofa, rezultat niza iznimno predvidljivih pogrešaka koje su napravili vlasnik i operator broda Dali,” rekao je glavni zamjenik pomoćnika državnog odvjetnika Brian Boynton, šef civilne divizije Ministarstva pravosuđa. “Tužbom se nastoje nadoknaditi troškovi koje su Sjedinjene Države imale u odgovoru na ovu katastrofu, uključujući uklanjanje dijelova mosta iz kanala i dijelova koji su se zapleli s brodom, kao i sprječavanje znatne opasnosti od onečišćenja naftom.”

Izvor: Splash247

U izjavi, Darrell Wilson, glasnogovornik kompanija Grace Ocean i Synergy Marine, rekao je da je “jučerašnja tužba bila očekivana“, ali da “vlasnik i upravitelj trenutno neće komentirati osnovanost bilo kakvih zahtjeva.”

Tužba Ministarstva dio je pravnog postupka koji su vlasnik i operator broda Dali pokrenuli ubrzo nakon tragedije, u kojem traže oslobađanje od odgovornosti ili ograničenje svoje odgovornosti na približno 44 milijuna dolara.

Tužba u ime SAD-a ne uključuje nikakvu štetu za rekonstrukciju mosta Francis Scott Key. Država Maryland je izgradila, posjedovala, održavala i upravljala mostom, a odvjetnici u ime države mogu podnijeti vlastiti zahtjev za nadoknadu te štete.

Očekuje se da će pravni slučajevi u vezi s ovom pomorskom nesrećom trajati godinama i koštati stotine milijuna dolara.