Jadrolinija je proslijedila zahtjeve osiguravatelju i poručuje kako će učiniti sve što može kako bi ubrzala rješavanje ovog pitanja. Prema njihovim riječima, tvrtka ostaje posvećena suradnji kako bi se osiguralo brzo i učinkovito rješavanje, u skladu s propisima i stručnim standardima vezanim uz rješavanje pomorskih šteta.
Unatoč tome, obitelji trojice poginulih pomoraca s trajekta “Lastovo” još uvijek čekaju na isplatu odštete. Zagrebački odvjetnik Šime Savić, koji zastupa obitelji, izjavio je za Novi List da Jadrolinija nije dostavila odgovor na njihove zahtjeve.
– Obitelji su podnijele zahtjeve za isplatom odštete, u skladu s kriterijima Vrhovnog suda za pravičnu novčanu naknadu u slučaju smrti bliskog člana obitelji. Također, članovi obitelji imaju pravo na odštetu za izgubljeno uzdržavanje. Ovi zahtjevi su odvojeni od ugovorenih iznosa osiguranja koje osiguravatelj treba isplatiti, kao i od jednokratne pomoći koju Jadrolinija namjerava isplatiti temeljem odluke uprave, izjavio je Savić.
Naglasio je da Jadrolinija upućuje obitelji na izravnu komunikaciju s osiguravateljem iz Dublina, što, prema njegovim riječima, nema smisla.
– Obitelji nemaju nikakve veze s osiguravateljem. Jadrolinija je odgovorna za isplatu odšteta, a kako će oni to kasnije rješavati s osiguravateljem, nije problem obitelji, dodaje Savić.
Prema njegovim procjenama, prema sudskim kriterijima, Jadrolinija bi obiteljima trebala isplatiti između 100.000 i 300.000 eura odštete, ovisno o broju članova obitelji, njihovoj dobi i stupnju srodstva s poginulima. Osim toga, prema Kolektivnom ugovoru, obitelji imaju pravo na isplatu 23.000 eura za smrt pomorca, dok je uprava odlučila isplatiti i jednokratnu pomoć od 27.000 eura. Djeci poginulih, također, treba biti isplaćivana stipendija od 560 eura mjesečno do završetka školovanja.
Iz Jadrolinije su pojasnili da su zahtjeve zaprimili 29. kolovoza 2024. te ih već sljedeći dan proslijedili osiguravatelju, P&I klubu NorthStandard EU DAC sa sjedištem u Dublinu. Nadalje, obavijestili su opunomoćenika obitelji o svim poduzetim radnjama u više navrata tijekom rujna. Ističu kako su obitelji upućene da se izravno obrate osiguravatelju kako bi ubrzale proces rješavanja zahtjeva.
Jadrolinija tvrdi da će nastaviti poduzimati sve što je u njihovoj moći kako bi što prije došlo do isplata, piše Novi List.