Sjedinjene Američke Države pooštrile su sankcije protiv iranskih naftnih i petrokemijskih sektora, dodatno povećavajući financijski pritisak na Iran.
U priopćenju ministarstva stoji da Iran koristi “mračnu flotu” kako bi utovario i prevozio iransku naftu kupcima u Aziji. Prema navodima, tvrtka Max Maritime Solutions iz UAE koristila je brodove pod svojim upravljanjem za višestruke prijenose iranske nafte s broda na brod u suradnji s brodovima povezanima s Nacionalnom iranskom tanker kompanijom (NITC), koja prevozi iransku naftu za Nacionalnu iransku naftnu kompaniju (NIOC), a zatim je transportira do rafinerija u Kini, piše Splash247.com.
Obje ove kompanije stavljene su pod sankcije, zajedno s tankerima Bendigo i Carnatic, kojima upravlja Max Maritime. Prema ministarstvu, ovi brodovi su u 2023. godini izvršili gotovo deset prijenosa iranske nafte s brodovima povezanim s NITC-om. Njihov treći brod, Salvia, također je sankcioniran. Ukupno je pod sankcije stavljeno 17 kompanija i 23 broda.
Među kompanijama su i Alya Marine i Delnaz Ship Management iz Malezije, Cathay Harvest Marine, Derecttor Company i Celia Armas iz Hong Konga, Davina Shipping i Rita Shipping s Marshallovih Otoka, Diamante Tankers iz Paname, Elza Shipping iz Surinama, Engen Management, Strong Roots Provider i Glazing Future Management, Gabbaro Ship Services iz Indije, te Harry Victor Ship Management & Operation i Jazira Das International iz UAE.
Što se tiče brodova pod sankcijama, Ministarstvo financija stavilo je na popis tankere Anhona, Wen Yao i Goodwin u vlasništvu Harry Victor Ship Managementa, Aventus I tvrtke Diamante, Berg 1 kompanije Strong Roots, Carina i Crystal Rose u vlasništvu Derecttora, Carol i Shanaye Queen Alya Marinea, Cross Ocean, Satina, Tyche I i Dimitra II tvrtke Delnaz, Davinu od Davina Shippinga, Elza od Elza Shippinga, Hornet u vlasništvu Gabbaro Ship Servicesa, Luna Prime tvrtke Cathay Harvest, Octans u vlasništvu Celia Armas, Spirit of Casper kompanije Rita Shipping, te Voras tvrtke Glazing Future.