O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kako izbjeći PSC probleme vezane uz “garbage management”

Port State Control (PSC) osigurava provedbu međunarodnih propisa o upravljanju otpadom, čime se jamči da brodovi djeluju u skladu s MARPOL Prilogom V i pridonose zaštiti morskog okoliša od onečišćenja.

MARPOL Prilog V navodi da službenici Port State Controla (PSCO) mogu pregledati brod pod stranom zastavom u luci ili na offshore terminalu svoje države “ako postoje jasni razlozi za vjerovanje da zapovjednik ili posada nisu upoznati s ključnim brodskim procedurama vezanim uz sprječavanje onečišćenja otpadom”. U ovom kontekstu, ovlašteni službenici mogu pregledati Plan upravljanja otpadom, Knjigu zapisa o otpadu i prakse rukovanja otpadom na brodu, piše Safety4Sea.

PSCO će procijeniti jesu li ispunjeni svi operativni zahtjevi MARPOL Priloga V. Također će provjeriti jesu li pravilno korišteni lučki prijemni objekti i zabilježiti sve navodne neadekvatnosti tih objekata. Dokumentacija vezana uz isporuku otpada prijemnim objektima bit će podložna pregledu i inspekciji.

PSCO može također utvrditi:

  • jesu li članovi posade upoznati s najnovijim IMO Smjernicama za provedbu MARPOL Priloga V, posebno s odjeljkom 2 o “Upravljanju otpadom”
  • jesu li članovi posade upoznati s uvjetima za odlaganje i ispuštanje otpada prema MARPOL Prilogu V unutar i izvan posebnih područja te jesu li svjesni koje su zone određene kao posebna područja prema MARPOL Prilogu V (i POLAR kodu ako je primjenjiv)

Ako prihvatni objekti u drugim lukama nisu korišteni zbog nedovoljnih kapaciteta, PSCO bi trebao savjetovati zapovjednika da prijavi nedovoljne kapacitete prihvatnog objekta državi zastave broda.

Kada PSC službenik ima jasne razloge vjerovati da zapovjednik ili posada nisu upoznati s ključnim brodskim procedurama vezanim uz sprječavanje onečišćenja otpadom, brod može biti zadržan dok se situacija ne popravi. Prema IMO PSC proceduri, sljedeći su uključeni kao jasni razlozi za zadržavanje prema MARPOL Prilogu V:

  • Odsutnost plana upravljanja otpadom.
  • Nema dostupne knjige zapisa o otpadu.
  • Posada broda nije upoznata sa zahtjevima za odlaganje/ispuštanje otpada iz plana upravljanja otpadom.

Globalni PSC Memorandum o razumijevanju (MoU) o PSC-u postavio je niz kodova neispravnosti za opisivanje nalaza MARPOL Priloga V uključenih u područje prevencije onečišćenja, kako slijedi:

  • 14501 – Otpad
  • 14502 – Oznake
  • 14503 – Plan upravljanja otpadom
  • 14599 – Ostalo (MARPOL Prilog V)

Kako je prikazano u donjoj tablici, brodovi su zadržani 143 puta tijekom posljednjih 36 mjeseci zbog problema vezanih uz upravljanje otpadom i smećem na brodu.

Foto: Risk4Sea/Safety4Sea

U regiji Paris MoU zabilježene su 53 zadržavanja, dok je u regiji Tokyo MoU zabilježeno 65 zadržavanja. Ove dvije MoU zajedno predstavljaju većinu zadržavanja vezanih uz otpad i smeće.

Gotovo polovica tih zadržavanja bila je povezana s problemima u dokumentaciji (kodovi 14502 i 14503), dok je preostala polovica bila uzrokovana “operativnim” razlozima (kodovi 14501 i 14599). Ovi operativni problemi prvenstveno se odnose na rukovanje otpadom i provedbu propisa.

Port State Control (PSC) osigurava provedbu međunarodnih propisa o upravljanju otpadom, čime se jamči da brodovi djeluju u skladu s MARPOL Prilogom V i pridonose zaštiti morskog okoliša od onečišćenja.

MARPOL Prilog V navodi da službenici Port State Controla (PSCO) mogu pregledati brod pod stranom zastavom u luci ili na offshore terminalu svoje države “ako postoje jasni razlozi za vjerovanje da zapovjednik ili posada nisu upoznati s ključnim brodskim procedurama vezanim uz sprječavanje onečišćenja otpadom”. U ovom kontekstu, ovlašteni službenici mogu pregledati Plan upravljanja otpadom, Knjigu zapisa o otpadu i prakse rukovanja otpadom na brodu, piše Safety4Sea.

PSCO će procijeniti jesu li ispunjeni svi operativni zahtjevi MARPOL Priloga V. Također će provjeriti jesu li pravilno korišteni lučki prijemni objekti i zabilježiti sve navodne neadekvatnosti tih objekata. Dokumentacija vezana uz isporuku otpada prijemnim objektima bit će podložna pregledu i inspekciji.

PSCO može također utvrditi:

  • jesu li članovi posade upoznati s najnovijim IMO Smjernicama za provedbu MARPOL Priloga V, posebno s odjeljkom 2 o “Upravljanju otpadom”
  • jesu li članovi posade upoznati s uvjetima za odlaganje i ispuštanje otpada prema MARPOL Prilogu V unutar i izvan posebnih područja te jesu li svjesni koje su zone određene kao posebna područja prema MARPOL Prilogu V (i POLAR kodu ako je primjenjiv)

Ako prihvatni objekti u drugim lukama nisu korišteni zbog nedovoljnih kapaciteta, PSCO bi trebao savjetovati zapovjednika da prijavi nedovoljne kapacitete prihvatnog objekta državi zastave broda.

Kada PSC službenik ima jasne razloge vjerovati da zapovjednik ili posada nisu upoznati s ključnim brodskim procedurama vezanim uz sprječavanje onečišćenja otpadom, brod može biti zadržan dok se situacija ne popravi. Prema IMO PSC proceduri, sljedeći su uključeni kao jasni razlozi za zadržavanje prema MARPOL Prilogu V:

  • Odsutnost plana upravljanja otpadom.
  • Nema dostupne knjige zapisa o otpadu.
  • Posada broda nije upoznata sa zahtjevima za odlaganje/ispuštanje otpada iz plana upravljanja otpadom.

Globalni PSC Memorandum o razumijevanju (MoU) o PSC-u postavio je niz kodova neispravnosti za opisivanje nalaza MARPOL Priloga V uključenih u područje prevencije onečišćenja, kako slijedi:

  • 14501 – Otpad
  • 14502 – Oznake
  • 14503 – Plan upravljanja otpadom
  • 14599 – Ostalo (MARPOL Prilog V)

Kako je prikazano u donjoj tablici, brodovi su zadržani 143 puta tijekom posljednjih 36 mjeseci zbog problema vezanih uz upravljanje otpadom i smećem na brodu.

Foto: Risk4Sea/Safety4Sea

U regiji Paris MoU zabilježene su 53 zadržavanja, dok je u regiji Tokyo MoU zabilježeno 65 zadržavanja. Ove dvije MoU zajedno predstavljaju većinu zadržavanja vezanih uz otpad i smeće.

Gotovo polovica tih zadržavanja bila je povezana s problemima u dokumentaciji (kodovi 14502 i 14503), dok je preostala polovica bila uzrokovana “operativnim” razlozima (kodovi 14501 i 14599). Ovi operativni problemi prvenstveno se odnose na rukovanje otpadom i provedbu propisa.