O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Uvođenje ECA zone u Sredozemlju: Kako će utjecati na tržište tankera?

Nova ECA regulativa u Sredozemnom moru donijet će značajne promjene u potražnji za gorivom i povećati troškove za tankere, posebno one bez scrubbera.

Prema izvješću Gibsona, a kako piše Safety4Sea, pomorska industrija priprema se za značajne promjene u trgovini tankerima, jer će cijelo Sredozemno more postati područje kontrole emisija (ECA) od 1. svibnja 2025.

Ova nova regulativa nametnut će smanjenje maksimalnog dopuštenog udjela sumpora u gorivu s 0,5% na 0,1%, osim ako brodovi nisu opremljeni sustavima za pročišćavanje ispušnih plinova (scrubberima) koji učinkovito smanjuju emisije. Gibson ističe da povijesni trendovi pokazuju da su se rafinerije i dobavljači goriva uspješno prilagodili sličnim ECA propisima u regijama poput Sjedinjenih Američkih Država i Sjeverne Europe, ali nova ECA pravila imat će utjecaj na cijene goriva i tokove robe u Sredozemlju.

Prema Gibsonevim podacima, trenutna potražnja za gorivom u Sredozemlju iznosi oko 21,5 milijuna tona, pri čemu više od 50% čini gorivo s vrlo niskim udjelom sumpora (VLSFO). Ipak, Gibson predviđa značajan pad potražnje za VLSFO-om jer će brodovi vjerojatno prijeći na usklađeno gorivo s 0,1% udjela sumpora, kao što su MGO ili ULSFO dok prolaze kroz ECA.

Projekcije ukazuju na to da bi potražnja za VLSFO-om mogla pasti na oko 6 milijuna tona godišnje. Osim toga, Gibson napominje da bi potražnja za gorivom s visokim udjelom sumpora (HSFO) mogla ostati stabilna zbog brodova opremljenih scrubberima; međutim, učinkovitost nekih sustava za pročišćavanje mogla bi zahtijevati prelazak na alternativne vrste goriva kako bi se ispunili novi standardi.

Foto: Gibson/Safety4Sea

Kao rezultat toga, Gibson objašnjava da će brodovi koji posluju u Sredozemlju imati veće troškove, osim ako koriste scrubbere. Na primjer, cijene MGO-a od 0,1% u Gibraltaru ove su godine u prosjeku iznosile 798 dolara po toni, što je povećanje od 35% u usporedbi s 590 dolara po toni za VLSFO, prema dostupnim podacima.

Ova razlika u cijeni vjerojatno će dovesti do viših vozarina, osobito za tankere. Gibson također izvještava da će ECA promijeniti tokove rafiniranih proizvoda, jer bi pad potražnje za VLSFO-om mogao otvoriti izvozne prilike, osobito prema istoku Sueskog kanala, dok će Sredozemlje suočiti s rastućim deficitom MGO-a, što će potaknuti uvoz iz SAD-a i Bliskog Istoka.

Općenito, ove promjene, prema Gibsonu, sugeriraju postupan prijelaz s “prljavih” na “čiste” tankere u regionalnim operacijama, iako bi veći “prljavi” tankeri mogli imati koristi od izvoza viška loživog ulja u Aziju.

Osim toga, Gibson ističe da će nadolazeće zakonodavstvo FuelEU zahtijevati 2% smanjenje intenziteta stakleničkih plinova počevši od 1. siječnja 2025., dodatno utječući na prelazak na ekološki prihvatljivija goriva.

Nova ECA regulativa u Sredozemnom moru donijet će značajne promjene u potražnji za gorivom i povećati troškove za tankere, posebno one bez scrubbera.

Prema izvješću Gibsona, a kako piše Safety4Sea, pomorska industrija priprema se za značajne promjene u trgovini tankerima, jer će cijelo Sredozemno more postati područje kontrole emisija (ECA) od 1. svibnja 2025.

Ova nova regulativa nametnut će smanjenje maksimalnog dopuštenog udjela sumpora u gorivu s 0,5% na 0,1%, osim ako brodovi nisu opremljeni sustavima za pročišćavanje ispušnih plinova (scrubberima) koji učinkovito smanjuju emisije. Gibson ističe da povijesni trendovi pokazuju da su se rafinerije i dobavljači goriva uspješno prilagodili sličnim ECA propisima u regijama poput Sjedinjenih Američkih Država i Sjeverne Europe, ali nova ECA pravila imat će utjecaj na cijene goriva i tokove robe u Sredozemlju.

Prema Gibsonevim podacima, trenutna potražnja za gorivom u Sredozemlju iznosi oko 21,5 milijuna tona, pri čemu više od 50% čini gorivo s vrlo niskim udjelom sumpora (VLSFO). Ipak, Gibson predviđa značajan pad potražnje za VLSFO-om jer će brodovi vjerojatno prijeći na usklađeno gorivo s 0,1% udjela sumpora, kao što su MGO ili ULSFO dok prolaze kroz ECA.

Projekcije ukazuju na to da bi potražnja za VLSFO-om mogla pasti na oko 6 milijuna tona godišnje. Osim toga, Gibson napominje da bi potražnja za gorivom s visokim udjelom sumpora (HSFO) mogla ostati stabilna zbog brodova opremljenih scrubberima; međutim, učinkovitost nekih sustava za pročišćavanje mogla bi zahtijevati prelazak na alternativne vrste goriva kako bi se ispunili novi standardi.

Foto: Gibson/Safety4Sea

Kao rezultat toga, Gibson objašnjava da će brodovi koji posluju u Sredozemlju imati veće troškove, osim ako koriste scrubbere. Na primjer, cijene MGO-a od 0,1% u Gibraltaru ove su godine u prosjeku iznosile 798 dolara po toni, što je povećanje od 35% u usporedbi s 590 dolara po toni za VLSFO, prema dostupnim podacima.

Ova razlika u cijeni vjerojatno će dovesti do viših vozarina, osobito za tankere. Gibson također izvještava da će ECA promijeniti tokove rafiniranih proizvoda, jer bi pad potražnje za VLSFO-om mogao otvoriti izvozne prilike, osobito prema istoku Sueskog kanala, dok će Sredozemlje suočiti s rastućim deficitom MGO-a, što će potaknuti uvoz iz SAD-a i Bliskog Istoka.

Općenito, ove promjene, prema Gibsonu, sugeriraju postupan prijelaz s “prljavih” na “čiste” tankere u regionalnim operacijama, iako bi veći “prljavi” tankeri mogli imati koristi od izvoza viška loživog ulja u Aziju.

Osim toga, Gibson ističe da će nadolazeće zakonodavstvo FuelEU zahtijevati 2% smanjenje intenziteta stakleničkih plinova počevši od 1. siječnja 2025., dodatno utječući na prelazak na ekološki prihvatljivija goriva.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here