O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Opasna plovidba: Kineski brodovi krše arktička pravila kako bi stigli do ruskog LNG terminala

Unatoč zabrani i opasnim uvjetima, kineski brodovi se probijaju kroz arktički led kako bi osigurali dostavu sankcioniranog tereta.

Dva kineska tegljača, Ocean 28 i Nan Feng Zhi Xing, pokušavaju dostaviti opremu za elektranu namijenjenu ruskom LNG projektu u Arktiku prije početka zime, probijajući se kroz sve gušći led na Sjevernom morskom putu. Nedavna oluja u Beringovom moru odgodila je njihovu plovidbu za nekoliko dana, omogućujući da se u Čukotskom moru stvori više leda, piše gCaptain.

Oba broda trenutno plove kroz razlomljeni, jednogodišnji led debljine između 10 i 30 cm. Od njih, samo Nan Feng Zhi Xing ima ledenu klasifikaciju, dok Ocean 28 nije opremljen za plovidbu u ovakvim uvjetima. Zbog pogoršanih uvjeta, ruske vlasti zatvorile su istočne dijelove rute za brodove bez ledene klase, a nuklearni ledolomac Sibir, koji je do tada pratio ove brodove, napustio je područje i krenuo prema zapadu, ostavljajući ih bez pratnje.

Ocean 28 postaje najnoviji primjer rastućeg broja plovila koja krše pravila sigurnosti navigacije na ovoj ruti, uz prešutno odobrenje ruskih vlasti. Ove godine, niz LNG i naftnih tankera prošao je kroz ledene vode bez potrebnih dozvola, čime se jasno pokazuje da održavanje toka naftnih i plinskih proizvoda prema Kini sada ima prednost pred sigurnosnim prioritetima u arktičkoj plovidbi.

Foto: Nuklearni ledolomac Sibir u Čukotskom moru (Izvor: Atomflot/gCaptain)

Kineski brodovi još imaju oko dva tjedna plovidbe prema LNG 2 projektu na poluotoku Gydan. Još teži uvjeti očekuju ih u Vilkitsky prolazu, koji se nalazi oko 1.500 nautičkih milja zapadno. Ovdje se led počinje gomilati u uskom prolazu, a vjetar bi mogao gurnuti deblji, višegodišnji led u plovni put. Treći brod, Hunter Star, koji također prevozi module za elektranu, još je u Pacifiku, oko tjedan dana iza njih, suočavajući se s još težim uvjetima kada stigne u prolaz početkom studenoga.

Iako trenutno Sibir plovi prema zapadu brzinom od 17 čvorova, kineski tegljač Hermes s ledenom klasifikacijom pridružio se Ocean 28, što je moguće kao mjera opreza u slučaju problema.

Bez potrebne ledene klase, Ocean 28 će se moći nositi s tanjim ledom, ali noćno izbjegavanje većih santi bit će ozbiljan izazov zbog brzog dolaska polarne noći.

Unatoč zabrani i opasnim uvjetima, kineski brodovi se probijaju kroz arktički led kako bi osigurali dostavu sankcioniranog tereta.

Dva kineska tegljača, Ocean 28 i Nan Feng Zhi Xing, pokušavaju dostaviti opremu za elektranu namijenjenu ruskom LNG projektu u Arktiku prije početka zime, probijajući se kroz sve gušći led na Sjevernom morskom putu. Nedavna oluja u Beringovom moru odgodila je njihovu plovidbu za nekoliko dana, omogućujući da se u Čukotskom moru stvori više leda, piše gCaptain.

Oba broda trenutno plove kroz razlomljeni, jednogodišnji led debljine između 10 i 30 cm. Od njih, samo Nan Feng Zhi Xing ima ledenu klasifikaciju, dok Ocean 28 nije opremljen za plovidbu u ovakvim uvjetima. Zbog pogoršanih uvjeta, ruske vlasti zatvorile su istočne dijelove rute za brodove bez ledene klase, a nuklearni ledolomac Sibir, koji je do tada pratio ove brodove, napustio je područje i krenuo prema zapadu, ostavljajući ih bez pratnje.

Ocean 28 postaje najnoviji primjer rastućeg broja plovila koja krše pravila sigurnosti navigacije na ovoj ruti, uz prešutno odobrenje ruskih vlasti. Ove godine, niz LNG i naftnih tankera prošao je kroz ledene vode bez potrebnih dozvola, čime se jasno pokazuje da održavanje toka naftnih i plinskih proizvoda prema Kini sada ima prednost pred sigurnosnim prioritetima u arktičkoj plovidbi.

Foto: Nuklearni ledolomac Sibir u Čukotskom moru (Izvor: Atomflot/gCaptain)

Kineski brodovi još imaju oko dva tjedna plovidbe prema LNG 2 projektu na poluotoku Gydan. Još teži uvjeti očekuju ih u Vilkitsky prolazu, koji se nalazi oko 1.500 nautičkih milja zapadno. Ovdje se led počinje gomilati u uskom prolazu, a vjetar bi mogao gurnuti deblji, višegodišnji led u plovni put. Treći brod, Hunter Star, koji također prevozi module za elektranu, još je u Pacifiku, oko tjedan dana iza njih, suočavajući se s još težim uvjetima kada stigne u prolaz početkom studenoga.

Iako trenutno Sibir plovi prema zapadu brzinom od 17 čvorova, kineski tegljač Hermes s ledenom klasifikacijom pridružio se Ocean 28, što je moguće kao mjera opreza u slučaju problema.

Bez potrebne ledene klase, Ocean 28 će se moći nositi s tanjim ledom, ali noćno izbjegavanje većih santi bit će ozbiljan izazov zbog brzog dolaska polarne noći.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here