OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

“Tamna” flota tankera raste: Gotovo dvije trećine starih tankera u ilegalnoj trgovini

Značajan udio starijih tankera – gotovo dvije trećine – ove je godine prevozio naftu iz Irana, Venezuele ili Rusije.

Prema procjenama brokera Gibsona, gotovo 63% svih tankera iznad 25.000 DWT, izgrađenih 2009. ili ranije, sudjelovalo je u trgovini sankcioniranim iranskimi venecuelanskim teretima i/ili su bili isključivo uključeni u rusku trgovinu u posljednjih šest mjeseci, piše Splash247.com.

HTML Code here

Životni vijek ovih brodova znatno je duži nego na uobičajenom tržištu, što stručnjacima za tankere otežava procjenu kada bi mogli biti povučeni iz upotrebe i usporedbu s trenutnim narudžbama.

Ogromna količina tankerske flote angažirane u prijevozu sankcioniranih tereta dolazi u trenutku kada globalna flota tankera stari. Prema podacima grčkog brokera Xclusiv Shipbrokers, oko 48% današnje flote tankera u DWT-u bit će starije od 21 godinu do 2030. godine.

SAD, Europska unija i Ujedinjeno Kraljevstvo predvode napore u suzbijanju “tamne flote”, no stručnjaci vjeruju da je gotovo nemoguće regulirati ovu praksu.

Godišnje izvješće globalnog osiguravatelja Allianz, objavljeno ranije ove godine, navodi: “Unatoč naporima da se suzbiju ovi brodovi, njihov broj zapravo raste, a zabilježili smo nekoliko slučajeva nasukavanja i sudara.”

Na slici je brod Pablo, aframax iz “tamne flote” koji je eksplodirao u malezijskim vodama i postao jedna od najpoznatijih pomorskih nesreća 2023. godine.

Foto: Splash247.com

Značajan udio starijih tankera – gotovo dvije trećine – ove je godine prevozio naftu iz Irana, Venezuele ili Rusije.

Prema procjenama brokera Gibsona, gotovo 63% svih tankera iznad 25.000 DWT, izgrađenih 2009. ili ranije, sudjelovalo je u trgovini sankcioniranim iranskimi venecuelanskim teretima i/ili su bili isključivo uključeni u rusku trgovinu u posljednjih šest mjeseci, piše Splash247.com.

Životni vijek ovih brodova znatno je duži nego na uobičajenom tržištu, što stručnjacima za tankere otežava procjenu kada bi mogli biti povučeni iz upotrebe i usporedbu s trenutnim narudžbama.

HTML Code here

Ogromna količina tankerske flote angažirane u prijevozu sankcioniranih tereta dolazi u trenutku kada globalna flota tankera stari. Prema podacima grčkog brokera Xclusiv Shipbrokers, oko 48% današnje flote tankera u DWT-u bit će starije od 21 godinu do 2030. godine.

SAD, Europska unija i Ujedinjeno Kraljevstvo predvode napore u suzbijanju “tamne flote”, no stručnjaci vjeruju da je gotovo nemoguće regulirati ovu praksu.

Godišnje izvješće globalnog osiguravatelja Allianz, objavljeno ranije ove godine, navodi: “Unatoč naporima da se suzbiju ovi brodovi, njihov broj zapravo raste, a zabilježili smo nekoliko slučajeva nasukavanja i sudara.”

Na slici je brod Pablo, aframax iz “tamne flote” koji je eksplodirao u malezijskim vodama i postao jedna od najpoznatijih pomorskih nesreća 2023. godine.

Foto: Splash247.com

MOŽE VAS ZANIMATI