O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Prva nagodba za nesreću broda Dali: Synergy i Grace Ocean platit će 102 milijuna USD

Singapurske korporacije suočavaju se s golemim odštetama nakon kolapsa mosta u Baltimoreu, dok se pravna bitka tek zahuktava.

Singapurske kompanije Synergy Marine i Grace Ocean postigle su dogovor s Ministarstvom pravosuđa SAD-a o plaćanju 102 milijuna dolara kako bi podmirile građansku tužbu pokrenutu u vezi s nesrećom kontejnerskog broda Dali. Tužba je podignuta prije pet tjedana kako bi se pokrili troškovi vezani za čišćenje plovnog puta nakon fatalnog incidenta u kojem je Dali udario u most Francis Scott Key u Baltimoreu prije sedam mjeseci, piše Splash247.com.

Nesreća, koja je izazvala golem poremećaj u pomorskoj industriji i opskrbnom lancu, ostavila je za sobom pravne posljedice koje tek dolaze. Jučerašnja nagodba odnosi se samo na troškove čišćenja kanala te ne uključuje štetu za obnovu mosta, koji je u vlasništvu i pod upravom savezne države Maryland. Odvjetnici Marylanda već su podnijeli zasebnu tužbu kako bi pokrili troškove rekonstrukcije i druge štete.

“Gotovo sedam mjeseci nakon jedne od najvećih pomorskih nesreća u novijoj povijesti SAD-a, koja je odnijela šest života i uzrokovala znatne poremećaje, postigli smo važnu prekretnicu s današnjom nagodbom,” izjavio je zamjenik glavnog državnog odvjetnika Benjamin Mizer.

Synergy: Nagodba Ne Označava Priznanje Odgovornosti

Synergy je objasnio da ova nagodba “pokazuje našu odgovornost za troškove čišćenja kanala, koje bismo ionako morali pokriti,” no tvrtka izričito odbacuje odgovornost za incident koji je uzrokovao urušavanje mosta. “Kao dio nagodbe nisu izrečene kaznene odštete,” istaknuli su u priopćenju.

Ova nagodba čini tek dio višestrukih zahtjeva za odštetu koje vlasnici i operateri Dalija trenutačno istražuju. Ostale tužbe, među kojima su i one podignute od strane grada Baltimorea, savezne države Maryland, obitelji žrtava, te brojnih tvrtki koje su pretrpjele gubitke zbog poremećaja u opskrbnom lancu, još su u tijeku.

“Grace Ocean i Synergy spremni su snažno braniti svoj položaj u postupku ograničenja odgovornosti pred saveznim sudom u Baltimoreu te dokazati da nisu odgovorni za incident,” izjavio je glasnogovornik Synergyja.

Ograničavanje Odgovornosti u Pitanju

Dok su Grace Ocean i Synergy zatražili ograničenje ukupnih obveza vezanih za incident na 43,67 milijuna dolara, državni odvjetnik Marylanda, Anthony Brown, naglasio je da će tražiti daleko viši iznos. Troškovi obnove mosta procjenjuju se na preko milijardu dolara, a Brown je izjavio da će pravnim putem nastojati nadoknaditi sve troškove.

Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) objavio je preliminarno izvješće o fatalnom sudaru broda Dali s mostom Francis Scott Key. Prema izvješću, brod, koji je bio u čarteru kod Maerska, doživio je više električnih kvarova u satima prije incidenta, uključujući blackout 10 sati prije izlaska iz luke Baltimore te ponovno netom prije udarca u most u ranim satima 26. ožujka.

Nesreća je uzrokovala zatvaranje plovnog puta, što je prouzročilo kašnjenja u lancu opskrbe i narušilo protok roba u regiji, s posljedicama za brojne lokalne tvrtke i pomorske operatere. Dali je napustio američke vode prošlog mjeseca te je na putu prema brodogradilištu za popravke u provinciji Fujian u Kini, gdje bi trebao stići 8. studenog.

Singapurske korporacije suočavaju se s golemim odštetama nakon kolapsa mosta u Baltimoreu, dok se pravna bitka tek zahuktava.

Singapurske kompanije Synergy Marine i Grace Ocean postigle su dogovor s Ministarstvom pravosuđa SAD-a o plaćanju 102 milijuna dolara kako bi podmirile građansku tužbu pokrenutu u vezi s nesrećom kontejnerskog broda Dali. Tužba je podignuta prije pet tjedana kako bi se pokrili troškovi vezani za čišćenje plovnog puta nakon fatalnog incidenta u kojem je Dali udario u most Francis Scott Key u Baltimoreu prije sedam mjeseci, piše Splash247.com.

Nesreća, koja je izazvala golem poremećaj u pomorskoj industriji i opskrbnom lancu, ostavila je za sobom pravne posljedice koje tek dolaze. Jučerašnja nagodba odnosi se samo na troškove čišćenja kanala te ne uključuje štetu za obnovu mosta, koji je u vlasništvu i pod upravom savezne države Maryland. Odvjetnici Marylanda već su podnijeli zasebnu tužbu kako bi pokrili troškove rekonstrukcije i druge štete.

“Gotovo sedam mjeseci nakon jedne od najvećih pomorskih nesreća u novijoj povijesti SAD-a, koja je odnijela šest života i uzrokovala znatne poremećaje, postigli smo važnu prekretnicu s današnjom nagodbom,” izjavio je zamjenik glavnog državnog odvjetnika Benjamin Mizer.

Synergy: Nagodba Ne Označava Priznanje Odgovornosti

Synergy je objasnio da ova nagodba “pokazuje našu odgovornost za troškove čišćenja kanala, koje bismo ionako morali pokriti,” no tvrtka izričito odbacuje odgovornost za incident koji je uzrokovao urušavanje mosta. “Kao dio nagodbe nisu izrečene kaznene odštete,” istaknuli su u priopćenju.

Ova nagodba čini tek dio višestrukih zahtjeva za odštetu koje vlasnici i operateri Dalija trenutačno istražuju. Ostale tužbe, među kojima su i one podignute od strane grada Baltimorea, savezne države Maryland, obitelji žrtava, te brojnih tvrtki koje su pretrpjele gubitke zbog poremećaja u opskrbnom lancu, još su u tijeku.

“Grace Ocean i Synergy spremni su snažno braniti svoj položaj u postupku ograničenja odgovornosti pred saveznim sudom u Baltimoreu te dokazati da nisu odgovorni za incident,” izjavio je glasnogovornik Synergyja.

Ograničavanje Odgovornosti u Pitanju

Dok su Grace Ocean i Synergy zatražili ograničenje ukupnih obveza vezanih za incident na 43,67 milijuna dolara, državni odvjetnik Marylanda, Anthony Brown, naglasio je da će tražiti daleko viši iznos. Troškovi obnove mosta procjenjuju se na preko milijardu dolara, a Brown je izjavio da će pravnim putem nastojati nadoknaditi sve troškove.

Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) objavio je preliminarno izvješće o fatalnom sudaru broda Dali s mostom Francis Scott Key. Prema izvješću, brod, koji je bio u čarteru kod Maerska, doživio je više električnih kvarova u satima prije incidenta, uključujući blackout 10 sati prije izlaska iz luke Baltimore te ponovno netom prije udarca u most u ranim satima 26. ožujka.

Nesreća je uzrokovala zatvaranje plovnog puta, što je prouzročilo kašnjenja u lancu opskrbe i narušilo protok roba u regiji, s posljedicama za brojne lokalne tvrtke i pomorske operatere. Dali je napustio američke vode prošlog mjeseca te je na putu prema brodogradilištu za popravke u provinciji Fujian u Kini, gdje bi trebao stići 8. studenog.