Grain de Sail, francuska tvrtka poznata po održivoj plovidbi i organskoj proizvodnji hrane, najavila je planove za svoj treći moderni jedrenjak za prijevoz tereta—Grain de Sail III, čije je lansiranje planirano za 2027. godinu.
Osnovan 2013. godine kao pržionica kave i proizvođač čokolade, Grain de Sail se proširio na pomorsku logistiku, a cilj im je povećati prisutnost na tržištima SAD-a i Europe kroz proizvodnju hrane i usluge prijevoza tereta, piše gCaptain.
Za razliku od prva dva broda za prijevoz tereta, Grain de Sail III dizajniran je kao pravi jedrenjak-kontejneraš, sposoban za transport 200 TEU jedinica i nosivost do 3,000 tona tereta. Očekuje se da će prelazak Atlantika trajati približno 13 dana, čime će tvrtka značajno poboljšati kapacitete za uvoz sirovina poput kakaa kako bi zadovoljila rastuću potražnju za svojim proizvodima.
Prvi brod tvrtke, 24-metarski demonstracijski jedrenjak od aluminija, u prometu je od studenog 2020. godine. Drugi brod Grain de Sail II, duljine od 52 metra i nosivosti od 350 tona, izgradilo je brodogradilište PIRIOU u Bretanji, a u ožujku je uspješno obavio svoje prvo putovanje do New Yorka.
S nosivosti od 2,800 tona, Grain de Sail III simbolizira rast ambicija tvrtke u segmentu dekarboniziranog pomorskog prijevoza. “S Grain de Sail III pokazujemo svoje ambicije i jačamo vodeću poziciju u segmentu dekarboniziranog pomorskog transporta,” izjavio je Olivier Barreau, suosnivač i predsjednik Grain de Saila. “Kako bismo omogućili prijevoz pogonjen vjetrom, moramo djelovati u većem opsegu, što ćemo upravo postići ovim brodom.”
Ovaj jedrenjak će ostvariti preko 90% dekarbonizacije zahvaljujući svojim trima jarbolima s 4,000 kvadratnih metara površine jedara. Uz visinu jarbola od 62,5 metara, brod će lako prolaziti ispod ključnih mostova poput Verrazzano mosta u New Yorku i kroz Panamski kanal.
Brod će također koristiti napredne tehnologije hidrogenacije za autonomno generiranje energije na brodu, dok će peć na pelete osigurati grijanje i toplu vodu, poboljšavajući uvjete posade tijekom transatlantskih putovanja. Poput svojih prethodnika, Grain de Sail III dizajniran je s jakom izolacijom za gotovo pasivno energetsko okruženje.
Upravljanje jedrenjacima nosi određene rizike. U svibnju ove godine, dva člana posade jedrenjaka De Gallant izgubila su živote kada je brod potonuo u oluji kod Bahama. Taj je brod bio u vlasništvu francuske tvrtke Blue Schooner Company, koja je potvrdila da je prevozio kavu, kakao i šećernu trsku iz Kolumbije za Europu.
Grain de Sail, temeljen na iskustvu upravljanja svoja prva dva jedrenjaka, nastavlja optimizirati transport na vjetar, nudeći niskougljična rješenja za pomorski sektor. Upis Grain de Sail III pod francuski međunarodni registar (RIF) dodatno potvrđuje ambiciju tvrtke da predvodi održivi pomorski prijevoz preko Atlantika, jačajući vezu između Europe i SAD-a.