O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

SIRE 2.0: Sigurnost Tankera s Fokusom na Posadu

Uz SIRE 2.0, sigurnost na tankerima postaje prioritet kroz detaljnije inspekcije koje naglašavaju važnost ljudskih čimbenika u svakodnevnim operacijama.

OCIMF-ov povećani fokus na ljudske čimbenike kroz SIRE 2.0 dolazi u trenutku kada se pomorci suočavaju sa sve složenijim izazovima. Sigurnost tankera oduvijek je bila od ključne važnosti, a SIRE 2.0 osmišljen je kako bi ljudski čimbenici imali središnju ulogu. Riječ je o evoluciji programa inspekcija brodova (SIRE) kojeg je Međunarodni forum za naftne kompanije (OCIMF) pokrenuo 1993. godine, piše Splash247.com.

Forum, osnovan 1970. godine kao odgovor na rastuću zabrinutost zbog onečišćenja mora, okuplja preko 100 članova koji dijele viziju sigurnog globalnog pomorskog sektora. OCIMF promovira najbolje prakse u dizajnu, izgradnji i radu tankera, a SIRE režim omogućuje velikim energetskim kompanijama procjenu kvalitete broda prije nego što mu povjere teret.

Od rujna 2024. godine, SIRE 2.0 nastavlja izvornu svrhu OCIMF-a, ali nudi detaljnije izvještaje. “Objava SIRE 2.0 osigurava da je industrija bolje opremljena za prepoznavanje i rješavanje novih izazova i temeljnih uzroka rizika,” kaže Karen Davis, direktorica OCIMF-a.

SIRE 2.0 donosi naglasak na ljudske čimbenike, koje OCIMF definira kao fizičke, psihološke i socijalne aspekte koji utječu na interakciju ljudi s opremom, sustavima, procesima i radnim timovima. “Pristup ljudskim čimbenicima znači prepoznavanje da su ljudi ti koji omogućuju sigurnost, ali i da se greške javljaju u interakciji s uvjetima, sustavima ili drugim ljudima. Rješavanjem tih interakcija industrija može smanjiti ljudske greške te poboljšati sigurnost i produktivnost.”

Dr. Rafet Emek Kurt, direktor Centra za pomorske ljudske čimbenike na Sveučilištu Strathclyde, objašnjava da je industrija dosegnula plato s prethodnim SIRE režimom – unatoč napretku u tehnologiji i sve strožim propisima, razine sigurnosti su stagnirale. “Svi su prepoznali potrebu za promjenom pristupa,” kaže Kurt.

Inspektori u sklopu SIRE 2.0 sada očekuju kvalitetnu opremu i procedure, ali i da osoblje bude svjesno svog rada. Novi fokus na ljudske čimbenike znači da će se očekivati odgovori i od junior i senior officira o opremi i procedurama na brodu.

Kurt naglašava važnost razumijevanja ljudskih čimbenika te da oni nisu samo “zdravi razum.” Razumijevanje ljudskih čimbenika uključuje prepoznavanje ljudskih ograničenja, počevši od kognitivnog opterećenja pomoraca tijekom redovnih radnih aktivnosti pa sve do njihovih reakcija u sigurnosno kritičnim situacijama.

Pred promjenama u industriji, poput novih tehnologija za dekarbonizaciju i automatizaciju, Kurt upozorava da se ljudski čimbenici ne smiju zanemariti. “Posade su manje, fizički je rad smanjen, ali se kognitivno opterećenje povećava,” kaže Kurt. Kognitivno opterećenje također je povećano kod prilagodbe SIRE 2.0 inspekcijama, koje se sada provode digitalno preko tableta, prilagođavajući svaku inspekciju određenom brodu i njegovom profilu rizika.

SIRE 2.0 proces zahtijeva da inspektor promatra posadu u njihovim svakodnevnim aktivnostima, ali i obavlja intervjue o dužnostima koje nisu obuhvaćene tijekom inspekcije, poput upotrebe opreme za spašavanje i gašenje požara.

Inspektori su dodatno educirani kako bi bolje razumjeli utjecaj inspekcije na posadu, jer nervoza može utjecati na performanse. OCIMF prepoznaje ovaj utjecaj te očekuje da inspektori zabilježe bilo kakvu nervozu, bilo da je povezana s inspekcijom ili je pre-egzistentan faktor među posadom.

Tijekom inspekcija, inspektori će uključiti fotografije i vanjske izvještaje poput onih iz Port State Controla, kako bi omogućili detaljne, pouzdane i usporedive informacije.

Novi format i sadržaj SIRE 2.0 predstavlja izazov za operatere i posade, koji moraju pokazati solidno razumijevanje. Priprema za inspekciju zahtijeva više razina vježbanja i poznavanja specifične namjene svakog pitanja.

OCIMF je svjestan izazova vezanih uz ove promjene. “SIRE 2.0 je sveobuhvatniji i robusniji režim inspekcije, i OCIMF razumije da je prelazak na njega značajan zadatak za sve korisnike programa,” izjavila je Davis. “Ovo je važan korak naprijed u našoj sposobnosti da smanjimo rizik i štetu za ljude i okoliš.”

OCIMF će nastaviti surađivati sa svojim odborom za prilagodbu programa, uključujući povratne informacije iz industrije, osiguravajući da SIRE 2.0 ostane vodeći standard u sigurnosti.

Uz SIRE 2.0, sigurnost na tankerima postaje prioritet kroz detaljnije inspekcije koje naglašavaju važnost ljudskih čimbenika u svakodnevnim operacijama.

OCIMF-ov povećani fokus na ljudske čimbenike kroz SIRE 2.0 dolazi u trenutku kada se pomorci suočavaju sa sve složenijim izazovima. Sigurnost tankera oduvijek je bila od ključne važnosti, a SIRE 2.0 osmišljen je kako bi ljudski čimbenici imali središnju ulogu. Riječ je o evoluciji programa inspekcija brodova (SIRE) kojeg je Međunarodni forum za naftne kompanije (OCIMF) pokrenuo 1993. godine, piše Splash247.com.

Forum, osnovan 1970. godine kao odgovor na rastuću zabrinutost zbog onečišćenja mora, okuplja preko 100 članova koji dijele viziju sigurnog globalnog pomorskog sektora. OCIMF promovira najbolje prakse u dizajnu, izgradnji i radu tankera, a SIRE režim omogućuje velikim energetskim kompanijama procjenu kvalitete broda prije nego što mu povjere teret.

Od rujna 2024. godine, SIRE 2.0 nastavlja izvornu svrhu OCIMF-a, ali nudi detaljnije izvještaje. “Objava SIRE 2.0 osigurava da je industrija bolje opremljena za prepoznavanje i rješavanje novih izazova i temeljnih uzroka rizika,” kaže Karen Davis, direktorica OCIMF-a.

SIRE 2.0 donosi naglasak na ljudske čimbenike, koje OCIMF definira kao fizičke, psihološke i socijalne aspekte koji utječu na interakciju ljudi s opremom, sustavima, procesima i radnim timovima. “Pristup ljudskim čimbenicima znači prepoznavanje da su ljudi ti koji omogućuju sigurnost, ali i da se greške javljaju u interakciji s uvjetima, sustavima ili drugim ljudima. Rješavanjem tih interakcija industrija može smanjiti ljudske greške te poboljšati sigurnost i produktivnost.”

Dr. Rafet Emek Kurt, direktor Centra za pomorske ljudske čimbenike na Sveučilištu Strathclyde, objašnjava da je industrija dosegnula plato s prethodnim SIRE režimom – unatoč napretku u tehnologiji i sve strožim propisima, razine sigurnosti su stagnirale. “Svi su prepoznali potrebu za promjenom pristupa,” kaže Kurt.

Inspektori u sklopu SIRE 2.0 sada očekuju kvalitetnu opremu i procedure, ali i da osoblje bude svjesno svog rada. Novi fokus na ljudske čimbenike znači da će se očekivati odgovori i od junior i senior officira o opremi i procedurama na brodu.

Kurt naglašava važnost razumijevanja ljudskih čimbenika te da oni nisu samo “zdravi razum.” Razumijevanje ljudskih čimbenika uključuje prepoznavanje ljudskih ograničenja, počevši od kognitivnog opterećenja pomoraca tijekom redovnih radnih aktivnosti pa sve do njihovih reakcija u sigurnosno kritičnim situacijama.

Pred promjenama u industriji, poput novih tehnologija za dekarbonizaciju i automatizaciju, Kurt upozorava da se ljudski čimbenici ne smiju zanemariti. “Posade su manje, fizički je rad smanjen, ali se kognitivno opterećenje povećava,” kaže Kurt. Kognitivno opterećenje također je povećano kod prilagodbe SIRE 2.0 inspekcijama, koje se sada provode digitalno preko tableta, prilagođavajući svaku inspekciju određenom brodu i njegovom profilu rizika.

SIRE 2.0 proces zahtijeva da inspektor promatra posadu u njihovim svakodnevnim aktivnostima, ali i obavlja intervjue o dužnostima koje nisu obuhvaćene tijekom inspekcije, poput upotrebe opreme za spašavanje i gašenje požara.

Inspektori su dodatno educirani kako bi bolje razumjeli utjecaj inspekcije na posadu, jer nervoza može utjecati na performanse. OCIMF prepoznaje ovaj utjecaj te očekuje da inspektori zabilježe bilo kakvu nervozu, bilo da je povezana s inspekcijom ili je pre-egzistentan faktor među posadom.

Tijekom inspekcija, inspektori će uključiti fotografije i vanjske izvještaje poput onih iz Port State Controla, kako bi omogućili detaljne, pouzdane i usporedive informacije.

Novi format i sadržaj SIRE 2.0 predstavlja izazov za operatere i posade, koji moraju pokazati solidno razumijevanje. Priprema za inspekciju zahtijeva više razina vježbanja i poznavanja specifične namjene svakog pitanja.

OCIMF je svjestan izazova vezanih uz ove promjene. “SIRE 2.0 je sveobuhvatniji i robusniji režim inspekcije, i OCIMF razumije da je prelazak na njega značajan zadatak za sve korisnike programa,” izjavila je Davis. “Ovo je važan korak naprijed u našoj sposobnosti da smanjimo rizik i štetu za ljude i okoliš.”

OCIMF će nastaviti surađivati sa svojim odborom za prilagodbu programa, uključujući povratne informacije iz industrije, osiguravajući da SIRE 2.0 ostane vodeći standard u sigurnosti.