O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Opasan otpad vraćen u Europu: Albanija zaplijenila sporne kontejnere u luci Drač

Više od 800 tona industrijskog otpada vraćeno je iz jugoistočne Azije u Europu, otvarajući istrage u više zemalja.

Albanski tužitelji naložili su zapljenu 102 kontejnera sumnjivog industrijskog otpada u luci Drač, nakon što su ti kontejneri prisilno vraćeni u Europu iz jugoistočne Azije. Kontejneri, za koje se sumnja da sadrže više od 800 tona prašine iz električnih lučnih peći (EAFD), izazvali su globalnu reakciju nakon što je američka organizacija Basel Action Network (BAN) podnijela prijavu, upozoravajući na ilegalni transport opasnog tereta, prenosi gCaptain.

Pošiljka, koja je iz Drača krenula prema Tajlandu u srpnju, vraćena je nakon što su zemlje poput Tajlanda i Singapura odbile ulazak otpada, jer nije postojala suglasnost prema Baselskoj konvenciji. Baselska konvencija zahtijeva od zemalja da daju odobrenje za prijem otpada, a Tajland je jasno odbacio prihvat ovih kontejnera.

Istraga o ovom incidentu sada uključuje Ministarstvo turizma i okoliša Albanije, kao i Europski ured za borbu protiv prijevara (OLAF). Pomorske linije A.P. Moller-Maersk A/S i MSC Mediterranean Shipping Company SA izjavile su da na deklaracijama nije bilo označeno da teret sadrži opasan otpad. Albanska tvrtka Sokolaj Sh.p.k., koja je navedena kao izvoznik, deklarirala je teret kao “željezne okside i hidrokside”.

Kada su kontejneri stigli u Singapur u kolovozu radi pretovara za dalje odredište, vlasti su intervenirale i pošiljku poslale natrag u Europu. Južnoafričke vlasti također su uspostavile nadzor te pokrenule plan inspekcije kada su brodovi prolazili u blizini Cape Towna, ali su otpremnici obavijestili vlasti da brodovi neće pristati u toj luci.

Jim Puckett, izvršni direktor BAN-a, prisustvovao je povratku kontejnera u Drač, gdje je pozvao albanske vlasti na transparentno ispitivanje sadržaja u nezavisnim laboratorijima. Prema njegovim riječima, ovakav postupak spriječio bi buduće manipulacije rezultatima te povećao povjerenje međunarodne pomorske zajednice u sustav kontrole otpada.

Više od 800 tona industrijskog otpada vraćeno je iz jugoistočne Azije u Europu, otvarajući istrage u više zemalja.

Albanski tužitelji naložili su zapljenu 102 kontejnera sumnjivog industrijskog otpada u luci Drač, nakon što su ti kontejneri prisilno vraćeni u Europu iz jugoistočne Azije. Kontejneri, za koje se sumnja da sadrže više od 800 tona prašine iz električnih lučnih peći (EAFD), izazvali su globalnu reakciju nakon što je američka organizacija Basel Action Network (BAN) podnijela prijavu, upozoravajući na ilegalni transport opasnog tereta, prenosi gCaptain.

Pošiljka, koja je iz Drača krenula prema Tajlandu u srpnju, vraćena je nakon što su zemlje poput Tajlanda i Singapura odbile ulazak otpada, jer nije postojala suglasnost prema Baselskoj konvenciji. Baselska konvencija zahtijeva od zemalja da daju odobrenje za prijem otpada, a Tajland je jasno odbacio prihvat ovih kontejnera.

Istraga o ovom incidentu sada uključuje Ministarstvo turizma i okoliša Albanije, kao i Europski ured za borbu protiv prijevara (OLAF). Pomorske linije A.P. Moller-Maersk A/S i MSC Mediterranean Shipping Company SA izjavile su da na deklaracijama nije bilo označeno da teret sadrži opasan otpad. Albanska tvrtka Sokolaj Sh.p.k., koja je navedena kao izvoznik, deklarirala je teret kao “željezne okside i hidrokside”.

Kada su kontejneri stigli u Singapur u kolovozu radi pretovara za dalje odredište, vlasti su intervenirale i pošiljku poslale natrag u Europu. Južnoafričke vlasti također su uspostavile nadzor te pokrenule plan inspekcije kada su brodovi prolazili u blizini Cape Towna, ali su otpremnici obavijestili vlasti da brodovi neće pristati u toj luci.

Jim Puckett, izvršni direktor BAN-a, prisustvovao je povratku kontejnera u Drač, gdje je pozvao albanske vlasti na transparentno ispitivanje sadržaja u nezavisnim laboratorijima. Prema njegovim riječima, ovakav postupak spriječio bi buduće manipulacije rezultatima te povećao povjerenje međunarodne pomorske zajednice u sustav kontrole otpada.