O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Globalni izazovi u reciklaži brodova: Pregled industrije u trećem kvartalu 2024.

Pritisci regulatora i pad potražnje oblikuju novo razdoblje za industriju reciklaže brodova u Južnoj Aziji.

U najnovijem izvješću, NGO Shipbreaking Platform donosi pregled industrije reciklaže brodova u Bangladešu, Indiji i Pakistanu. Od srpnja do rujna 2024. reciklirano je ukupno 96 brodova, a izvješće naglašava ključne izazove s kojima se suočava ovaj sektor, piše Safety4Sea.

Razvoj događaja u Bangladešu

Bangladeš je u središtu pozornosti zbog eksplozije na tankeru SAWRAJYA koja se dogodila 7. rujna 2024. u brodogradilištu S.N. Corporation Unit-2. Nakon nesreće, Ministarstvo okoliša i Ministarstvo industrije (MoI) privremeno su obustavili okolišnu dozvolu brodogradilištu i formirali istražno povjerenstvo koje je utvrdilo tehničke i upravljačke propuste kao uzroke incidenta.

Eksplozija se dogodila samo nekoliko mjeseci nakon što je brodogradilište dobilo certifikat prema Konvenciji iz Hong Konga (HKC), koja stupa na snagu u lipnju 2025. Ovaj događaj ukazuje na trajne izazove u sigurnosnim standardima, slab nadzor i nedovoljnu zaštitu radnika u sektoru.

Kriza u industriji reciklaže u Chattogramu

Industrija reciklaže brodova u Chattogramu suočena je s velikim problemima, bilježeći najniži uvoz brodova u posljednjem desetljeću. Unatoč blagom rastu u 2024., industrija je pod pritiskom zbog visokih troškova dolara, nesrazmjera između lokalnog i međunarodnog tržišta te manjeg broja brodova dostupnih za reciklažu uslijed rasta troškova pomorskog prijevoza. Uz to, strogi financijski propisi otežavaju otvaranje akreditiva većih od 3 milijuna USD, što stvara dodatne prepreke.

Geopolitičke napetosti, uključujući sukobe u Ukrajini, Izraelu i Jemenu, dodatno pogoršavaju situaciju. Zbog sve veće nesigurnosti, brojna brodogradilišta su zatvorena – preko 50 u posljednjih nekoliko godina, a još 20 u proteklih 18 mjeseci. Preostala brodogradilišta suočavaju se s neizvjesnom budućnošću, a stručnjaci smatraju da bi bez intervencije vlade industrija mogla doživjeti potpuni kolaps.

Situacija u Indiji

U Alangu, vodećem centru za reciklažu brodova u Indiji, više od 80% brodogradilišta bilježi pad aktivnosti, a radna snaga, pretežno migranti, smanjena je s 40.000–60.000 na svega 3.500 radnika. Planovi za povećanje kapaciteta reciklaže s 4,5 milijuna LDT na 9 milijuna LDT i dodavanje 50 parcela za sada su odgođeni.

Foto: NGO/Safety4Sea

Izvješće NGO Shipbreaking Platform ističe ključne izazove i prilike za napredak u industriji reciklaže brodova. Uz sve strože međunarodne standarde i rastuće ekološke zahtjeve, budućnost sektora ovisit će o prilagodbi sigurnosnim mjerama, potencijalnim ulaganjima i prijelazu na održivije metode reciklaže.

Cijelo izvješće pročitajte OVDJE.

Pritisci regulatora i pad potražnje oblikuju novo razdoblje za industriju reciklaže brodova u Južnoj Aziji.

U najnovijem izvješću, NGO Shipbreaking Platform donosi pregled industrije reciklaže brodova u Bangladešu, Indiji i Pakistanu. Od srpnja do rujna 2024. reciklirano je ukupno 96 brodova, a izvješće naglašava ključne izazove s kojima se suočava ovaj sektor, piše Safety4Sea.

Razvoj događaja u Bangladešu

Bangladeš je u središtu pozornosti zbog eksplozije na tankeru SAWRAJYA koja se dogodila 7. rujna 2024. u brodogradilištu S.N. Corporation Unit-2. Nakon nesreće, Ministarstvo okoliša i Ministarstvo industrije (MoI) privremeno su obustavili okolišnu dozvolu brodogradilištu i formirali istražno povjerenstvo koje je utvrdilo tehničke i upravljačke propuste kao uzroke incidenta.

Eksplozija se dogodila samo nekoliko mjeseci nakon što je brodogradilište dobilo certifikat prema Konvenciji iz Hong Konga (HKC), koja stupa na snagu u lipnju 2025. Ovaj događaj ukazuje na trajne izazove u sigurnosnim standardima, slab nadzor i nedovoljnu zaštitu radnika u sektoru.

Kriza u industriji reciklaže u Chattogramu

Industrija reciklaže brodova u Chattogramu suočena je s velikim problemima, bilježeći najniži uvoz brodova u posljednjem desetljeću. Unatoč blagom rastu u 2024., industrija je pod pritiskom zbog visokih troškova dolara, nesrazmjera između lokalnog i međunarodnog tržišta te manjeg broja brodova dostupnih za reciklažu uslijed rasta troškova pomorskog prijevoza. Uz to, strogi financijski propisi otežavaju otvaranje akreditiva većih od 3 milijuna USD, što stvara dodatne prepreke.

Geopolitičke napetosti, uključujući sukobe u Ukrajini, Izraelu i Jemenu, dodatno pogoršavaju situaciju. Zbog sve veće nesigurnosti, brojna brodogradilišta su zatvorena – preko 50 u posljednjih nekoliko godina, a još 20 u proteklih 18 mjeseci. Preostala brodogradilišta suočavaju se s neizvjesnom budućnošću, a stručnjaci smatraju da bi bez intervencije vlade industrija mogla doživjeti potpuni kolaps.

Situacija u Indiji

U Alangu, vodećem centru za reciklažu brodova u Indiji, više od 80% brodogradilišta bilježi pad aktivnosti, a radna snaga, pretežno migranti, smanjena je s 40.000–60.000 na svega 3.500 radnika. Planovi za povećanje kapaciteta reciklaže s 4,5 milijuna LDT na 9 milijuna LDT i dodavanje 50 parcela za sada su odgođeni.

Foto: NGO/Safety4Sea

Izvješće NGO Shipbreaking Platform ističe ključne izazove i prilike za napredak u industriji reciklaže brodova. Uz sve strože međunarodne standarde i rastuće ekološke zahtjeve, budućnost sektora ovisit će o prilagodbi sigurnosnim mjerama, potencijalnim ulaganjima i prijelazu na održivije metode reciklaže.

Cijelo izvješće pročitajte OVDJE.