O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Modernizacija riječke luke: Novi uvjeti za prihvat najvećih kontejnerskih brodova na Jadranskim vratima

S produbljenom obalom i novim superpostpanamax dizalicama, terminal AGCT pozicionira Rijeku kao ključnu pomorsku destinaciju regije.

Završetak projekta vrijedan 17,4 milijuna eura na kontejnerskom terminalu Jadranska vrata (AGCT) značajan je korak za modernizaciju i jačanje konkurentnosti riječke luke u pomorskoj industriji. Ovim projektom ostvareni su uvjeti za prihvat većih kontejnerskih brodova, a sam terminal spreman je za nove izazove u prijevozu i prekrcaju kontejnera, piše Novi List.

Na konferenciji za novinare, Emmanuel Papagiannakis, direktor AGCT-a, najavio je isporuku dviju novih superpostpanamax dizalica za prekrcaj kontejnera s brodova, koje će na terminal stići u studenom sljedeće godine. Ove dizalice, u kombinaciji s produbljenjem operativne obale, omogućit će prihvat i manipulaciju s najvećim brodovima koji pristaju na terminal, kao što je “Maersk Campton,” brod dug 366 metara i kapaciteta od preko 15.000 kontejnerskih jedinica.

Produbljenje kao ključ konkurentnosti

Projekt produbljenja južnog veza na AGCT terminalu dio je inicijative Lučke uprave Rijeka, prijavljen na europski fond CEF Blending u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), koji je sufinancirao projekt s 20% sredstava. Radovi su obuhvaćali produbljenje morskog dna uz obalni zid terminala sa 11,5 na 16,5 metara, čime je omogućeno privezivanje većih brodova uz operativnu obalu dužine 428 metara.

Nakon dovršetka ovog projekta, AGCT terminal može primiti veće brodove u punoj dužini obale bez potrebe za alternativnim vezovima. Ovakvo poboljšanje optimizira operativne mogućnosti i produktivnost terminala te predstavlja značajan korak u cilju pozicioniranja Rijeke kao konkurentnog terminala na sjevernom Jadranu.

Nova ulaganja i daljnje unapređenje

Direktor Lučke uprave Rijeka, Denis Vukorepa, naglasio je važnost završetka ovog, kao i drugih projekata vrijednih preko 150 milijuna eura, sufinanciranih iz europskih fondova. Luka Rijeka trenutno provodi niz investicija koje obuhvaćaju i pripremu za projekt elektrifikacije brodova s kopna na oba kontejnerska terminala. U planu je i daljnje produbljenje na zapadnoj i istočnoj strani AGCT terminala kako bi se omogućio prihvat sljedeće generacije kontejnerskih brodova.

Papagiannakis je najavio dodatne investicije AGCT-a od preko 35 milijuna dolara u opremu, uključujući dvije nove obalne dizalice i dvije hibridne terminalske dizalice na kotačima, koje će na terminal stići iduće godine. Ova ulaganja, najveća nakon 2011. godine kada je AGCT preuzeo upravljanje terminalom, dodatno će ojačati poziciju riječke luke kao ključne destinacije za tržišta Hrvatske, Balkana i srednje Europe.

Ovaj sveobuhvatan projekt produbljenja i modernizacije infrastrukture AGCT terminala svjedoči o ozbiljnosti i dugoročnoj viziji Rijeke kao luke koja konkurira najvećim terminalima u regiji, te čvrsto pozicionira Rijeku kao stratešku točku na karti pomorskog prometa Sjevernog Jadrana.

S produbljenom obalom i novim superpostpanamax dizalicama, terminal AGCT pozicionira Rijeku kao ključnu pomorsku destinaciju regije.

Završetak projekta vrijedan 17,4 milijuna eura na kontejnerskom terminalu Jadranska vrata (AGCT) značajan je korak za modernizaciju i jačanje konkurentnosti riječke luke u pomorskoj industriji. Ovim projektom ostvareni su uvjeti za prihvat većih kontejnerskih brodova, a sam terminal spreman je za nove izazove u prijevozu i prekrcaju kontejnera, piše Novi List.

Na konferenciji za novinare, Emmanuel Papagiannakis, direktor AGCT-a, najavio je isporuku dviju novih superpostpanamax dizalica za prekrcaj kontejnera s brodova, koje će na terminal stići u studenom sljedeće godine. Ove dizalice, u kombinaciji s produbljenjem operativne obale, omogućit će prihvat i manipulaciju s najvećim brodovima koji pristaju na terminal, kao što je “Maersk Campton,” brod dug 366 metara i kapaciteta od preko 15.000 kontejnerskih jedinica.

Produbljenje kao ključ konkurentnosti

Projekt produbljenja južnog veza na AGCT terminalu dio je inicijative Lučke uprave Rijeka, prijavljen na europski fond CEF Blending u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), koji je sufinancirao projekt s 20% sredstava. Radovi su obuhvaćali produbljenje morskog dna uz obalni zid terminala sa 11,5 na 16,5 metara, čime je omogućeno privezivanje većih brodova uz operativnu obalu dužine 428 metara.

Nakon dovršetka ovog projekta, AGCT terminal može primiti veće brodove u punoj dužini obale bez potrebe za alternativnim vezovima. Ovakvo poboljšanje optimizira operativne mogućnosti i produktivnost terminala te predstavlja značajan korak u cilju pozicioniranja Rijeke kao konkurentnog terminala na sjevernom Jadranu.

Nova ulaganja i daljnje unapređenje

Direktor Lučke uprave Rijeka, Denis Vukorepa, naglasio je važnost završetka ovog, kao i drugih projekata vrijednih preko 150 milijuna eura, sufinanciranih iz europskih fondova. Luka Rijeka trenutno provodi niz investicija koje obuhvaćaju i pripremu za projekt elektrifikacije brodova s kopna na oba kontejnerska terminala. U planu je i daljnje produbljenje na zapadnoj i istočnoj strani AGCT terminala kako bi se omogućio prihvat sljedeće generacije kontejnerskih brodova.

Papagiannakis je najavio dodatne investicije AGCT-a od preko 35 milijuna dolara u opremu, uključujući dvije nove obalne dizalice i dvije hibridne terminalske dizalice na kotačima, koje će na terminal stići iduće godine. Ova ulaganja, najveća nakon 2011. godine kada je AGCT preuzeo upravljanje terminalom, dodatno će ojačati poziciju riječke luke kao ključne destinacije za tržišta Hrvatske, Balkana i srednje Europe.

Ovaj sveobuhvatan projekt produbljenja i modernizacije infrastrukture AGCT terminala svjedoči o ozbiljnosti i dugoročnoj viziji Rijeke kao luke koja konkurira najvećim terminalima u regiji, te čvrsto pozicionira Rijeku kao stratešku točku na karti pomorskog prometa Sjevernog Jadrana.