O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kontejnerski brodovi bilježe rekordna kašnjenja u dolasku

Prosječna kašnjenja kontejnerskih brodova nastavila su rast u 2024., dosegnuvši razine slične onima iz najkritičnijeg razdoblja pandemije.

Prema mjesečnom izvještaju Sea-Intelligencea, koji prati stanje na 34 globalne trgovačke rute, konstantni poremećaji i dalje ozbiljno utječu na industriju, piše The Maritime Executive.

“Iako se pouzdanost rasporeda stabilizirala između 50 i 55 posto, trend je u blagom padu od vrhunca u svibnju,” komentirao je Alan Murphy, izvršni direktor Sea-Intelligencea.

Trenutni rezultati uspoređuju se s 2019. godinom, kada su kontejnerski brodovi prije pandemije i preusmjeravanja u Crvenom moru postizali pouzdanost rasporeda od 80 posto. Maersk i Hapag-Lloyd postavili su ambiciozan cilj postizanja 90 posto pouzdanosti rasporeda na ključnim rutama s lansiranjem Gemini Cooperacija 2025.

Maersk ostaje vodeći po pouzdanosti rasporeda u rujnu 2024. i jedan je od četiri prijevoznika među najboljih 13 koji su poboljšali performanse od kolovoza do rujna, dosegnuvši 55,5 posto, što je pad u odnosu na 70 posto prije godinu dana. Zim, PIL i Wan Hai također su poboljšali performanse iz mjeseca u mjesec.

Unatoč poboljšanjima, svi glavni prijevoznici bilježe znatan pad na godišnjoj razini. Najveći prijevoznici pali su s prosjeka od 60 posto u rujnu 2023. na prosjek od 47 posto u rujnu 2024. Tri prijevoznika – MSC, PIL i Wan Hai – bilježe pad od preko 20 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu.

Sea-Intelligence izvještava da je prosječno kašnjenje u rujnu dodatno poraslo za 0,21 dan, sada iznosi 5,67 dana za zakašnjele dolaske brodova. Prosjek za 2024. veći je za pola dana u odnosu na 2023. Prije početka preusmjeravanja, kašnjenja su bila smanjena ispod pet dana.

Najveća razina zagušenja luka ostaje u Aziji, izvještava Linerlytica, a kineske luke, Singapur, Hong Kong i Koreja najviše su pogođene. Povećano zagušenje primijećeno je i u lukama Savannah i velikim lukama sjeverne Europe.

Maersk je prošli tjedan upozorio industriju da očekuje da će poremećaji uslijed preusmjeravanja kroz Crveno more potrajati i tijekom 2025. godine. Tijekom vikenda, vođa Hutista objavio je da su u posljednjih godinu dana ciljali preko 200 brodova, najavljujući nastavak napada.

Prosječna kašnjenja kontejnerskih brodova nastavila su rast u 2024., dosegnuvši razine slične onima iz najkritičnijeg razdoblja pandemije.

Prema mjesečnom izvještaju Sea-Intelligencea, koji prati stanje na 34 globalne trgovačke rute, konstantni poremećaji i dalje ozbiljno utječu na industriju, piše The Maritime Executive.

“Iako se pouzdanost rasporeda stabilizirala između 50 i 55 posto, trend je u blagom padu od vrhunca u svibnju,” komentirao je Alan Murphy, izvršni direktor Sea-Intelligencea.

Trenutni rezultati uspoređuju se s 2019. godinom, kada su kontejnerski brodovi prije pandemije i preusmjeravanja u Crvenom moru postizali pouzdanost rasporeda od 80 posto. Maersk i Hapag-Lloyd postavili su ambiciozan cilj postizanja 90 posto pouzdanosti rasporeda na ključnim rutama s lansiranjem Gemini Cooperacija 2025.

Maersk ostaje vodeći po pouzdanosti rasporeda u rujnu 2024. i jedan je od četiri prijevoznika među najboljih 13 koji su poboljšali performanse od kolovoza do rujna, dosegnuvši 55,5 posto, što je pad u odnosu na 70 posto prije godinu dana. Zim, PIL i Wan Hai također su poboljšali performanse iz mjeseca u mjesec.

Unatoč poboljšanjima, svi glavni prijevoznici bilježe znatan pad na godišnjoj razini. Najveći prijevoznici pali su s prosjeka od 60 posto u rujnu 2023. na prosjek od 47 posto u rujnu 2024. Tri prijevoznika – MSC, PIL i Wan Hai – bilježe pad od preko 20 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu.

Sea-Intelligence izvještava da je prosječno kašnjenje u rujnu dodatno poraslo za 0,21 dan, sada iznosi 5,67 dana za zakašnjele dolaske brodova. Prosjek za 2024. veći je za pola dana u odnosu na 2023. Prije početka preusmjeravanja, kašnjenja su bila smanjena ispod pet dana.

Najveća razina zagušenja luka ostaje u Aziji, izvještava Linerlytica, a kineske luke, Singapur, Hong Kong i Koreja najviše su pogođene. Povećano zagušenje primijećeno je i u lukama Savannah i velikim lukama sjeverne Europe.

Maersk je prošli tjedan upozorio industriju da očekuje da će poremećaji uslijed preusmjeravanja kroz Crveno more potrajati i tijekom 2025. godine. Tijekom vikenda, vođa Hutista objavio je da su u posljednjih godinu dana ciljali preko 200 brodova, najavljujući nastavak napada.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here